فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری ۳ کلاهبردار حرفه‌ای، گفت: متهمان از طریق ثبت سفارش یک تن پسته حدود ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان نیز از دستگیری یک زوج سارق در قم خبر داد.
کد خبر: ۷۲۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 18 March 2019

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: با طرح شکایتی در پلیس آگاهی استان قم مبنی بر این که فردی طی تماس و ثبت سفارش یک تن پسته درجه یک به ارزش ۲ میلیارد ریال خواسته تا محموله به آدرس مغازه وی در قم ارسال و سپس پول آن واریز شود اما با اقدامی فریبکارانه پس از تحویل هیچ پولی پرداخت نکرده و متواری شده است، بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: متهم با درخواست از فروشنده پسته خواسته به همراه وی جهت پرداخت پول به بانک بروند اما پس از مدتی وقت تلف کردن به بهانه‌ای واهی از خودرو شاکی پیاده و متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار داشت: فروشنده بلافاصله به محل تخلیه بار مراجعه و مشاهده می‌کند محموله پسته به مکانی نامعلوم منتقل شده است که در ادامه با شکایت وی و احضار مالک مغازه نامبرده یک برگ اجاره نامه را ارائه و اذعان داشت متهم مستأجر مغازه بوده و تاکنون نیز هیچ پولی پرداخت نکرده است.

وی افزود: طی یک عملیات پیچیده متهم و ۲ همدستش توسط مأموران پلیس آگاهی در استان همجوار قم شناسایی و دستگیر شدند.

سردار آقاخانی با اشاره به این که متهم اصلی دارای ۳ فقره سابقه کیفری جعل و کلاهبرداری و یکی از همدستانش دارای ۹ فقره سابقه کلاهبرداری است، گفت: افراد مذکور با اذعان به کلاهبرداری، طی تحقیقات صورت گرفته به ۱۶ فقره کلاهبرداری در استان‌های همجوار قم نیز اعتراف و سرانجام تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری زوج سارق در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم نیز از دستگیری یک زوج سارق در قم خبر داد و گفت: متهمان در تحقیقات مأموران پلیس آگاهی استان به 18 فقره سرقت کیف زنی اعتراف کردند.

سرهنگ احمد کرمی عنوان کرد: با دستگیری یک زوج سارق در هسته مرکزی شهر توسط مأموران کلانتری 13 متهمان برای تحقیقات به پلیس آگاهی استان قم منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم، به سوابق سرقت این زوج اشاره کرد و گفت: متهمان طی تحقیقات مأموران به 18 فقره سرقت به روش کيف بازکني اعتراف و اذعان کردند با حضور در قم و اجاره منزل، متهمه در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد در هسته مرکزی نسبت به سرقت محتويات کيف دوشي بانوان اقدام و همسرش نیز اموال مسروقه را دریافت و از محل متواری می شدند.

سرهنگ کرمی، در پایان با اشاره به روزهای پایانی سال و حضور مردم در اماکن شلوغ و پرازدحام برای خریدهای نوروزی خواست تا همشهریان بیش از پیش مراقب کیف، گوشی تلفن همراه و اشیاء قیمتی خود باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار