کد خبر: ۷۲۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 03 March 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ بر اساس مطالعات جدید برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ خوردن آجیل از بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس پیشگیری می کند.

آجیل سرشار از مواد مغذی، حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب اشباع نشده، فیبر، ویتامین E، فولات و مواد معدنی، از جمله پتاسیم، کلسیم و منیزیم است.

به گزارش شفقنا، دیابت نوع ۲ یک بیماری مزمن است که بر نحوه متابولیسم بدن از گلوکز، که منبع اولیه سوخت آن است، تاثیر می گذارد. عوارض احتمالی آن شامل آسیب کلیه و بیماری قلبی عروقی است.

یک تحقیق جدید که توسط انجمن تحقیقات گردشگری انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد که مصرف آجیل در یک رژیم غذایی متعادل برای کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در مبتلایان به دیابت موثر است.

تجزیه و تحلیل ها نشان داده اند که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پنج پیمانه آجیل در هفته مصرف کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در آنها ۱۷ درصد کاهش یافته و خطر مرگ و میر مربوط به این بیماری ۳۴ درصد کاهش می یابد.

کسانی که پس از تشخیص دیابت خود بیشتر آجیل مصرف بکنند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی ۱۱ درصد در آنها کاهش می یابد.

تیم محققان متوجه شد که خوردن حتی تعداد کمی از آجیل تفاوت قابل توجهی را نیز در بیماران دیابتی به همراه دارد. حتی مصرف کم و جزیی آجیل در هفته منجر به کاهش ۳ درصدی بیماری های قلبی عروقی و ۶ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی می شود.

با وجود آنکه اثرات خاص آجیل بر سلامت قلب هنوز واضح ومشخص نیست، یافته ها نشان می دهند که مواد مغذی موجود در آجیل ممکن است فشار خون، قند خون و التهاب را بهبود بخشند و همچنین سبب افزایش متابولیسم چربی ها و افزایش عملکرد دیواره سلولی شوند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار