کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده شاهد بارش های پراکنده در نقاط مختلف کشور خواهیم بود اما آخر هفته خوش بارشی در بیشتر مناطق کشور در پیش داریم.
کد خبر: ۷۱۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 24 February 2019

فریبا گودرزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز با فعالیت سامانه بارشی بارش باران در دامنه های زاگرس مرکزی مانند لرستان، کرمانشاه و ایلام رخ می دهد همچنین دامنه های زاگرس جنوبی و بخش هایی از جنوب شرق نیز بارش پراکنده خواهند داشت.
وی اظهار داشت: فردا در بخش هایی از مرکز ، شرق وشمال شرق بارش پراکنده را انتظار داریم، فردا نیمه شرقی، بخش هایی از هرمزگان و بوشهر وزش بادهای شدید خواهند داشت البته در حدی نیست که خیزش گرد و خاک به همراه داشته باشد.
گودرزی ادامه داد: از سه شنبه هفته جاری سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد کشور می شود که نیمه غربی و دامنه های البرز غربی بارش خواهند داشت، اواخر وقت سه شنبه فعالیت این سامانه دراین مناطق شدیدتر می شود و برای برخی از مناطق جنوب غرب کشور رگبار ، رعد و برق و وزش بادهای شدید پیش بینی شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه و پنج شنبه در بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.
به گفته وی خلیج فارس و دربای عمان دوشنبه و سه شنبه مواج خواهند بود.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
گودرزی گفت: آسمان تهران امروز صاف کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد خواهد داشت، از آخر شب سه شنبه و اوایل چهارشنبه نیز پایتخت بارانی می شود بنابراین شرایط آخر هفته برای خانه نکاتی مناسب نیست، بیشینه دمای امروز تهران 14 درجه بالای صفر و کمینه فردا صبح 4 درجه بالای صفر می شود.
وی افزود: بندرعباس با دمای 26 درجه بالای صفر ، اهواز 24 و بوشهر 22 درجه سانتی گراد گرمترین و زنجان با دمای منفی 5، همدان منفی 5 و اردبیل منفی 4 سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار