کد خبر: ۷۲۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 17 March 2019

مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات با اشاره به نارضایتی مردم ازعملکرد جریان اصلاح‌طلب در اداره کشور گفت: خاتمی به روحانی گفت اگر نمی‌تواند از ریاست‌جمهوری استعفا دهد.

به گزارش آنا، «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات و از مشاوران خاتمی در گفت و گویی اظهار کرد:

صحبت‌هایی که خاتمی در دیدار با فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی عنوان کرده است، خود به خود به انتخابات، رویکرد مجلس در مسائل مختلف و بخشی به عملکرد دولت و اوضاع کشور باز‌می‌گردد. وی تعریضی به وضع موجود داشت. خاتمی می‌گوید از من هم کاری ساخته نیست، اگر از مردم بخواهم در انتخابات آینده شرکت کنند دیگر مثل گذشته نیست و این یک هشداری است که نمایندگان مجلس و دولت باید دست به دست هم بدهند و تغییری در وضع موجود ایجاد کنند.

درست است که اصلاح‌طلبان جریانی قوی در کشور هستند، ولی سرمایه‌های اجتماعی آنها برای مردم مهم است. مهم‌ترین سرمایه اجتماعی شخص رئیس دولت اصلاحات خواهد بود؛ خُب این به شرطی است که بتوانیم کارایی از خود نشان دهیم. از طرفی دیگر، ناکارآمدی به این موضوع برمی‌گردد که اجازه ندادند از کاندیداهای حداکثری در انتخابات استفاده کنیم! به همین دلیل استراتژی ما در انتخابات سلبی شده است. همین که طیف احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری نباشد برای اصلاحات دستاورد مطلوب است.

(در پاسخ به آیا رئیس دولت اصلاحات نارضایتی که از دولت روحانی دارد را به وی اعلام کرده یا جلسه‌ای برگزار شده است بین این دو نفر؟): حتماً. زیاد این کار صورت گرفته است.در همین سال هم این جلسات برگزار شده است. خاتمی معتقد است اگر دولت موانعی در کار خود حس می‌کند، باید این مشکلات را به جدیت پیگیری کند یا آن را با مردم در میان بگذارد. اگر این موارد به نیروهای بالادستی مربوط است یا قوای دیگر باید رئیس‌جمهور تعیین تکلیف کند. اگر نمی‌تواند موانع را برطرف کند کنار بکشد.

(در پاسخ به خاتمی به روحانی گفته اگر نمی‌تواند، از ریاست‌جمهوری استعفا دهد؟): بله. من شنیدم که خاتمی به روحانی گفت اگر نمی‌تواند از ریاست‌جمهوری استعفا دهد و شرایط خود را مطرح کند و اگر امکان‌پذیر نیست، اجازه گرفته و کناره‌گیری کند.

 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار