اگر مردم نسبت به مسئولین حساس نباشند جامعه مانند مرداب می شود. یا باید امر به معروف و نهی از منکر کنید و یا بپذیرید که اشرار بر شما حکومت کنند. اگر مسئولین فاسد باشند بطن جامعه فاسد می شود؛ چون ظاهر مردم باطن مسئولین جمهوری اسلامی است. اگر مسئولین را با امر به معروف درست کنید نیازی نیست این قدر با مردم دعوا کنید. امر به معروف مسئول حکومتی یک واقعه بزرگ تاریخی مانند عاشورا را رقم زده است. امام حسین(ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.
کد خبر: ۷۲۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ 07 March 2019
دستور امام جمعه موقت تهران به محافظین خود

ششمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی صبح امروز در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و امام جمعه موقت تهران در این همایش گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید تکرار کرد و به عنوان یک باور جدی از این سنگر، دارو، اکسیر و دژ استفاده کرد. بر اساس آیات قرآن امر به معروف و نهی از منکر سابقه دارد. امر به معروف و نهی از منکر یکی از برجستگی های پیامبر آخرالزمان است؛ که روحیه مقابله با بدی ها را خداوند در روح و جان او قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر بود رانت خواری نداشتیم، افزود: جامعه ساکت و بی تفاوت مبتلا به تسلط افرادی می شود که به صغیر و کبیر رحم  نمی کند و دیگر اینکه از چشم خدا می افتیم و خدا در را بر روی ما می بندد؛ چه خاکی بر سر آدم می شود؟

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «خاک بر سر آدمی که مرید باز است»، اظهار داشت: آدم کاری کند که مردم فحشش دهند، اما خدا راضی باشد. اگر هدفمان راضی کردن مردم باشد هیچ وقت راضی نمی شوند؛ اما اگر به تکلیف عمل کردیم موفق می شویم. پیامبر(ص) ما را مردم سنگ می زدند. ایشان با خدا نجوا کرد که نکند در اثر عم انجام وظیفه داریم چوب می خوریم.

وی با بیان اینکه امام در مسأله قائم مقامی احدی را رعایت نکرد، افزود: چون امام با خدا معامله می کرد، خدا هم دل ها را به او داد. امر به معروف و نهی از منکر یک انرژی است که همه ما را به پا می کند. یعنی اگر نماز ستون دین است، امر به معروف و نهی از منکر زیربنای نماز است. اگر مردم نخواهند، حکومت ها دین را از بین می برند. الآن حکومت دارد بی حجابی را ترویج می دهد. پس لبه تیز امر به معروف و نهی از منکر حکومت ها هستند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امام حسین(ع) فرمود برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است. امام حسین(ع) ستاد اقامه نماز نبود. امام حسین(ع) دید یک حکومتی منشأ همه خرابی ها است. امر به معروف و نهی از منکر یک کار بنیادی است و باید از اساس درست شود. باید فضایی به وجود آورد که اهل منکر جرأت انجام کار نداشته باشند. باید فضای عمومی را اصلاح کرد.

وی با اشاره به اینک دشمنان می خواهند هویت دینی و انقلابی را از ما بگیرند، گفت: امام آمر به معروف و ناهی از منکر بود؛ وقتی آمد اشرافیت تحقیر شد. پیام و تذکاری بود که امام بر پا کرد. باید فضایی را به وجود آورد که مسئول دست آمر به معروف را ببوسد. برخورد موردی نه جواب می دهد و نه در این مدت جواب گرفته ایم. البته منظور این نیست که خدای ناخواسته ما بی غیرت باشیم. اگر جلوی معصیت را نگیریم بی غیرتی و بی دینی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر اینکه باید قبح قانون شکنی را عمومی کنیم که کسی جرأت قانون شکنی نداشته باشد، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور نباید بتواند در برابر قانون بایستد. ایشان تا به حال قانون امر به معروف و نهی از منکر را ابلاغ نکرده اند. خیلی دیگر از مسئولین ما به قانون تن در ندادند. حقوق همه در پناه قانون محفوظ می شود. اگر قانون احترام نداشته باشد و به دست کسی که حافظ قانون است قانون شکسته شود، دیگر از مردم چه انتظاری است؟! باید فضا را سالم سازی کرد تا مردم نفس راحتی بکشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: من خودم را مستحق پاسدار و محافظ نمی دانم؛ مدت ها سماجت هم کردم و گفتند تو برای خودت نیستی و نظام برای تو هزینه کرده است. از این حرف ها می زنند و تحمیل می کنند. من گاهی به محافظین می گویم که اگر شما خطر نباشید، برای من محافظ نیستید! گاهی آدم خجالت می کشد اینها را اسیر کند تا به فامیل خود سر بزند. خیال نکنید حضور محافظین برای آدم یک شأنیت است؛ صدای دهل از دور خوش است.

بیشتر بخوانید:

صدیقی تأکید کرد: تشریفات و اشرافیت جز ننگ و خسارت دنیا و آخرت چیزی نیست. من خیلی وقت ها در چشم مردم نمی آیم. اخیرا گفته ام که در نماز جمعه هم محافظین من جلو نایستند. من یک روضه خوان هستم و روضه خوانی را ترک نکرده ام. افتخار من روضه خوانی است و روضه خوانی هم تشریفات ندارد.

ششمین مجمع دبیران شورهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی کشور و تشکل های مردمی

ورود هیأت های مذهبی به حل آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام و المسلمین علی دارابی، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این همایش گفت: سازمان تبلیغات به عنوان یک قرارگاه فرهنگی با توجه به کارآمدترین شیوه تعامل اجتماعی یعنی امر به معروف و نهی از منکر، در فصل جدید مدیریت خود بر مسأله امر به معروف و نهی از منکر اهتمام دارد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به شبکه روحانیون خود که ۵۵۰۰ روحانی مستقر در مناطق محروم به تبلیغ دین مشغول هستند، در موضوعات اجتماعی و مقابله با آسیب ‌های اجتماعی تلاش فاخری را از خود نشان داده است.

دارابی ادامه داد: ۹۴ هزار هیأت مذهبی در مقابله با آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده اند و به موضوعات اجتماعی هم می پردازند و کاهش اعتیاد و طلاق گام های مؤثری را برداشته اند. سازمان تبلیغات اسلامی افتخار دارد در ساحت تبلیغ سنتی و فضای مجازی گام ‌های مهمی را بردارد. ‌

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی / محمد قمی

باید نهضت امر به معروف مسئولین را راه انداخت

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نیز در این همایش گفت: همه دستگاه ها و مجموعه حاکمیت جمهوری اسلامی وظیفه های مصرّح و سنگینی در امر به معروف و نهی از منکر دارند؛ اما برخی از آنها وظیفه بیشتری دارند که یکی از آنها سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین مرتبه معروف خود نظام و بالاترین منکر تضعیف نظام است، افزود: اگر امر به معروف را جدی بگیریم معروف قوی می شود. جای دارد روی مخاطب قرار دادن مسئولین در امر به معروف تأکید کرد و به طریق اولی باید به مسئولین توجه کرد و باید نهضت امر به معروف و نهی از منکر را راه انداخت. خوش به حال مسئولی که می پذیرد. با قانونگذاری چیزی حل نمی شود و عزم عمومی خواهد.

حجت الاسلام و المسلمین محبی

اگر مسئولین فاسد باشند بطن جامعه فاسد می شود

حجت الاسلام و المسلمین جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این همایش  اظهار داشت: بنای ما اولویت دهی به امر به معروف و نهی از منکر به مسئولین است و می خواهیم فرهنگ امر به معروف مسئولین را جا بیندازیم و ترس و لکنت زبان را از بین ببریم. در این 40 سال تقریبا هر جایی از امر به معروف حرف زدیم منجر به دعوا شده است. می خواهیم وظایف خودمان را گردن مردم بیندازیم، در حالی که خیلی از این مسائل وظیفه مسئولین است.

وی با بیان اینکه به همراه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قصد راه اندازی کمپین «پذیرش امر به معروف و نهی از منکر مسئولین» را دارند، تأکید کرد: نظرات مردم را با جان و دل بپذیریم و جواب دهیم و کاری کنیم که مردم برای این کار تشویق شوند. دعواهای مردم و حاکمیت به خاطر نبود رابطه است. از سایر مسئولین دعوت می کنیم که به کمپین ما بپیوندند. ما ساز کاری می گذاریم که هرکس از مردم خواست امر به معروف و نهی از منکر کند از طریق آن انجام دهد.

محبی ادامه داد: اگر مردم نسبت به مسئولین حساس نباشند جامعه مانند مرداب می شود. یا باید امر به معروف و نهی از منکر کنید و یا بپذیرید که اشرار بر شما حکومت کنند. اگر مسئولین فاسد باشند بطن جامعه فاسد می شود؛ چون ظاهر مردم باطن مسئولین جمهوری اسلامی است. اگر مسئولین را با امر به معروف درست کنید نیازی نیست این قدر با مردم دعوا کنید. امر به معروف مسئول حکومتی یک واقعه بزرگ تاریخی مانند عاشورا را رقم زده است. امام حسین(ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با باین اینکه راه مسدود کردن فساد امر به معروف و نهی از منکر و مقدمه آن شفافیت است، گفت: لاپوشانی فسادی مثل رشوه مانند چسب زخم زدن روی زخم ایدز است؛ باید ریشه ای درمان شود. درمان ریشه ای یعنی بدون لکنت زبان امر به معروف و نهی از منکر مسئولین انجام شود. وظیفه دبیران امر به معروف و نهی از منکر این است که لکنت زبان را از مردم بگیرد.

وی تأکید کرد: مصیبتی که از امر به معروف ایجاد می شود را باید تحمل کنیم. ما مسئول اصلاح حکومت هستیم. اگر فساد دامنگیر حکومت شود جمهوری اسلامی از بین می رود. آمریکا نمی تواند جمهوری اسلامی را ساقط کند اما فساد می تواند جمهوری اسلامی را ساقط کند. تشکیلاتی که رؤسای دستگاه ها راه انداخته اند شأن جمهوری اسلامی نیست. اسراف خیلی زیاد است

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مسئولین باید فرهنگ مردم شود، گفت: من از مردم دعوت می کنم از بنده شروع کنند. شاید حرف یک نفر غلط باشد، حرف و تذکرش را می شنویم و توضیح می دهیم؛ دعوا و جناح بازی راه نمی اندازیم. البته آموزش امر به معروف از طریق رسانه است اما بیشتر جرأت می خواهد. چقدر همایش بگذاریم؟ تکرار واژه دردی دوا نمی کند؛ باید عمل کنیم.

غفوری فرد

حمایت از آمر به معروف یک اصل قانون اساسی است که مغفول مانده

حسن غفوری فرد نیز در این همایش گفت: خانه احزاب یکی از گروه های مرجع و تأثیرگذار، به خصوص در کشور ما است که افراد سیاسی و سیاست زده هستند. تلاش کنیم امر به معروف و نهی از منکر را در احزاب زده کنیم. بعضی وقت ها متأسفانه از آمر به معروف حمایت نمی شود. این امر یک اصل قانون اساسی است که چهل سال است مغفول مانده است و امیدواریم با همت آقای محبی زنده شود.

همچنین، کاظم صدیقی در پایان این مراسم، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی گفت: تشکیک در نامه های امام بالاترین خیانت است. همه قداست، اقتدار و عزت ما به اصالت و ایمان حضرت امام بود؛ که کاری از روی هوا و هوس نکرد و به عنوان یک فقیه جامع الشرایط آنچه را تشخیص می داد اعمال ولایت کرد.

وی افزود: اگر کسی در  تصمیم های کلان مثل قائم مقامی که تغییر سرنوشت نظام و انقلاب را در پی دارد این حرف ها را بزند یا خیلی جاهل است و یا تحت تاثیر است و یا خدای ناخواسته از نظر اعتقادی به جایی رسیده که می خواهد با مقدسات مقابله کند.

http://www.tabnaktehran.ir

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار