رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پزشکیان: مجمع عواقب عدم تصویب پالرمو و CFT را بپذیرد/نبویان: FATF امنیت ما را می‌گیرد/درخواست از آیت‌الله لاریجانی برای دفاع از حیثیت مجمع و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶ 02 March 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
رئیسی: می‌خواهیم «مشهد بدون گرسنه» داشته باشیم

تولیت آستان قدس رضوی: «مشهد بدون گرسنه» آرمان دست یافتنی است، نمی‌توانیم نسبت به فقر و گرسنگی در مشهد مقدس بی‌تفاوت باشیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: «مشهد بدون گرسنه» آرمان دست یافتنی است، نمی‌توانیم نسبت به فقر و گرسنگی در مشهد مقدس بی‌تفاوت باشیم.
 
گاف عجیب کریمی قدوسی

محمدجواد کریمی قدوسی، نماینده عضو جبهه پایداری در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو، تعداد نمایندگان مجلس را ۲۹۳ نفر اعلام کرد. در حالی که تعداد کل نمایندگان ۲۹۰ نفر است. جواد کریمی قدوسی با اشاره به اظهارات روز گذشته بهروز نعمتی که گفته بود کریمی قدوسی در صحن علنی روز سه شنبه به مناسبت استعفای ظریف شیرینی پخش کرده بود، اظهار داشت: یک جعبه شیرینی در قسمت چایخانه به مناسبت روز زن و میلاد حضرت زهرا بود که نمی‌دانم چه کسی ان را آورده بود، چون ما انقدر هم در این مسائل دقت نمی‌کنیم. کریمی قدوسی تصریح کرد: اگر از بین ۲۹۳ نفر نماینده یک نفر به جز آقای نعمتی بگوید کریمی قدوسی در صحن شیرینی پخش می‌کرد شما هم آن را رسانه‌ای کنید. عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: البته آقای نعمتی نظرات روشنی هم دارد به طور مثال ایشان در زمان رای گیری دولت یازدهم که در صف کنار هم ایستاده بودیم تقریبا با من هم نظر بود چراکه کارت‌های رایی که قرار بود به صندوق بیندازیم را به من نشان داد که همچون بنده فقط به دو وزیر رای داد. یعنی اینقدر هم نظر بودیم.
 
پزشکیان: مجمع عواقب عدم تصویب پالرمو و CFT را بپذیرد

پزشکیان در خصوص تبعات به تصویب نرسیدن لوایح مرتبط با FATF گفت: تبعات آن مشخص نیست. مجلس تصمیم خود را اعلام کرده و اگر مجمع تصمیم گرفت که پالرمو و CFT را تصویب نکنند باید بپذیرند که اگر مشکلی پیش آمد جوابگوی تبعات آن باشند و نگویند که ما نبودیم. مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم جمع‌بندی در خصوص پالرمو نشان‌دهنده ضعف در تصمیم‌گیری به موقع در قبال مسائل سیاسی آن هم به دلیل اختلافات است. مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس با اشاره به عدم جمع‌بندی مجمع در خصوص لایحه پالرمو، گفت: این موضوع نشان‌دهنده این است که به دلیل اختلافاتی که وجود دارد ما در کشورمان توان تصمیم‌گیری سریع و به موقع در قبال مسائل سیاسی نداریم. ما اگر بدانیم که چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم وقت تلف نمی‌کنیم، اما چون مسئله برای ما شفاف نیست در جایی که باید سریع تصمیم بگیریم تعلل می‌کنیم. او تاکید کرد: اگر در آینده مشکلی هم به وجود بیاید می‌گویند ما داشتیم بررسی می‌کردیم. یا اگر بررسی کردند و تصمیمی گرفتند و عارضه‌ای به وجود آمد هیچ‌کس مسئولیت نظر خود را قبول نمی‌کند. بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر ما با آن مواجه هستیم زایده کار‌هایی است که همه ما انجام دادیم نه یک گروه خاص. این نماینده مجلس گفت: بهتر است که ما در داخل مشکلاتمان را حل کنیم و در بیرون از کشور با یک صدای واحدی خودمان را بروز دهیم.
 
استفاده از عنوان «مشاور وزیر و مدیر کل» ممنوع شد

بر اساس حکم دیوان محاسبات کل کشور، به کارگیری عناوین ترکیبی مانند مشاور وزیر و مدیر کل در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به دستگاه های اجرایی تاکید کرد، در نحوه تطبیق و همترازی در پست های سازمانی مصوب دستگاه ها با توجه به حکم دیوان محاسبات کشور، استفاده از عناوین ترکیبی نظیر «مشاور وزیر، مدیر کل، مشاور، مدیر کل و عناوین مشابه» برای تخصیص به پست های دولتی در دستگاه های اجرایی ممنوع می‌باشد.
 
نبویان: FATF امنیت ما را می‌گیرد

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه غربی‌ها از FATF اصلا به دنبال تحریم نیستند، تصریح کرد: آن‌ها به دنبال زدنِ منطقه و امنیت ما هستند. ممکن است کسانی بگویند که ما حاج قاسم را تحویل نمی‌دهیم؛ اما او و مدافعان حرم را به خاک خودمان برمی‌گردانیم و در همین‌جا از آن‌ها محافظت می‌کنیم. حجّت‌الاسلام سیّد محمود نبویان، نماینده سابق تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس تمدید ۴ ماهه مهلت FATF به ایران را بسیار معنادار دانست و در مقدمه گفتگو گفت: آمریکا، اسرائیل و سایرینی که دشمن مستقیم ایران هستند، عضو FATF هستند و همواره به‌دنبال این هستند که بهانه دست‌شان بیاید و ما را تحریم کنند.
 
رقص مختلط در یک مراسم دوباره جنجال‌برانگیز شد

به دنبال رقص گروهی نوجوانان در یکی از جشنواره‌های موسیقی کشور، یک روحانی سرشناس و چند مقام دولتی به عنوان حضار مجلس سکوت اختیار کردند. صبح روز گذشته و در جریان برگزاری جشنواره موسیقی غرب کشور در بوکان، گروه رقص مختلط دختران و پسران به هنرنمایی در برابر مسئولین حاضر از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نیز فرمانداران بوکان، مهاباد و شاهین‌دژ پرداختند. بر اساس فیلم منتشر شده از این مراسم، رقص محلی چند نوجوان دختر و پسر آن‌هم به صورت مختلط در برابر دیدگان مدیرکل ارشاد اسلامی استان که جزو روحانیون است، فرمانداران و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستانی رخ می‌دهد!
 
حرف حسابِ امیرعبداللهیان خطاب به انگلیس
 
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت، انگلیس بهتر است به جای حزب‌الله، برخی از دولت‌های تروریست‌پرور و متحد خود را در لیست سیاه تروریستی قرار دهد. حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود نوشت: ‏⁧حزب‬‌الله ⁧ لبنان ⁩ بزرگ‌ترین بازیگر منطقه‌ای در مبارزه با ⁧ تروریسم ⁩ به شمار می‌رود.وی در این صفحه نوشت: جهان باید از نقش ثبات آفرین حزب‌الله لبنان قدردانی کند. ⁧دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: انگلیس ⁩ بهتر است به جای حزب‌الله، برخی از دولت‌های متحد خود و تروریست‌پرور را در لیست سیاه تروریستی قرار دهد.
 
درخواست از آیت‌الله لاریجانی برای دفاع از حیثیت مجمع

بسیج دانشجویی ۷ دانشگاه بزرگ تهران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور از آیت‌الله آملی لاریجانی خواستند از حیثیت مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقابل ادعا‌های دروغ به عنوان رئیس مجمع و عضو شورای نگهبان دفاع کند. بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق (ع)، تهران، شریف، امیرکبیر، علامه طباطبایی، علم و صنعت و شهید بهشتی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور طی نامه‌ای خطاب به آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت و قوه قضائیه نظام و همچنین عضو شورای نگهبان، تاکید کردند: از حیثیت مجمع تشخیص مصلحت نظام و ادعا‌های دروغ به عنوان رئیس مجمع و عضو شورای نگهبان دفاع کنید.
 
درخواست پاکستان برای صدور مجوز مجوز ترانزیت از مسیر ایران

وزیر امنیت غذایی پاکستان در دیدار با سفیر ایران در پاکستان گفت: پاکستان از ایران درخواست کرده تا محدودیت‌ها را بردارد و صدور مجوز‌های ترانزیت برای انتقال کالا‌های پاکستانی از طریق مسیر زمینی به روسیه، کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های غرب آسیا را از سر بگیرد. پاکستان تاسیسات فرآوری گوشت با امکانات پیشرفته در کراچی دارد و پتانسیل صادرات مقادیر مورد نیاز گوشت به ایران را نیز در اختیار دارد. ما می‌توانیم روابط دو جانبه را از طریق تجارت و کسب و کار تقویت کنیم و جلوی قاچاق کالا از طریق مرز‌های ایران و پاکستان را بگیریم/ فارس

افرادی که قصد ضربه زدن به انقلاب را دارند خودشان "له" می‌شوند

آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: برخی خیال می‌کنند این انقلاب است که باعث افزایش قیمت گوشت و این موارد شده است، خیر این انقلاب هر کجا آمده عزت آورده است. دشمنان ما بدانند این انقلاب خیلی قدرتمند است و اگر افرادی هم ضربه‌ای به آن بزنند خودشان "له" می‌شوند، چرا که انقلاب ماندگار و سرافراز است. رهبر آینده‌نگر و ژرف اندیش بیانیه بسیار مهمی را تحت عنوان گام دوم انقلاب منتشر کرده‌اند که به دلایل مختلف از جمله محتوا و شرایط و مقطع زمانی صدور آن برای ادامه انقلاب مهم است و باید با ارائه راهکار‌های عملی زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.

مراجعه روزانه مردم به مطبوعات برای کسب خبر ۲۸ دقیقه است

محمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ گفت: میزان مراجعه روزانه مردم به شبکه‌های تلویزیونی و اینترنت برای دریافت خبر به ترتیب ۱۹۶ و ۱۶۹ دقیقه است. ۷۰ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۰ سال روزنامه مطالعه نمی‌کنند، ولی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. نیمی از مصاحبه‌شوندگان در گروه سنی بالای ۴۵ سال اعلام کردند، روزنامه مطالعه می‌کنند. اغلب مردم برای کسب خبر به شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند، اما برای خواندن مقاله و سرمقاله به مطبوعات مراجعه می‌کنند و این نشان می‌دهد که این رسانه جایگاه اصلی خود را از دست نداده است.

ایستادن در صف گوشت برای رستوران‌ها یک شغل جدید برای بیکاران!

شاکرمی، دادستان کرج با اشاره به مشکلاتی که اخیراً در تأمین گوشت و مرغ به وجود آمده است، گفت: برخی برای تأمین گوشت رستوران‌داران و مراکز طبخ غذا در صف می‌ایستند. نمی‌توان افراد بی نیاز را در صف‌ها شناسایی کرد، برای حل ریشه‌ای این مساله باید قیمت‌ها به هم نزدیک شود تا از این طریق در صف ایستادن و فروش گوشت در جای دیگر برای افراد سودی نداشته باشد. /اقتصاد آنلاین

قانون و ساختار ما سلطان‌ها را ایجاد می‌کند

رضا شیران خراسانی، نماینده مشهد و کلات در مجلس گفت: یک پنجم حقوق‌بگیران دولت به اندازه‌ی چهار پنجم دیگر حقوق می‌گیرند؛ این شکاف طبقاتی و مشکل ساختار است. در تمام کشور‌ها از لایه‌های کم‌درآمد خود دفاع می‌کنند، اما ما یکباره اعلام می‌کنیم که ۴۵ هزار تومان به «همه» یارانه پرداخت شود. قانون و ساختار ما سلطان‌ها را ایجاد می‌کند، این مدل اداره کشور سلطان‌ها را می‌سازد و باید جلوی آن را گرفت. تا زمانی که «امضای طلایی» وجود داشته باشد، فساد نیز وجود دارد، امضای طلایی فساد ایجاد می‌کند و باید از آن جلوگیری کرد. / ایسنا

استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا غیرقابل اجتناب است

ایلهان عمر، نماینده‌ی مسلمان آمریکایی از ایالت مینه‌سوتا: ترامپ علامت‌های دیکتاتوری را در کل دولتش دارد و برکناری او حتمی است. عمر به عنوان یکی از دو زن مسلمان در کنگره توجه بسیاری به خود جلب کرده، اما چندی پیش بخاطر اظهارات ضد اسرائیلی‌اش مجبور شد عذرخواهی کند. /ایسنا

ظریف و سلیمانی از دیپلمات‌های برجسته و از فرماندهان عالیرتبه در تراز جهانی هستند

صادق خرازی گفت: گلایه آقای ظریف از ناهماهنگی‌های اجرایی و تکنیکی بود که ناشی از سرعت و حساسیت و بی توجهی بود. در انجام سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران این ناهماهنگی البته با مقداری دقت میتوانست قابل پیشگیری باشد، اما در هر حال به این معنا نیست که فردی یا دستگاهی عمداً به دنبال ناهماهنگی بوده تا دکترظریف به دیدار نرسدو یا در جلسات نباشند. وزیر امور خارجه امین نظام، عضو شورای عالی امنیت ملی و مجری منویات مجموعه سیاست خارجی نظام است. وزیرخارجه گلایه‌های عمیقی از برخی مشکلات در دولت و بیرون دولت دارد. این‌ها موقوف به این دوره نیست. در هر دوره‌ای این مشکلات خودش را به گونه‌ای نشان میدهد. دکتر ظریف بیشتر هدفش هشدار بود. هشدار‌هایی که میتواند درآینده مشکل افرین باشد. اتفاقاً هشدار او را از این جهت که اعتبار دستگاه دیپلماسی هر کشور باید به هر قیمتی محفوظ بماند. من به دلیل رفاقتی که با آقایان ظریف و سردار سلیمانی دارم، با هر دو نفر صحبت کردم. جلسه داشتم و با خلوص نیت هر دو بزرگوار روبه‌رو شدم. برادرم سلیمانی آنقدر با اخلاق و بزرگواری برای دکتر ظریف حرمت قایل بود که شما همه جوانب احترام وتکریم ایشان را در پیامشان دیدید. گلایه آقای ظریف ربطی به سردار سلیمانی و مسولیت ایشان نداشته و ندارد بلکه دکتر ظریف به مسولیت و ماموریت وجایگاه وزیر خارجه نظام توجه دارند. همه میدانند بر احدی پوشیده نیست هر دو نفر وظایف مشخصی دارند و هر دو نفر مورد اعتماد واحترام رهبری معظم اتقلاب و مجموعه نظام هستند. ظریف و سلیمانی از دیپلمات‌های برجسته و از فرماندهان عالیرتبه در تراز جهانی هستند و همه هم به گونه‌ای معترفند.

گوشت هست، مدیریت نیست

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کالا‌هایی مانند گوشت قرمز و سفید در کشور بیش از حد نیاز تولید می‌شود. دلیل اینکه این وضعیت پیش می‌آید بی‌مدیریتی و قرارگرفتن افرادی نفوذی در کشور است. کشور ما منابع غنی و ارزشمند دارد، اما برخی عمدا بی مدیریتی می‌کنند که وضعیت ما اینگونه شود. بیرق مطالبه‌گری باید در کشور برپا شود. مردم اگر برای مطالبات‌شان در چارچوب نظام ایستادگی کنند و بخواهند، وضع جامعه درست می‌شود.

از خصولتی‌ها سرنخی برای توسعه پیدا نمی‌شود»

عادل آذر، رئیس کل دیوان محاسبات گفت: برای اینکه بتوان به رشد و توسعه دست یافت باید روی بخش خصوصی تمرکز کرد؛ پیشران توسعه بطور قطع بخش خصوصی خواهد بود. اگر حیف‌و‌میل در بیت‌المال صورت بگیرد قاطعانه باید از حلقوم فرد کشیده شود. مالیات بر ارزش افزوده‌ای که برای روستا‌ها در نظر گرفته شده است باید در روستا‌ها هزینه شود، اما همچنان به شهر‌ها می‌آید. آمار زمین‌خواری در خراسان شمالی با توجه به موقعیت جغرافیایی آن بالاست و باید یک هیئت ویژه برای رفع مشکل تشکیل شود.
 
امام جمعه شربیان: استعفای ظریف کودکانه بود

امام جمعه شربیان با اشاره به اینکه بعضی از مسوولان به جای اینکه به فکر حل مشکلات مردم باشند کار‌های کودکانه انجام داده و قهر می‌کنند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به فکر حل مشکلات مردم باشند و سلیقه‌ای عمل نکنند و از مسوولان پاسخ قانع‌کننده بخواهند. /فارس

انتقاد شدید امام جمعه ارومیه از رقص مختلط نوجوانان در حضور مسؤولان

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، ضمن انتقاد شدید از رقص دختران و پسران نوجوان در حضور تعدادی از مسؤولان آذربایجان‌غربی در یکی از جشنواره‌های موسیقی محلی اظهار کرد: جای تعجب دارد که در پیش چشمان مسؤولان رقص محلی مختلط صورت می‌گیرد و آن‌ها هیچ‌گونه اعتراضی نسبت به این کار انجام نمی‌دهند. وی با بیان اینکه معصیت یک مسؤول به مراتب ده‌ها برابر بیشتر از معصیت مردم عادی در نزد خداوند عقوبت دارد، افزود: چرا باید مسؤولان اجازه اجرای چنین برنامه‌هایی را صادر کنند؟! ما از استاندار درخواست می‌کنیم تا با این‌گونه افراد و مسؤولان برخورد کند، چرا که شهدا برای رعایت همین شئونات اسلامی خون خود را دادند. امام جمعه ارومیه با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه مسؤولان با نشاط باید به مردم خدمت کنند و این نشاط به معنای رقاصی نیست، بلکه نشاط به معنای امید، تحرک و با حوصله کار کردن است، خاطرنشان کرد: کمک به یک فقیر نیز خود به نوعی ایجاد نشاط است و همه مسؤولان استانی باید دست به دست هم داده و مشکلات مردم را حل کنند و گرنه با برگزاری موسیقی نمی‌توان مردم را شاد کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه: در ۲۰۰ سال گذشته مستعمره انگلیس و پرتغال بوده‌ایم

سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پیام بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را یکی از مهم‌ترین پیام‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امسال از این جهت تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته داشته و با تمام کمبود امکانات، تحریم‌ها و خباثت‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی وارد دهه پنجم انقلاب شده‌ایم. جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی یکی از الگو‌های مقاومت در جهان است، گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هر کشوری به ایران حمله کرده و یک تکه را اشغال و از ایران جدا کرده است، در ۲۰۰ سال گذشته به دلیل وجود شاهان بی‌لیاقت ما مستعمره کشور‌هایی مثل انگلیس و پرتغال بوده‌ایم. وی ادامه داد: ما در این چهل سال انقلاب اسلامی به‌علاوه جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی با تمام دنیا بدون هیچ امکاناتی در طول هشت سال جنگیدیم و دشمن نتوانست حتی یک تکه از خاک ایران را برای خود کند. /تسنیم

امروز در کشور فساد غوغا می‌کند

قالیباف پیش از ظهر امروز در همایش «جایگاه مدیریت جهادی در تحقق تمدن نوین اسلامی» اظهار داشت: امروز در کشور فساد غوغا می‌کند به این دلیل که اقتصاد دولتی است، ذات اقتصاد دولتی سبب این موضوع می‌شود، اما اگر اقتصاد دست مردم باشد این اتفاق رخ نمی‌دهد. قالیباف تاکید کرد: در قضیه تحریم‌ها اگر مردم باشند آمریکا را دور می‌زنند، اما اگر دولت‌ها باشند آب را به برجام و حل مشکل گوشت یخی را به FATF گره می‌زنند. وی ادامه داد: چه به FATF بپیوندیم و چه از آن بیرون و خارج بوده و در بلک لیست باشیم بر شرایط تحریم ما فرقی ندارد و اتفاقی رخ نمی‌دهد، FATF اساساً سازماندهی جدید اداره جهانی به رهبری آمریکا و انگلیس و فرانسه است که از دهه ۹۰ آغاز شده و از ۲۰۰۱ و ۱۱ سپتامبر ادامه پیدا کرده است، در حقیقت FATF مظهر حکم رانی جدیدی است که سرمایه داری در دنیا این را طراحی کرده و خارج از سیستم سازمان ملل است، FATF برای این طراحی شده که هر کس بر خلاف آن‌ها حرکت کند آن را از اقتصاد جهانی محروم کنند، فرقی ندارد اتریش یا ترکیه باشد و یا ایران، این‌ها همه نمونه‌های عینی دارند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریم اثر دارد، اما براساس کاری مطالعاتی مشخص شده که ۳۰ درصد مشکلات از تحریم است و ۷۰ درصد آن به مشکلات درونی خود ما باز می‌گردد، در واقع خودمان مشکلات را حل و فصل نکرده‌ایم و آن‌ها را به حساب تحریم می‌گذاریم، مردم ما نشان داده‌اند برای عزت و دین و کشورشان هزینه پرداخت می‌کنند، اما نباید توقع داشت که برای بی‌عرضگی مردم هزینه کنند و به حساب آمریکا بگذارند.

روایت جانشین اطلاعات ستاد کل نیرو‌های مسلح از تلاش برای راه‌اندازی اعتراض خیابانی

سردار میراحمدی جانشین اطلاعات ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آمریکا با تشکیل ستاد چندصد نفره تلاش می‌کند در اثر فشار اقتصادی ایران دچار اغتشاش و ناامنی شود و مردم برای اعتراض به حکومت به خیابان‌ها بیایند. سردار میراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت‌: در بیانیه گام‌دوم که مقام معظم رهبری صادر فرمودند: در ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نکته مهم آن شناخت طرح‌ها و برنامه دشمن است. آمریکا می‌خواهد با تحریم‌های گسترده که به تعبیر خودشان بشریت نظیر آن را ندیده‌اقتصاد کشور و معشیت مردم را مختل کند. وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا با تشکیل ستاد چندصد نفره تلاش می‌کند با تعبیر خودشان درآمد جمهوری اسلامی را به صفر برسا‌ند و ورود هر امکانی را به کشور‌مان ناممکن کند و در اثر فشار اقتصادی ایران دچار اغتشاش و ناامنی شود و مردم برای اعتراض به حکومت به خیابان‌ها بیایند.

 

اخبار تبریز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار