مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۱۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 17 February 2019
ثبت نام در آزمون

به گزارش «تابناک تهران»؛ حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در ۷ گروه آزمایشی و ۲۴۵ کدرشته دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و موسسات  آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از ۶ آذر شروع شد و ۱۵ آذر پایان پذیرفت.

وی افزود: برای شرکت در آزمون تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۲.۹۶ درصد زن و ۵۷.۰۴ درصد مرد هستند.  

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت‌نام‌کننده، تعداد ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی منابع طبیعی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه زبان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به ثبت‌نام‌کنندگان این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است.

توکلی گفت: کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ از روز سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. داوطلبان از ۳۰ بهمن تا ساعت ۲۴ پنجشنبه دوم اسفند می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

وی گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در صبح روز جمعه سوم اسفند در ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

کد خبر 432020
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار