نماینده مردم در مجلس دهم اینکه آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که دارو و مواد غذایی را که به حقوق بشر برمی‌گردد در لیست تحریم‌ها قرار نداده‌اند به هیچ‌وجه صحت ندارد و آنها برغم ادعاهایی که داشته‌اند این نوع تحریم‌ها را نیز برای ایران اعمال کرده‌اند.
کد خبر: ۷۱۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 19 February 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در واکنش به اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه سال آینده سال سخت است، گفت: وقتی می‌گوییم سال سختی است، منظورمان این است که مردم واقعیت‌ها را بدانند و مسئولان مربوطه هم از مسئولیت‌ها و محدودیت‌های خود در شرایط ایجادشده آگاه شوند و به قول وزیر بهداشت کمربندها را سفت ببندند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر سختی‌های موجود در حوزه سلامت اعلام نشود، ممکن است که مسئولان مربوطه برنامه‌های خود را بر اساس وضعیت عادی در کشور ببندند و این امکان هم وجود دارد که از این اظهارنظر برداشت سوئی بشود.

ادعای آمریکا در جهت ممانعت از تحریم غذا و دارو صحت ندارد

وی یادآورشد: اینکه آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که دارو و مواد غذایی را که به حقوق بشر برمی‌گردد در لیست تحریم‌ها قرار نداده‌اند به هیچ‌وجه صحت ندارد و آنها برغم ادعاهایی که داشته‌اند این نوع تحریم‌ها را نیز برای ایران اعمال کرده‌اند.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: درست است که حدود 94 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، اما 6 درصد داروهایی که وارد می‌شوند از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و نرخ آنها از نظر ارزی هم بسیار بالاست و چون این داروها مورد استفاده بیماران صعب‌العلاج هستند کمبود آنها بازتاب گسترده‌ای در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.

امکان وابستگی به واردات برای تامین مواد اولیه و واسط تولید دارو وجود دارد

وی اظهار کرد: البته این امکان هم وجود دارد که برای تامین برخی مواد اولیه یا واسط مورد نیاز تولید دارو در داخل به واردات وابسته باشیم، به همین دلیل وزیر بهداشت تاکید کرده که سال آینده سال سختی است.

انجام آزمایش‌های تشخیصی غیرضروری بیمه‌ها را در معرض ورشکستگی قرار می‌دهد

جمالی نوبندگانی افزود: هر روز دستگاه‌هایی برای تشخیص بیماری همچون ام آر آی و سی تی اسکن وارد کشور می‌شود، ضمن اینکه آزمایش‌های بی حد و حصر و اقدامات تشخیصی که بالاتر از حد نرمال جهانی بوده برای بیماران انجام می‌شود که هزینه‌هایی را به بیمه‌ها تحمیل می‌کند، تاجاییکه این روند آنها را در معرض ورشکستگی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در برخی شهرستان‌ها همچون فسا به پزشکان فعال در دانشگاه‌های علوم پزشکی اوراق قرضه داده‌ایم، بنابراین مردم باید با مسئولان حوزه سلامت همکاری کنند و پزشک را برای انجام آزمایش‌های غیرضروری تحت فشار قرار ندهند، چرا که آسیب ناشی از آن هم به دلیل ورود اشعه به بدنشان و هم اتلاف وقت متوجه خودشان می‌شود، ضمن اینکه وقتی بیمه کشور فلج شود قطعا به بیمه‌شدگان آسیب وارد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بی‌تردید همه اعم از مدیران، پزشکان، پرستاران و بیماران باید در سال آینده مراقب منابع مالی و دخل و خرج‌های صورت گرفته در حوزه سلامت کشور باشند تا از طریق مدیریت منابع بتوانیم مانع از بروز مشکل شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار