ذکرهای روزانه علاوه بر ثواب، فواید بسیاری برای رفع مشکلات دارند.
کد خبر: ۷۱۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 14 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ در کنار اعمال واجب، اعمال مستحبی نیز روایت شده که علاوه بر ثواب بالا، خاصیت‌های فراوانی دارند که به مومنان در رفع مشکلات کمک می‌نماید؛ یکی از این اعمال اذکار روزانه است که خواندن روزانه آنان، فواید بسیاری دارد.

امام حسین(ع)  فرمودند: «از پیغمبر اکرم(ص)روایت شده، هرکس جهت حوائج تا هفت روز هر روز این اذکار را هزار بار بخواند حاجت روا گردد.»

توصیه شده که این اذکار، روزانه 100 مرتبه خوانده شود.

 ذکر روز شنبه: یا رب العالمین؛ ای پروردگار جهانیان

ذکر روز شنبه موجب بی نیازی می شود. ذکر روز شنبه به اسم رسول خدا(ص) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله(ص) خوانده شود.

ذکر روز  یکشنبه: یا ذالجلال والاکرام؛ ای صاحب جلال و بزرگواری

ذکر روز یک شنبه موجب فتح و نصرت می شود. ذکر روز یکشنبه به اسم امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا (س) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود.

ذکر روز  دوشنبه: یا قاضی الحاجات؛ ای برآورنده حاجت‌ها

ذکر روز دو شنبه موجب کثرت مال می شود. ذکر روز دوشنبه به اسم امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است. روایت شده در این روز زیارت آن دو بزرگوار خوانده شود .

ذکر روز  سه شنبه: یا ارحم الراحمین؛ ای مهربان‌ترین مهربانان

ذکر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات می شود. ذکر روز سه‌شنبه به اسم علی‌ بن‌ الحسین(ع) و محمد بن علی(ع) و جعفر بن محمد(ع) است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود .

ذکر روز   چهارشنبه: یا حی یا قیوم؛ ای زنده، ای پاینده

ذکر روز چهار شنبه موجب عزت دائمی می شود. ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی بن جعفر(ع) و علی بن موسی(ع) و محمد بن علی(ع) و علی بن محمد(ع) است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود.

 ذکر روز  پنجشنبه: لا اله الا الله الملک الحق المبین؛ نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار

ذکر روز پنج شنبه موجب رزق و روزی می شود. ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود.

ذکر روز  جمعه: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛ خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست و در فرج ایشان (حضرت مهدی) تعجیل فرما

ذکر روز جمعه موجب عزیز شدن می شود. ذکر روز جمعه موجب عزیز شدن می شود؛ روایت شده که در این روز زیارت امام زمان (عج) خوانده شود.

 

ذکر ایام هفته

 

انتهای پیام/

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار