تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه خانواده ها و متعمدین در خصوص پیشگیری از اعتیاد گفت : اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد در سطح استان آغاز شده است و این مساله فراگیرتر نیز خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 20 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سید قدیر مرتضوی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود : پیشگیری به عنوان اولویت مهم در عرصه مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و پیشگیری از اعتیاد با کارهای فرهنگی و اجتماعی منسجم اجرا می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در این جلسه با اشاره به اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده به خصوص در یکی از مناطق شهرکرد افزود: اجرای طرح های پاکسازی و دیدار از مناطق آلوده در راستای پیشگیری از بازگشت مجدد اعتیاد و فروش مواد مخدر ، در این مناطق موثر است.
مرتضوی یادآور شد: اجرای طرح پاکسازی در یکی از مناطق شهرکرد مورد تقدیر اهالی این محله و مردم استان قرار گرفته است.
وی بر اجرای این گونه طرح ها در سایر مناطق پر خطر و آسیب پذیر تاکید کرد و گفت: برخورد با خرده فروشان، فروشندگان مواد مخدر و انجام اقدامات پیشگیرانه از مهمترین برنامه های این ستاد در استان بوده است.
به گفته وی ، اجرای 3 اقدام بیمه درمان معتادان، برخورد و پاکسازی و پلمپ اماکن آلوده و راه اندازی خانه های ورزش روستایی از مهمترین برنامه های در حوزه پیشگیری از آسیب در سالجاری بود.
مرتضوی افزود: اجرای این اقدامات باعث شد این استان در رتبه های برتر کشور در این زمینه قرار بگیرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت : در سالجاری در 5 استان کشور اجرای طرح پاکسازی و پلمپ منازل و اماکن آلوده اجرا شده است.
وی گفت: در 2 سال گذشته 252 خانه ورزش روستایی در مناطق فاقد امکانات ورزشی راه اندازی شد که این امر در بسترسازی مقابله با آسیب های اجتماعی موثر بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب استان چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست افزود: با اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده، نظارت و بحث مبارزه با این بلای خانمان سوز در مابقی اماکن به فراموشی سپرده نشود.
علیرضا علیمحمدی افزود : توجه به بحث گسترش مواد مخدر در ادارات و دانشگاه ها به عنوان یک زنگ خطر و آسیب نگران کننده است که مبارزه و پیشگیری در این حوزه نیازمند یک اقدام منسجم است.
وی گفت: جلوگیری از احتمال ورود مواد مخدر در ادارات و دانشگاه ها و مدارس نیازمند یک کار مقابله ای و فرهنگی است.
علیمحمدی با اشاره به اینکه چهارمحال وبختیاری دارای کمترین تعداد معتاد متجاهر است، اظهار داشت : راه ندازی یک گرمخانه برای اسکان موقت معتادان متجاهر که از کمپ و یا زندان آزاد می شوند یک نیاز است که پیشنهاد می شود از سوی شهرداری اجرایی شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به توسعه اماکن ورزشی در مناطق روستایی گفت: این طرح در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص در بین قشر جوان موثر است.
حمید کریمی از برگزاری المپیاد ورزشی در مناطق آسیب پذیر خبر داد و گفت: در این المپیاد 400 نفر از جوانان در این مناطق در 7 رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیتی افزون بر 947 هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار