از ادعای ورود فرد معلوم‌الحال به صحن شورا تا توقیف رکوردر خبرنگار اصلاح‌طلب پس از انجام مصاحبه با جناب سخنگو + سند
بر اساس صورتجلسه‌ای که توسط یکی از خبرنگاران اصلاح‌طلب منتشر شده است، حراست شورای شهر تهران ماه گذشته به دستور علی اعطا (عضو اصلاح طلب شورا) رکوردر یکی از خبرنگاران حاضر در صحن (خبرنگار هفته‌نامه سرمایه‌گذاری) را به زور توقیف نموده است و گویا فایل ضبط‌شده توسط این خبرنگار را پاک می‌کند.
کد خبر: ۷۱۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 16 February 2019
به گزارش پایگاه خبری 598، هفته گذشته صورتجلسه‌ای توسط یکی از خبرنگاران اصلاح‌طلب منتشر شد که نشان می‌داد حراست شورای شهر تهران به دستور علی اعطا (عضو اصلاح طلب شورا) رکوردر یکی از خبرنگاران حاضر در صحن (محسن وثوقی، خبرنگار هفته‌نامه سرمایه‌گذاری) را به زور گرفته است و گویا فایل ضبط‌شده توسط این خبرنگار را پاک می‌کند.

صورتجلسه‌ حراست شورای شهر تهران

در توضیح جزئیات این ماجرا، کانال "باشگاه روزنامه نگاران ايران" اعلام کرد: «خبرنگاری به صورت رسمی به صحن شورای شهر تهران رفته، با دو نفر از اعضای شورا (علی اعطا و محمد سالاری) گفتگو کرده و ظاهرا سوالاتی پرسیده که نباید می‌پرسیده و یکی از آنها سخنانی گفته که بعد پشیمان می‌شود. حراست شورا دخالت می‌کند و به صورت غیرقانونی ضبط خبرنگار را می‌گیرند ‌و صورت‌جلسه هم می‌کنند».

در ادامه‌ی انتشار این خبر، برخی از افراد حاضر در شورای شهر تهران و همچنین چهره‌های اصلاح‌طلب ضمن تکذیب ماجرای پیش‌آمده، ادعا کردند "محسن وثوقی" خبرنگار نیست و هیچگونه مصاحبه‌ای با اعضای شورا انجام نداده است؛ برخی از خبرنگاران وابسته به اعضای شورای شهر نیز "محسن وثوقی" را فردی معلوم‌الحال معرفی کردند!

این اظهارنظرهای عجیب درحالی مطرح می‌شود که فرد مذکور سال گذشته توسط شورای شهر تهران مورد تقدیر قرار گرفته و لوح‌تقدیری با امضای اعضای شورا به او اهدا شده بوده است.

تقدیرنامه شورای شهر تهران از محسن وثوقی

در قسمتی از متن تقدیرنامه شورای شهر خطاب به "محسن وثوقی" چنین آمده است: داستان کوشش مجدانه شما در تاریخ این سرزمین کهن نمونه‌ای ارزشمند از سیاست‌ورزیِ خردمندانه و اخلاق‌گرایانه خواهد بود. ملت ایران از داشتن فرزندانی چون شما به خود می‌بالد.

حال باید افراد حاضر در شورای شهر نسبت به این سوال پاسخگو باشند که اگر فرد مذکور (محسن وثوقی) از اعضای شورای شهر مصاحبه‌ای نگرفته است، حراست شورا بر چه اساسی رکوردر او را توقیف کرده و بر مبنای کدام قانون فایل‌های شخصی یک خبرنگار را پاک نموده است؟ علاوه بر این اگر "محسن وثوقی" مورد تایید اعضای شورای شهر تهران نیست چگونه توانسته وارد صحن شورا شود و با علی اعطا و محمد سالاری گفتگوی خبری داشته باشد؟ گذشته از آن، شورای شهر تهران چرا باید به فردی که مورد تاییدش نیست لوح‌تقدیر اهدا کند و رفتار او را نمونه‌ای از سیاست‌ورزی خردمندانه قلمداد نماید؟

موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار داد، رابطه‌ی حزبی خبرنگار مصاحبه‌کننده (محسن وثوقی) با علی اعطا است که شائبه شخصی بودن درگیری اخیر در صحن شورای شهر را رد میکند؛ علی اعطا یکی از اعضای حزب "اتحاد ملت" می‌باشد و محسن وثوقی نیز یکی از افراد فعال در ستاد انتخاباتی این حزب بوده است (در ادامه سندی مبتنی بر این موضوع مشاهده می‌کنید).

تقدیرنامه رئیس ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت از محسن وثوقی
 
 
 
 
برچسب ها: شورای شهر تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار