رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: بحران گوشت کشور دست این ۵ شرکت است /چرا دادستان کل کشور از کریمی‌قدوسی شکایت نمی‌کند؟ / 120 هزار خودرو در ایران خودرو و سایپاست / استیضاح روحانی در مجلس منتفی شد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ 25 February 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روحانی: شکایت از وزیر دولت را کجا می‌خواهید ببرید؟ کجا را دارید ببرید؟

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جمع مدیران وزارت کار با تقدیر از تلاش‌های محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات گفت: وزیر جوانی که کارش را می‌کند و از شکایت هم نمی‌ترسد، قوه قضاییه گفته شکایت می‌کند، اما او نمی‌ترسد کار خود را می‌کند و به دستور‌های بی‌ربط اهمیت نمی‌دهد. شکایت کنید کجا می‌خواهید ببرید؟ کجا را دارید ببرید؟ همه ما یک جا می‌رویم. (خنده حضار) وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از افتخارات ما ایجاد اشتغال است، اما مردم این را باور نمی‌کنند، چون خرمن بیکاری همچنان وجود دارد. بیست میلیون و ششصدهزارنفر در ابتدای دولت یازدهم شاغل داشته‌ایم. هم اکنون ۲۴ میلیون شاغل داریم.۲ دانشجوی دستگیر شده دانشگاه تهران در میدان فردوسی آزاد شدندمعاون بین الملل دانشگاه تهران، گفت: دو دانشجوی بین الملل بازداشت شده این دانشگاه هنگام مبادله ارز در میدان فردوسی، آزاد شدند. محمدباقر قهرمانی امروز در مورد بازداشت دو دانشجوی دانشگاه تهران به ایرنا گفت: چهارشنبه هفته گذشته دو نفر از دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران هنگام مبادله ارز در میدان فردوسی دستگیر شدند وی افزود: با دخالت حراست دانشگاه این دو دانشجو آزاد شدند. علت حضور دو دانشجوی خارجی در میدان فردوسی تبدیل دلار خود به ریال بوده که گفته می‌شود هر کدام از این دو نفر ۲ هزار دلار به همراه داشته اند.

تعداد مسمومان مشروبات الکلی در تبریز به ۷۳ نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مراجعان مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان اهر به ۷۳ نفر افزایش یافته است. مسموم شدگان بین ۱۹ تا ۵۰ سال سن دارند و بیشتر آن‌ها از روستای 'ورگهان' اهر بوده و تعدادی از آن‌ها به علت وخامت وضع شان به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند. دکتر حجت پورفتحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد 28 نفر به بیمارستان سینای تبریز منتقل شده اند که حال سه نفر از آنان وخیم است. رییس بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز در این خصوص گفت: متأسفانه بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی در این شهرستان تعدادی دچار مسمومیت شدند.

استیضاح روحانی در مجلس منتفی شد

اعتماد انلاین خبر داده است که استیضاح حسن روحانی منتفی شده است و تمامی امضاکنندگان به دنبال پس گرفتن امضاهای خود هستند.

تکذیب شنود تلفنی یکی از مقامات کشور با مامور MI6 از سوی اطلاعات سپاه

سخنگوی سپاه ادعای یک نماینده مجلس مبنی بر اقدام سازمان اطلاعات سپاه در نشان دادن شنود تلفنی یکی از مقامات کشور با مامور MI6 به وی را تکذیب کرد. سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکذیب اظهارات منتسب به یک نماینده مجلس مبنی بر اقدام سازمان اطلاعات سپاه در نشان دادن شنود تلفنی مکالمه یکی از مقامات عالی کشور با مامور MI6 (سرویس امنیتی و اطلاعاتی انگلستان ) به وی، گفت: این ادعا کذب محض بوده و از آنجا که اظهاراتی از این نوع مسبوق به سابقه است، سازمان اطلاعات سپاه طی مکاتبه ای با کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست تذکر لازم به اعضای کمیسیون و دیگر نمایندگان مجلس در پرهیز از طرح این گونه ادعاها و اظهارات را داشته و تاکید کرده است که هرگونه نقل و قول از این سازمان منوط به اطلاعات و گزارش های رسمی است که به دستگاه های ذیربط منعکس می شود.

ارسال پیامک تهدیدآمیز به همه نمایندگان مجلس و مقایسه مجلس با «اردوگاه اشرف منافقان»

رییس مجلس شورای اسلامی از وزارت اطلاعات خواست موضوع پیامک‌های ارسالی به نمایندگان را پیگیری کند و در این رابطه گفت‌: این رفتارهای ناصحیح در کشور مشکل ایجاد کرده است. وی خاطرنشان کرد: البته یک فردی حرف نادرستی زده است، افرادی که اخلاق کثیف سیاسی دارند، به‌ هر حال وجهی ندارد که این موضوعات را محل اعتنا قرار دهیم.جهانبخش محبی نیا، نماینده مردم میاندوآب در توضیح تذکرش گفت‌: پیامکی برای همه نمایندگان ارسال شده است که به همین دلیل متن آن را می خوانم. وی متن این پیامک را این گونه خواند که "چه اردوگاه اشرف منافقان در عراق و چه مجلس شورای منافقین در تهران، هیچ فرقی با هم ندارند، فقط به فکر خودتان و آشوب و فتنه‌اید. محبی نیا بعد از خواندن این پیامک ابراز عقیده کرد: اینستکس به دنبال ترور، تخطئه و خشونت است. کسی که این پیامک را ارسال کرده است با تی ان تی می‌آید و عملیات کور و منافقانه‌ای را انجام می‌دهد. به وزارت اطلاعات دستور دهید این شماره را پیگیری و برخورد کند، چون عدم کنترل این افراد باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شود.

دلال فروشندۀ آرشیو صداوسیما به «من‌وتو» کیست؟

یک عضو هیأت نظارت بر سازمان صداوسیما درباره فروش آرشیو این سازمان به یک شبکه فارسی زبان خارجی گفت: آرشیو صداوسیما در طول زمان‌های مختلف فروخته شده و بواسطه شخص ثالثی از کشور خارج شده است. سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شایعه فروش آرشیو صدا و سیما به یکی از شبکه‌های فارسی زبان، گفت: گزارش‌هایی که به دست آمده نشان می‌دهد به صورت موضوعی آرشیو صدا و سیما به جاهایی داده شده است که آن‌ها به وسلیه فرد ثالثی از کشور خارج شده است نه به صورت مستقیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هر حالت سوءاستفاده‌هایی شده است و این موضوع را در شورای نظارت بر صدا و سیما بررسی می‌کنیم. وی تاکید کرد: هرچند که دقت می‌شود، اما در دوره‌های مختلف به صورت موضوعی و محوری از آغاز به کار صدا و سیما این اتفاقا افتاده و بسیار بد است.

سعید جلیلی باید توضیح دهد چرا قبلا FATF موافق بود

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران و سخنگوی هیات رئیسه مجلس به خبرآنلاین می‌گوید: زمانی که بحث تصویب برجام مطرح بود می‌گفتند برجام تاثیری ندارد؛ امروز می‌بینیم تحریم‌هایی عملا تاثیر گذار است. مذاکرات‌مان با اروپایی‌ها در موضوعات مختلف از جمله برجام، پالرمو و CFT و FATF از زمان آقای احمدی‌نژاد هم مطرح بود و اتفاقا مسوولیت موضوع هم با آقای جلیلی بود که ایشان امروز منتقد است و آن زمان نه تنها منتقد نبود. امروزدر باره FATF مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیرنده است و طبیعتا مسوولیت پذیرفتن یا نپذیرفتن آن با مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

120 هزار خودرو در ایران خودرو و سایپاست

آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان همگن با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت انواع خودرو‌های داخلی در بازار بیش از ۳۰ درصد حباب دارد، گفت: با توجه به افزایش حجم تولید شرکت‌های خودروساز، مردم نباید درگیر هیجانات شده و اقدام به خرید خودرو از بازار کنند. هم اکنون ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در کف کارخانه ایران خودرو و سایپا قرار دارد، وقتی این خودرو‌ها راهی بازار شود به طور حتم قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا می‌کند. /تسنیم

هشدار وزیر دادگستری به خودروسازان: قیمت‌ها را متعارف کنید

سیدعلیرضا آوایی؛ وزیر دادگستری امروز در نشست خبری خود درباره برخورد سازمان تعزیرات با خودروسازان توضیح داد: قیمت خودرو باید واقعی و منصفانه باشد تا خودروسازان کارشان به ورشکستگی نکشد و مردم هم بیش از حق و انصاف پرداخت نکنند. طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان تعزیرات، در سال ۹۶، ۸۶۹ پرونده خودرویی بود که امسال تاکنون به ۶ هزار و ۱۹۶ پرونده بوده است.

چرا دادستان کل کشور از کریمی‌قدوسی شکایت نمی‌کند؟

در روز‌های گذشته جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، اتهاماتی را به روحانی، رئیس‌جمهوری، نسبت داده است. بهمن کشاورز وکیل دادگستری در پاسخ به اینکه اتهام‌زنی از سوی این نماینده مجلس، مسبوق‌به‌سابقه است؛ چرا با این نوع بیانات برخورد نمی‌شود؟ آیا شائبه مصونیت وجود دارد؟ گفت: آنچه دراین‌باره باید به آن توجه کرد، برخورد‌های متفاوت انتظامی و قضائی با این‌گونه اقدامات است؛ به عبارت دیگر، درست این است که با همگان یکسان برخورد شود. نمونه آن شکایت آقای خاتمی و شکایت آقای رئیس‌جمهور می‌تواند به‌عنوان مصداق عنوان شود؛ البته من عادت دارم مصداقی صحبت نکنم. /روزنامه شرق

بحران گوشت کشور دست این ۵ شرکت است

بر اساس سندی که وضعیت واردات و توزیع گوشت قرمز در بهمن ماه را نشان می‌دهد، ۴ مرکز اصلی با شرکت‌های واردکننده همکاری و شراکت دارند. واردکننده‌ها بعد از آن‌که گوشت هایشان را به کشور وارد کردند، شرکت امور پشتیبانی دام این گوشت‌های وارداتی را اول به این مراکز تحویل می‌دهد و بعد آن‌ها با واسطه گری، گوشت‌ها را به مراکز طرف قراردادشان تحویل می‌دهند. شرکتی که در این میان بیشترین میزان واردات را داشته، شرکت «آ. م. ش» بوده است. بر اساس اطلاعات روزنامه رسمی کشور، متعلق به قوه قضائیه، اولین آگهی این شرکت در یک اسفند سال ۸۶ منتشر شده و شرکت هم یک ماه پیش از آن به ثبت رسیده است. نام مؤسسین این شرکت، برادران «پ» عنوان شده و آدرس اولیه شرکت در مشهد، بلوار وکیل آباد بوده، اما در سال‌های اخیر این شرکت به برج ساعی در تهران منتقل شده است. /ایران

تکلیف حقوق کارگران برای سال آینده تا پایان اسفند مشخص می‌شود

محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: متأسفانه نمایندگان کارفرمایان و دولت برای تعیین تکلیف حقوق کارگران در سال آینده در جلسات حاضر نمی‌شود. ولی با این وجود قطعاً وضعیت حقوق آن‌ها تا پایان اسفند ماه مشخص خواهد شد. عدد پیشنهاد شده یعنی سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برای سبد هزینه معیشت کارگران به صورت علمی محاسبه شده است که انتظار می‌رود طرفین آن را امضا کنند.

نامه نمایندگان مجلس به آیت‌الله لاریجانی درباره "حسین فریدون"

برگزاری غیرعلنی دادگاه آقای حسین فریدون افکار عمومی را قانع نخواهد کرد. در این صورت ملت ایران و افکار عمومی جهان می‌توانند شاهد عادلانه بودن رفتار و احکام قضات جمهوری اسلامی ایران نسبت به وابستگان بالاترین مقام اجرایی کشور باشند. علی هذا اکنون که پرونده ایشان و سایر متهمان مربوط به این پرونده در محاکم ویژه مفاسد اقتصادی طرح نشده است و این خود شائبه‌ای نسبت به نفوذ مقامات دولتی در دستگاه قضایی ایجاد کرده است، تقاضا دارد برای رفع ابهامات دستور فرمایید ادامه رسیدگی به پرونده ایشان به صورت علنی و با حضور خبرنگاران انجام شود.

احمدی نژاد: رفتاری که رهبری با من داشتند با هیچ رئیس جمهوری نداشتند

احمدی نژاد در مصاحبه با خبرگزاری فارس: هرکس مخالف رهبری نظری داشت نباید بگوید؟ من نظرم مخالف ایشان است چه کنم ساکت شوم؟ رفتاری که رهبری با من داشتند با هیچ رئیس جمهوری نداشتند. معاون قرار می‌دادم بر می‌داشتند. می‌خواستم وزیر عزل کنم اجازه نمی‌دادند؛ و مواردی دیگر. من بیداری اسلامی به این شکل که گفته می‌شد را قبول نداشتم. معتقد بودم پروژه دیگرانست و ما نباید استقبال کنیم. ولی چون نظر رهبری بود حرفی نزدم. /فارس
 
«عارف» هم به جمع منتقدان روحانی پیوست

رئیس فراکسیون امید نامه‌ای را در انتقاد به رئیس‌جمهور امضا کرده است که تاکید می‌کند، کم‌توجهی دولت زمینه را برای بروز قاچاق گندم به خارج از کشور فراهم خواهد کرد. هفته گذشته ۲۲۷ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار افزایش خرید قیمت تضمیمی گندم شدند. در این نامه که به امضای محمدرضاعارف رئیس فراکسیون امید نیز رسیده، تاکید شده است: «تعیین قیمت ۲۰۰۰ تومانی برای گندم موجب تکرار تجربه تلخ قاچاق دام به کشور‌های همسایه در مورد گندم خواهدشد و در نتیجه موجب خروج میلیون‌ها دلار ارز بابت واردات این کالای راهبردی می‌شود.»

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار