فتاح:
رئیس کمیته امداد گفت: در شورای عالی اشتغال مصوب شده که برای سال آینده سقف تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد البته این طرح نیازمند مُهر تایید شورای پول و اعتبار است.
کد خبر: ۷۲۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 06 March 2019
فتاح: تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد 50 میلیون تومان می شود

به گزارش «تابناک تهران»؛ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی که در بانک کشاورزی برگزار شد، درباره نحوه معرفی و دریافت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این کمیته اظهار داشت: غرفه هایی که اینجا هستند نمونه از چند هزار مورد است. ما به بانک های مختلف معرفی نامه برای پرداخت تسهیلات به مددجویان ارسال می کنیم.

وی افزود: امسال از محل تبصره 16 مبلغ هزار و 400 میلیارد تومان وام به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شد که سهم بانک کشاورزی از این میزان، 100 میلیارد تومان بود و این بانک صد درصد به تعهدات خودش عمل کرده است.

فتاح با بیان این‌که وام‌هایی که به مددجویان پرداخت می‌شود 5 تا 20 میلیون تومان است، گفت: این وام‌ها بر اساس نوع اشتغال، تسهیلات، شهری و روستایی بودن در نوسان است و با حداقل زمان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این‌که امکان پرداخت وام به فرزندان خانواده‌های تحت پوشش هم وجود دارد، گفت: ‌این پرداخت به شرطی است که فرزندان از خانواده و سرپرست خانواده حمایت کنند.

وی با تاکید براینکه معوقات مددجویان تنها یک درصد بوده و قسط‌شان را به موقع پرداخت کرده‌اند، تصریح کرد: بالغ بر 90 درصد تسهیلات پرداختی به این گروه، به هدف رسیده است و عدم رسیدن به اهداف در مابقی تسهیلات نیز به دلیل شرایط اقتصادی است.

 رئیس کمیته امام خمینی(ره) ضمن اشاره به اینکه طی 5 سال گذشته مددجویان کمیته امداد 500 میلیارد تومان از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند، گفت: افرادی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند در ابتدا اعتبارسنجی می شوند و مدارک آنها بررسی می شود. در بانک نیز با یک ضامن می توانند تسهیلات را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه احتمالاً سال آینده 200 هزار فقره وام به مددجویان کشور پرداخت شود، درباره افزایش رقم این تسهیلات نیز گفت: در شورای عالی اشتغال مصوب شده است که برای سال آینده سقف این تسهیلات از 20 میلیون به 50 میلیون تومان افزایش یابد البته این طرح نیازمند مُهر تایید شورای پول و اعتبار است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: با توجه به نتایج بسیار خوبی که پرداخت وام به مددجویان داشت، قرار شده سال آینده میزان وامی که از محل تبصره 16 پرداخت می‌شود، 2.5 برابر بشود و کل تسهیلات پرداختی به 3500 میلیارد تومان خواهد رسید.

به گفته فتاح در سال جاری به واسطه تسهیلاتی که مددجویان دریافت کرده‌اند، توانسته‌اند 5 هزار 400 میلیارد تومان درآمد برای خودشان و اقتصاد کشور فراهم کنند.

به گزارش تسنیم، خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی درباره شرایط پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد گفت: ضامن لزوماً نباید کارمند رسمی باشد چراکه با ضمانت هایی که کمیته امداد به بانک ها داده، سخت گیری های زیادی برای پرداخت تسهیلات به این گروه وجود ندارد. این افراد یا کارمند رسمی معرفی می کنند یا جواز کسب به بانک ارائه می دهند.

وی گفت: بانک کشاورزی سال گذشته با پرداخت بالغ بر 5600 فقره تسهیلات اشتغالزا باهدف امرار معاش و ایجاد  کسب و کار جدید به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ،  2000 خانوار تحت پوشش را به خود کفایی رساند و از پوشش این کمیته بی نیاز کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین تاکید کرد کرد که این بانک از محل اعتبار طرح ملی توسعه پایدار اشتغال روستایی 5800 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد تخصیص داده که تاکنون 1040 میلیارد ریال در قالب 3005 فقره تسهیلات اشتغالزا پرداخت شده است؛ همچنین از محل اعتبار  بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 97 بیش از 6003 فقره تسهیلات به مبلغ 1061 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی پرداخت کرده است.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی به مددجویان کمیته امداد شامل شرایط ویژه ای است و بانک کشاورزی با توجه به اعتبار تضمین نامه کمیته امداد،  برای این مددجویان مساعدت هایی ازجمله  قبول ضامن بدون اعتبارسنجی ، تشکیل میزخدمت  مشترک  در استان ها ، کاهش سهم آورده نقدی، حذف ممنوعیت های طرح ها برای نهادهای حمایتی و ... درنظر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار