رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نقل قول یک نماینده از عراقچی در مورد FATF/آخرین وضعیت سربازان ربوده شده مرز میرجاوه/احتمال حکم انفصال از خدمت برای آذری‌جهرمی و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ 24 February 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
واکنش به سفر سعید جلیلی با اتوبوس!

سعید جلیلی در اقدامی غیرمعمول برای سفر به کرمانشاه بدون تشریفات امنیتی از اتوبوس استفاده کرد. امیرحسین ثابتی خبرنگار و فعال دانشجویی نسبت به سفر سعید جلیلی عضو رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اتوبوس و بدون تشریفات امنیتی واکنش نشان داد. این فعال دانشجویی در مورد اقدام اخیر سعید جلیلی در حساب توییتری خود نوشت: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هفته بعد برگزار می‌شود، سعید جلیلی که پیش از این تمامی سفر‌های خود را با پرواز اختصاصی یا ده‌ها ماشین اسکورت انجام می‌‎داد در آستانه انتخابات طی اقدامی پوپولیستی با اتوبوس و بدون محافظ به کرمانشاه سفر کرد!

انتقاد تند خباز به مجموعه تحت مدیریت عارف
 
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: تداوم موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مشروط به این است که مانند سال‌های ۸۴ و ۸۸ خودشان با هم درگیر نشوند.محمدرضا خباز در پاسخ به این سوال که به عنوان ناظر بیرونی فعالیت‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری مشروط بر اینکه دقیقا منویات آقای خاتمی را اجرا کند، موفق خواهد شد. درست نیست که از نام آقای خاتمی و محبوبیت ایشان استفاده شده، اما به منویات ایشان عمل نشود.وی افزود: بنده معتقد هستم که وجود ارزشمند سید محمد خاتمی می‌تواند به شورای عالی سیاست‌گذاری جهت دهد تا این شورا بتواند کاملا عالمانه، منطقی و برای حفظ منافع ملی قدم بردارد. انتظار ما از شورای عالی بالا است چراکه این افراد عقلای جریان اصلاح‌طلبی هستند باید از جزم‌اندیشی فاصله بگیرند تا با همدلی و همراهی تصمیت درست را اتخاذ کنند.
 
ادعای جوانفکر درباره مرخصی مشایی

شنیده شد که علی اکبر جوانفکر مشاور محمود احمدی نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت که گفته بودند که مرخصی آقای رحیم مشایی از زندان منوط به بازگشت آقای بقایی به زندان پس از یک مرخصی چند روزه است. اما اکنون آقای بقایی به زندان بازگشته، اما خبری از مرخصی آقای رحیم مشایی نیست. دیده بان ایران نوشت؛ گفتنی است حمید بقایی از سوم تا بیست و سوم بهمن در مرخصی بود و روز ۲۳ بهمن ماه با بدرقه احمدی نژاد به زندان بازگشت.
 
نقل قول یک نماینده از عراقچی در مورد FATF

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از تاکید معاون سیاسی وزیر امور خارجه برای پیوستن به FATF در راستای عبور از تحریم‌ها و فشار‌های موجود خبر داد. مهرداد لاهوتی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور سیدعباس عراقچی در نشست فراکسیون مستقلین مجلس گفت: آقای عراقچی در این نشست مباحثی را درباره اجلاس ورشو مطرح کرد و گفت که آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند که بتوانند اجماعی علیه ایران به وجود آورند، اما حدود ۷۹ کشور در این اجلاس حضور یافتند و سطح مقامات شرکت کننده در این اجلاس هم پایین بود و فقط ۲۳ کشور در حد وزیر بودند و مابقی در حد سفرای کشور‌ها به این اجلاس آمدند. وی افزود: همچنین عنوان شد پیش از این آمریکایی‌ها در دعوت نامه خود مطرح کرده بودند که قرار است موضوع ایران در این اجلاس بررسی شود، اما احتمال دادند که کشور‌های دیگر از این موضوع استقبال نکنند و در نتیجه عنوان نشست را تغییر دادند و گفتند که قرار است در مورد کل خاورمیانه بحث شود. نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده با وجود این که عنوان نشست تغییر یافت باز هم کشور‌ها با آمریکا مخالفت کردند و نتیجه این اجلاس منتج به شکست آمریکا شد و حتی نتوانستند بیانیه مد نظرشان را از این اجلاس خارج کنند.لاهوتی اضافه کرد: در ادامه جلسه درباره فرصت چهار ماهه FATF به ایران مباحثی مطرح شد و تاکید آقای عراقچی این بود که با توجه به فشار‌های سختی که آمریکایی‌ها برای افزایش تحریم‌ها به ایران به شرکت‌های اقتصادی می‌آورند، برای عبور از این تحریم‌ها و فشار‌های موجود FATF تصویب شود.
 
آخرین وضعیت سربازان ربوده شده مرز میرجاوه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چهار ماه بعد از ربوده شدن سربازان هنگ میرجاوه می‌گوید که طبق آخرین اطلاع ما این سربازان سالم و زنده هستند. حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفتگو با ایرناپلاس درباره وضعیت سربازان ربوده شده هنگ مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان اعلام می‌کند: طبق آخرین اطلاعاتی که ما دریافت کرده‌ایم، این سربازان زنده و سالم هستند. فلاحت پیشه تأکید دارد: ما از طرق مختلف پیگیر آزادی این سربازان هستیم و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسیم.۱۱ نفر از نیرو‌های هنگ مرزی میرجاوه بامداد ۲۴ مهرماه امسال به دست اعضای یک گروهک تروریستی ربوده شدند. گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسئولیت ربوده شدن تعدادی از نیرو‌های هنگ مرزی میرجاوه را بر عهده گرفت و در اطلاعیه‌ای که از سوی این گروهک تروریستی در این کانال منتشر شد نوشت که بامداد امروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه یک پایگاه مراقبتی در شهرستان میرجاوه را به‌صورت کامل خلع سلاح کرده‌اند. در این باره قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر ماه تعدادی از بسیجیان بومی و نیرو‌های هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضدانقلاب ربوده شدند.
 
ادعای رسایی درباره پشت پرده رد صلاحیت‌اش
 
حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم گفت: برای انتخابات مجلس دهم به خاطر پرونده سازی‌های نهاد ریاست جمهوری احراز صلاحیت نشدم، اما بعد از مشخص شدن واقعیت، برای انتخابات میان دوره‌ای اصفهان تایید صلاحیت شدم.مجید انصاری (معاون حقوقی وقت رییس جمهور) در جلسه مجمع روحانیون مبارز گفته بود باید کاری کنیم تا رسایی، زاکانی، حسینیان، نادران و کوچک زاده برای مجلس دهم (با پرونده سازی) رد صلاحیت شوند.
 
نقوی حسینی: دولت با شرق مذاکره نکرد، مجلس تصمیم گرفت
 
حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: انتظار این بود که دولت یک مقدار آمریکا و اروپا را رها کند و مذاکرات با آن‌ها را کمرنگ کند و به مذاکره با شرق بپردازد، اما این اقدام انجام نشد و مجلس تصمیم گرفت که اقدام کند و این ارتباطات را برقرار کند.نقوی حسینی، نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر رییس مجلس به چین، گفت: با توجه به تحریم‌هایی که غربی‌ها دنبال می‌کنند و اتحادیه اروپا هم نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و تقریبا تمایلش به آمریکا بیشتر از آن بود که به تعهداتش د. مقابل ایران عمل کند، جمهوری اسلامی ایران نگاه به شرق را در دستور کار خود قرار داده است. این سفر هم در راستای نگاه جمهوری اسلامی به شرق است تا بتواند با شرکای سنتی خود مانند چین، پاکستان و هند و کشور‌های پرجمعیت دنیا که حتما نیازمند بسیاری از کالا‌ها و منابع ماست ارتباط قویتری برقرار کند.او ادامه داد: پیام سفر آقای لاریجانی به چین این است که اگر غربی‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند قطعا جمهوری اسلامی از آن‌ها ناامید می‌شود و به سمت کشور‌هایی می‌رود که بتوانند به تعهدات خود پایبند باشند.این نماینده مجلس در خصوص پیام داخلی سفر لاریجانی و چرایی عدم حضور معاون اول یا رییس‌جمهور در این سفر تاکید کرد: مجلس به عنوان یکی از ارکان جمهوری اسلامی در شرایط کنونی به واقع مسئولیت دارد. دیپلماسی پارلمانی هم امروز به عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی در دنیا بسیار فعال است. مردم انتظار دارند هم دولت و هم مجلس و همه قوا در این شرایط تلاش کنند.نقوی حسینی گفت: بار‌ها در این زمینه صحبت شده بود و انتظار این بود که دولت یک مقدار آمریکا و اروپا را رها کند و مذاکرات با آن‌ها را کمرنگ کند و به مذاکره با شرق بپردازد، اما این اقدام انجام نشد و مجلس تصمیم گرفت که اقدام کند و این ارتباطات را برقرار کند.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد. دولت یک ظرفیت دارد و پارلمان هم ظرفیت‌های دیگری دارد که باید از تمامی آن‌ها استفاده کرد. به نظر بنده پیام سفر آقای لاریجانی این است که همه تلاش می‌کنند مشکلات کشور حل شود.
 
احتمال حکم انفصال از خدمت برای آذری‌جهرمی

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: حدود ۲هزار نفر از مردم اهواز و مدعی العموم از وزیر ارتباطات طرح شکایت کرده‌اند که احتمال می‌ورد بعد از بررسی پرونده، حکم انفصال از خدمات دولتی برای وزیر صادر شود. جواد جاوید نیا در گفتگو با مهر اظهار کرد: تذکرات متعددی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضایی به وزیر ارتباطات داده‌شده بود. وی افزود: علیرغم اینکه اجرای قانون، دستورات قضایی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسئولی واجب و لازم است، اما متأسفانه آقای وزیر به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکرده است. معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور تصریح کرد: علیرغم اینکه تلاش شد در این قضیه به نحو مسالمت‌آمیزی این موضوع حل‌وفصل شود و وزیر ارتباطات به اجرای قانون تمکین کنند، اما به دلیل اینکه این کار انجام نشد طرح شکایتی علیه وزیر ارتباطات در دادسرای کارکنان تهران مطرح‌شده است. جاوید نیا یادآور شد: این طرح شکایت هم از سوی مدعی‌العموم و هم از سوی ۲ هزار نفر از مردم اهواز بوده است. وی با اشاره به دلیل شکایت مردم اهواز از وزیر ارتباطات گفت: مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند، این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و درنهایت حادثه تروریستی رژه نیرو‌های مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند. معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: البته مردم اهواز هم از وزیر ارتباطات و هم مدیران اینستاگرام و تلگرام طرح شکایت کردند. وی ادامه داد: پرونده وزیر ارتباطات در دادستانی تهران است و منتظر هستیم تا روند قضایی خود را طی کند. جاوید نیا تصریح کرد: وزیر ارتباطات دو عنوان شکایت دارد، یکی عدم اجرای قوانین و مقررات دولتی و عدم اجرای دستورات قضایی موضوع ماده ۵۷۶ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی است.
 
ظریف: نگوییم مردم ۴۰ سال مقاومت کردند، باز هم می‌کنند؛ پس ما چه کاره‌ایم؟

محمد جواد ظریف در همایش «چندجانبه گرایی در سیاست خارجی ایران، ظرفیت‌ها و راهبردها» گفت: این نکته را باید در اینجا بگویم، اینکه ما می‌گوئیم ما به مقاومت مردم افتخار می‌کنیم به این معنا نیست که بگوییم این وظیفه مردم است. بلکه وظیفه ماست که هم مقاومت مردم را پاس بداریم و هم فشار بر مردم را کم کنیم. نه اینکه بگوییم مردم همیشه مقاومت کردند، ۴۰ سال است مقاومت می‌کنند و باز هم مقاومت خواهند کرد. خیر اینگونه نیست. پس ما اینجا چه کاره‌ایم. چرا مردم ما را انتخاب کرده‌اند. اگر قرار بود مردم مقاومت کنند و همه مشکلات حل شود پس وظیفه ما چیست؟ همانطور که نمی‌توانیم پشت پرده توطئه‌های امپریالیسم و نظام سلطه پنهان شویم و ناکارآمدی خودمان را گردن آن‌ها بیندازیم همانطور هم نمی‌توانیم پشت سر مقاومت مردم، خود را پنهان کنیم. ما وظیفه داریم به عنوان کارگزاران این مردم فشار را از روی مردم برداریم. ما داریم تلاش‌مان را می‌کنیم اینکه چقدر موفق شویم قضاوتش با مردم است و مهمتر از آن هم خداوند باید قضاوت کند.

انتقاد تند دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه بترسیم از روزی که خداوند ما را به محاکمه بکشد، اظهارداشت: یکی از اعتراضات و حرف‌ها و گله‌های ما به مسئولین فرهنگی و به کسانی که امروز سردمدار مدیریت فضای مجازی هستند همین است که چرا باید در جامعه اسلامی ما اینقدر رها باشد که شاهد اینهمه جرم و گناه در جامعه باشیم؟ منتظری گفت: چه کسی مسئول این رشد است؟ چه کسی مسئول این جرائمی است که خانواده‌ها و جامعه و جوانان ما را تحلیل می‌کند. به صراحت می‌گویم مسئولینی که مدیریت فضای مجازی را در اختیار دارند و آن‌هایی که در اجرای دستور صریح و مؤکد رهبری مقابله کرده و می‌کنند باید حواس‌شان باشد. وی افزود: مسئولین انتظامی می‌دانند که چه فضای ننگ‌آوری در جامعه ایجاد شده است. سری به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای بزنید؛ چه کسی مسئول است؟ خطاب من به «شخص وزیر ارتباطات» است که یک روزی باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشد که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده و نمی‌کند و مصوبات شورای عالی فضای مجازی را زیر پا می‌گذارد. ما هم می‌گوییم وقتی اراده نباشد به نوعی فرار می‌کنند.

پرده‌برداری فرمانده نیروی هوافضای سپاه از تلاش برای خرابکاری در تجهیزات موشکی ایران

سردار حاجی زاده با اشاره به ادعای دشمنان مبنی بر خرابکاری در صنعت موشکی، عنوان کرد: ما چند سال است که این موضوع را فهمیده ایم، ولی صدایش را در نیاورده ایم. دشمنان کار خودشان را می‌کنند و ما هم کار خودمان را می‌کنیم و آن مقدار که در توانشان بوده تلاش کرده‌اند که مثلا بیایند روی یک قطعه کوچکی که ما از خارج می‌خریم خرابکاری کنند تا مثلا موشک ما به هدف و نقطه نرسد و روی هوا منفجر شود. انصافا هم قشنگ و خوب کار کردند، ولی ما دشمنی دشمنان را از قبل جدی گرفتیم و یکی از فرضیاتی که برای خودمان قائل بودیم خرابکاری دشمنان بود. فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: دشمن ابتدا از ساخت موشک ما جلوگیری کرد، بعد جلوی ورود قطعات بزرگ و ماشین‌ها به کشور ما را گرفت، بعد از آن جلوی ورود بُرد‌ها و قطعات کوچک به کشور را گرفتند، سپس جلوی ورود قطعات الکترونیکی کوچک را گرفتند. دیدند که کار ادامه دارد به همین دلیل به خرابکاری روی آوردند. این خرابکاری‌ها قبلا در بخش هسته‌ای و نفت هم سابقه داشته است، اما تاکنون هیچ غلطی نتوانستند بکنند، چون ما دشمنی دشمنان را جدی گرفتیم و مقاوم‌سازی‌ها اتفاق افتاده است. وی با اشاره به ردپای عربستان در خرابکاری‌ها و اقدامات علیه ایران، گفت: آن‌ها هزینه‌های بسیاری برای اقدامات ضد ایرانی و تربیت گروه‌های تروریستی در منطقه کرده اند که یک نمونه آن نفوذ و شهادت ۲۷ پاسدار بود.

کنایه آذری جهرمی به صداوسیما

محمد جواد آذری جهرمی هم‌زمان با هفته گرامی داشت مقام زن و ولادت دخت نبی اکرم (ص) در جمع بانوان شاغل در وزارتخانه متبوع خود با تاکید بر حفظ قوام خانواده گفت: قوام و انسجام خانواده ارزشمند است، اما حفظ جان هم مهم است، در صدا و سیما یک فرد را می‌آورند که ۲۷ بار کتک خورده و باز هم زندگی می‌کند. لازم نیست برای حفظ قوام خانواده تحمل در برابر کتک خوردن زنان را آموزش بدهیم، بلکه باید حمایت‌های لازم را به همراه آموزش کافی انجام دهیم تا زنان جامعه رشد کنند. وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فضای مجازی باعث رشد آگاهی‌ها در حوزه‌های مختلف شده است، گفت: رشد آگاهی‌ها می‌تواند انسان را به تصمیمات جدیدی برساند و در زندگی نقش مثبت یا نقش نادرست داشته باشد. رشد و توسعه فضای مجازی باعث شده که ورودی‌های مختلفی در دسترس ما قرار بگیرد.

رئیسی: کنوانسیون‌هایی که به ضرر مردم باشد را قبول نخواهیم کرد

تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع عظیم حوزویان با عنوان حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: زندگی انقلابی در جامعه جمهوری اسلامی وجود ندارد، متاسفانه تشریفات و اشرافی گری در جامعه به چشم می‌خورد، امام، رهبری و تمام مراجع تقلید تاکید دارند که زندگی ساده و در کنار مردم سبک زندگی انقلابی این حکومت محسوب می‌شود. رئیسی گفت: عده‌ای فکر می‌کنند ما مخالف برخی از کنوانسیون‌ها هستیم؛ اینطور نیست، اگر آن‌ها به نفع مردم باشد ما آن را قبول می‌کنیم، اما اگر به ضرر مردم باشد آن را قبول نخواهیم کرد. وی تصریح کرد: دولتمردان در این شرایط کنونی باید مراقب بیشتری انجام بدهند که دشمن به این مردم و حکومت ضربه وارد نکند، باید در این شرایط که دشمن استقلال این جامعه را هدف قرار داده است به نفع مردم و این نظام تلاش کنیم.

تکذیب توزیع گوشت الاغ در کردستان

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: در بازرسی‌هایی که امسال از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته‌ایم تاکنون هیچ موردی از عرضه و فروش گوشت الاغ در استان نداشته‌ایم. مجتبی ورمقانی در گفتگو با ایسنا، درباره انتشار یک فیلم در شبکه‌های اجتماعی با عنوان احتمال توزیع گوشت الاغ در شهر سنندج اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان کردستان طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر طرح ضربتی تشدید نظارت بر مراکز عرضه رستوران‌ها، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌های سراسر استان را به مرحله اجرا در آورده است. وی افزود: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰۰ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است که خوشبختانه در این مراکز هیچ مورد مشکوکی مبنی بر توزیع، عرضه و فروش گوشت الاغ نداشته‌ایم.
 
بازداشتی جدید پرونده بانک سرمایه کیست؟

فردی که به تازگی بازداشت شده، «محمدرضا خانی» نام دارد؛ کسی که دوم مهر سال ۹۵ به عنوان مدیرعامل بانک سرمایه منصوب و در کمتر از ۷ ماه مسئولیت پر حاشیه خود در این بانک، ۲۸ فروردین ۹۶ برکنار شد. ۱۸ اردیبهشت سال ۹۶، مهدی نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره علت برکناری خانی گفته بود: گزارشاتی از تخلفات در دوره خانی به نهاد‌های نظارتی رسیده بود که نمونه بارز آن مصاحبه آقای اژه‌ای بود و به دلیل اینکه هیئت مدیره ما هنوز نتوانسته بود، مستقر شود با هیئت مدیره قبلی جلسه گذاشتیم و توافق شد مدیرعامل جدید جایگزین آقای خانی شود، زیرا حضور و ادامه فعالیت وی در بانک سرمایه به صلاح نبود.

ورود سازمان بازرسی به موضوع گرانی گوشت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فعلاً در زمینه موضوع گرانی گوشت اقداماتی صورت گرفته است، اما مطرح کردن آن در حال حاضر صلاح نیست. مانند همه موارد در حال کار روی این موضوع نیز هستیم تا علت‌یابی کنیم و ببینیم موضوع کمبود چه بوده است. این کمبود در حالی است که دولت نسبت به سال گذشته گوشت بیشتری وارد کرده، اما باز هم کمبود داریم. گزارش‌های ما محرمانه است و در صورت آمدن اسم فرد، حق نداریم آن را مطرح کنیم. کلیت همین‌هایی است که مطرح شد.

شورای نگهبان نمی‌تواند پیشنهاد همه‌پرسی بدهد

عباسعلی کدخدایی در پاسخ به این سوال که در طول این سال‌ها هیج زمانی نبوده که احساس کنید مثلا فلان قانون نیازمند برگزاری همه‌پرسی است؟ گفت: خب مثل یک شهروند عادی و مثل یک آدم عادی چرا. مثلاً شما ممکن است الان به ذهنتان برسد در فلان موضوع خوب است که یک همه‌پرسی در کشور برگزار شود. این مسئله فقط در ذهن شماست و شما می‌توانید درباره آن مطلب بنویسید، مقاله بنویسید، سخنرانی کنید، ولی اختیار قانونی دیگری ندارید. شورای نگهبان نیز همین وضعیت را دارد. /پانا

افزایش حقوق پلکانی برای کارگران امکان پذیر نیست

هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد کارگران کشور قراردادی و حداقل بگیر هستند و متأسفانه قرارداد‌های موقت رو به افزایش است. نمی‌توانیم برای چنین جامعه‌ای حقوق پلکانی تعریف کنیم و حداقل مزد کارگری که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرد ۶۰ درصد افزایش بدهیم و برای کارگری که ۲۰ سال سابقه دارد ۱۰ درصد افزایش مزد را لحاظ کنیم. پلکانی کردن حداقل دستمزد ناعادلانه است. شاید این طرح در مورد کارمندان دولت قابل اجرا باشد، ولی در خصوص کارگران که بخش اعظمی از آن‌ها حداقل بگیرند، امکان پذیر نیست. /اقتصاد نیوز

اسراییل در بین نمایندگان نفوذی دارد!

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مجلس گفت: بنده طرح استیضاح رئیس جمهور را در شرایط فعلی کشور نوعی بداخلاقی و ناجوانمردی می‌دانم و معتقدم در شرایطی که کشور بیش از همیشه به آرامش و انسجام نیاز دارد طرح چنین مسائلی هیچ کمکی به منافع ملی نمی‌کند و بلکه به منافع ملی ضربه نیز می‌زند. در شرایط کنونی کشور با بحران‌های متعددی مواجه است. شرایط به شکلی رقم خورده که نمی‌توان به نیت و اهداف این افراد شک نکرد. بنده نسبت به این اقدامات مشکوک هستم و معتقدم این وضعیت عادی نیست. کجای انقلابی‌گری گفته شده در شرایطی که کشور در وضعیت جنگ اقتصادی قرار دارد عده‌ای به دنبال انتقام گیری سیاسی از رئیس جمهور باشند. در کجای فرمایشات مقام معظم رهبری چنین مسأله‌ای مطرح شده است. هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند این مسأله را بپذیرد که برخی به نام انقلابی گری دست به چنین اقداماتی بزنند. من معتقدم اگر چهل سال بعد به سخنان امروز من رجوع شود و پرونده این افراد بررسی شود مشخص خواهد شد که برخی از این افراد مهره آمریکا و اسرائیل بوده اند. این افراد با مواضع انقلابی تند و رادیکالی که اتخاذ کرده‌اند برای خود یک نقابی ایجاد کرده‌اند و در پشت این نقاب به شکل‌های مختلف تیشه به ریشه انقلاب می‌زنند/ صدای ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار