نماینده مردم مرند در مجلس گفت: 100 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارزی است. هر خانواده هر ایرانی بالای یک میلیون تومان می‌شود مگر هر نفر چقدر گوشت می‌خورد که وقتی می‌خواهیم به قسمتی کمک کنیم قسمت دیگر کم می‌آید از این رو تمام اینها رانت است.
کد خبر: ۷۱۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 17 February 2019

محمد حسن نژاد اظهار داشت: روش غلطی از قدیم راه افتاده که به بهانه نارضایتی ها به آن دست نمی زنیم در حالی که جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است چنانچه مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند ساختار بودجه اصلاح شود پس می توانیم دو دوازدهم تصویب کنیم تا دولت مجدد بودجه را تنظیم کند.

نماینده مردم مرند در مجلس ادامه داد: سال بعد قرار است روزانه 100 میلیون لیتر بنزین مصرف شود که با لیتری هزار تومان که برای دولت 6 هزار تومان تمام می شود، یعنی دولت 5 هزار تومان از جیب می دهد به افرادی که ماشین دارند که روزانه 500 میلیارد تومان می شود و بر همین اساس صرفا یارانه بنزین سالیانه 180 هزار میلیارد تومان می شود؛ حقوق و دستمزد کارمندان 95 هزار میلیارد تومان است، یعنی می توان با این یارانه حقوق کارکنان را 3 برابر کرد.

وی تصریح کرد: کل بودجه عمرانی کشور 60 هزار میلیارد تومان است که اگر قیمت واقعی سازی شود می توان با استفاده از یارانه‌ای که دولت به بنزین می‌دهد، این بودجه را 4 برابر کرد. سازمان برنامه و بودجه می گوید 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان دارم که اگر به جمعیت ایران تقسیم کنیم سالی 11 میلیون تومان برای هر ایرانی یعنی یک میلیون تومان ماهیانه می شود پس این کار را کنیم خیلی بهتر است.

دلار دولتی به جای جیب ملت به جیب دلال رفته است

حسن نژاد ادامه داد: 14 میلیارد دلار با دلار 4200 تومانی داریم که می خواهید کالای اساسی تأمین کنید اما باید دید تا کنون چه کرده‌ایم تورم کالایی که با دلار آزاد آمده 40 درصد و با دلار دولتی 48 درصد است یعنی این دلار دولتی به جای جیب ملت به جیب دلال رفته است.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: 100 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارزی است. هر خانواده هر ایرانی بالای یک میلیون تومان می‌شود مگر هر نفر چقدر گوشت می‌خورد که وقتی می‌خواهیم به قسمتی کمک کنیم قسمت دیگر کم می‌آید از این رو تمام اینها رانت است.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید سیستم نرخ ثابت ارز خلاف قانون اعلام می شد، عنوان کرد: شما کارفرمای کارمند هستید و باید قدرت خرید مردم را حفظ کنید. تورم 50 درصد است اما حقوق کارمند را 20 درصد افزایش داده اند که برای کارگر نیز همین است پس سفره مردم کوچک شده است.

دولت پول حقوق مسئولان را دارد اما پول فرهنگیان را ندارد بدهد

حسن نژاد ادامه داد: وقتی توانایی کنترل تورم را ندارید آیا کارگر و کارمند باید هزینه آن را بدهد؟ قانون برای همسان‌‌سازی حقوق تصویب شده است بعد برای مسئولان پول حقوق وجود دارد اما برای فرهنگیان پولی ندارند از این رو اگر پولی هست همه با هم بخوریم فقط یک عده خاص نخورند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌ها سه برابر شده اما منت پرداخت 45 هزار تومان یارانه را به ملت می‌گذارند، خاطرنشان کرد: این بودجه مانند بودجه‌های سال‌های گذشته است و اتفاقی برای مملکت نمی‌افتد. نفت و سرمایه آینده را نیز فروخته ایم اما کفاف نداده است و 51 هزار میلیارد تومان می‌خواهند قرض بگیرند این مسائل نمی تواند بودجه شود، باید بودجه دو دوازدهم بدهیم تا بودجه صحیحی ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار