رييس كل دادگستري يزد خبر داد؛
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد با تاكيد بر لزوم ايجاد كشيك‌هاي نوروزي براي مقابله با زمين‌خواري در اين ايام، اعلام گرد: برطبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان يزد تمام اراضی بدون معارض دولتی باید ظرف شش ماهه ابتدايی سال آينده سند‌دار شوند.
کد خبر: ۷۲۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 10 March 2019

«محمدرضا حبیبی» در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد اظهار كرد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب در پی مطامع خود و سوء استفاده از تعطیلات نوروزی هستند که باید با ایجاد کشیک‌های نوروزی فرصت هرگونه تعدی و تجاوزی را از اینگونه افراد گرفت.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی و عمل کرد که اصلاً زمین خواری و تعدی به اموال بیت المال از ابتدا شکل نگیرد، چرا که وقتی با حکم دادگاه، خلع ید و قلع و قمع صورت می‌گیرد به هر حال اموال و ابنیه و درختانی از بین می‌رود که آن هم اگر چه سرمایه خصوصی است اما به هر حال از پول و وقت و هزینه کشور و همین مردم خرج شده است.

حبیبی، اصل تقدم پیشگیری از درمان و برخورد را یادآور شد و اظهار كرد: اگر براساس یک تسامح و تساهل ملکی مورد تجاوز و تعدی قرار گرفت، بازپس‌گیری آن منوط به صرف وقت و هزینه بسیار است در حالیکه با یک اقدام پیشگیرانه می‌توان از بسیاری از اینگونه مشکلات جلوگیری کرد.

ريیس کل دادگستری استان به اهمیت مسئله کاداستر اشاره و بيان کرد: با ثبت موقعیت دقیق اراضی در کاداستر از بسیاری از مشکلات حاشیه‌ای در خصوص اراضی کاسته خواهد شد که از این رو انتظار است ادارات متولی امور اراضی، تمام تلاش خود را در جهت تامین اعتبار و کسب بودجه اجرای کاداستر به خرج دهند.

وی تاکید کرد: بارها به مسئله سنددار شدن اراضی دولتی در جلسات متعدد تاکید شده است، لذا با مصوبه امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال تمام اراضی بدون معارض دولتی باید ظرف شش ماه ابتدايی سال 98 سند‌دار شوند و هرگونه تغییر در محدوده شهرها و تغییر متولیان اراضی نیز باید در این فرصت نسبت به تحویل و رد و بدل كردن اسناد و مدارک مبادرت ورزند.

حبیبی خاطرنشان کرد: جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال آینده بیشتر و منسجم‌تر برگزار خواهد شد تا تمام دستور جلسات با فراغ بال بیشتر رسیدگی شود و پیگیری مصوبات نیز با جدیت بیشتر دنبال گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار