حیدر رحیم پور ازغدی، مبارز سیاسی و هم‌رزم مقام معظم رهبری در جیان انقلاب اسلامی پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب از آفات‌ به وجود آمده در آن می‌گوید.
کد خبر: ۷۱۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 10 February 2019

به گزارش صبح توس با قرار گرفتن در آستانه جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به گفت‌و‌گو با حیدر رحیم‌پور ازغدی، مبارز سیاسی و همراه مقام معظم رهبری در جریان پیروزی انقلاب نشستیم.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه انقلاب بر مبنای ولایت‌فقیه شکل‌گرفته است، اظهار کرد: فقیه در لغت به معنای کسی است که تیر را به نشانه می‌زند، عالمان خوش‌ذوق اسلامی این نام را برای عالمی برگزیده‌اند که حکم را بجا صادر کند و برای هر حکمی تسلط داشته باشد.

وی افزود: ایران 2500 سال سلطنت داشته و رژیم سلطنتی ادامه داشت که امام خمینی(ره) ظهور کرد؛ زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شد فرمودند که من برانگیخته شدم که اخلاق مردم را انسانی و اسلامی سازم چراکه اگر این مهم محقق شود فساد دیگر معنایی ندارد، مستکبرین در مقابل می‌گویند اگر تمدن بشری به‌جایی برسد که اخلاق مردم انسانی شود دیگر نمی‌توانند به پادشاهی ادامه دهند.

رسالت امام خمینی(ره) امربه‌معروف و نهی از منکر و جهاد بود

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: دوره پهلوی وارث تاج 2500 ساله بود ولی امام خمینی(ره) به اقتضای اجتهاد خود اقدام به بیان خوبی‌ها و زشتی‌ها کرد، از همین رو دولت پهلوی مجبور به درگیری شد؛ جهاد در اسلام یعنی کوشش برای براندازی زشتی‌ها و رشد خوبی‌ها. امام خمینی(ره) در ابتدا حرفی از جهاد نمی‌گفت و تنها با امربه‌معروف و نهی منکر می‌پرداخت و سپس به منشأ بدی‌ها پرداخت؛ در سال 41 رژیم پهلوی ایشان را بازداشت کرد و سپس با شروع درگیری‌ها امام نیز به جهاد خود قوت دادند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به همان وظیفه‌ای عمل کرد که ولی‌فقیه باید بدان عمل کند، ادامه داد: ولی امر کسی است که با بیان خوبی‌ها و بدی‌ها ملتی را امت می‌کند و امت با حضرتش بیعت می‌کند، در این صورت امام امت قدرتی اخذ می‌کند که قابل‌تصور نیست.

هم‌رزم رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه دشمن در مقطعی با سخن و شعار واحده ملت ایران مواجه شد و درنهایت تصمیم بر آن شد که جمهوری اسلامی در کشور حکم‌فرما شود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با توجه به قدرتی که به‌عنوان ولی‌فقیه یافته بود توانست شاه را از کشور بیرون کند و سفارت آمریکا را که لانه جاسوسی بود، ببندد.

نفوذ نیروهای دشمن در ساختار اداری کشور در ابتدای انقلاب

رحیم‌پور ازغدی گفت: امام خمینی(ره) در شرایطی که کشور را در دست داشت و می‌خواست امور اداری را اصلاح کند، دشمن اعلام کرد که اگر ادارات اصلاح شود دیگر نمی‌توانند بر ایران مسلط شوند، از همین رو به نیروهای خود از جمله فدائیان خلق، مجاهدین خلق و لیبرال‌ها و تندروها دستور داد که ادارات را در اختیار خود بگیرید.

اصلاح ساختار اداری خواسته امام خمینی(ره) بود

وی ادامه داد: امام با اشراف بر این توطئه اعلام کردند که مردم باید از ادارات محافظت کرده و نگذارند عده‌ای مانع فروپاشی شوند؛ ساختار همان ساختار گذشته بود ولی سعی شد افراد شایسته در سمت‌ها گمارده شوند، امام(ره) در فرصتی اعلام فرمودند تا چه زمانی مردم باید از این ادارات بِکِشند؟ این گفته جرقه‌ای بود که به‌عنوان تهدید دشمن تلقی می‌شود.

پدر استاد رحیم پور تأکید کرد: با توجه به اقدامات بنی‌صدر و مجاهدین خلق و حمله صدام باعث شد که تحول جدی در حوزه ادارات صورت نپذیرد، نظام استکبار می‌دانست که اشخاص را خوب نشان دهد تا با انتصابات در مقامات مهم، اداره را به قبضه خود درآورند؛ لابی‌ها به فرمان مستکبران خارجی اشخاص نزدیک به خود را در سمت‌های خاص می‌نشاندند.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: وقتی‌که اصلاحات اراضی در زمان پهلوی صورت پذیرفت، روستاییان چون دیگر درآمدی نداشتند به سمت شهر آمدند و به‌تدریج قیمت خانه و زمین افزایش پیدا کرد، چهار طرف مشهد که کال قرار داشت با بولدوزر صاف و قطعه‌بندی شد و زمین‌های وسط شهر از حاشیه شهر ارزان‌تر شد؛ زمانی که دشمن قوی عمل می‌کند چنین اقداماتی صورت می‌گیرد.

پس از چهل سال موفق نشدیم ادارات خود را اصلاح کنیم

وی با بیان اینکه خرفت‌ها و خائن‌ها نمی‌گذاشتن که مشکل زمین در کشور ایران حل شود، گفت: چرا باید مشکل مسکن و زمین داشته باشیم و قیمت آن از زمین به آسمان برسد؟ مافیا دست افرادی است که عوامل اداری آن نمی‌گذارند کار صحیح انجام شود چراکه ما موفق نشدیم ادارات خود را اصلاح کنیم.

گرانی‌ها دست مافیا و ساختگی است

هم‌رزم رهبری ادامه داد: شایسته‌سالاری در کشور باید صورت پذیرد و با افراد شایسته هر صنف طبق ضوابط قانون و ولی‌فقیه، اهداف کشور پیش برود؛ گرانی‌ها دست مافیا و ساختگی است، بنده مَلّاکی بودم که چهار هزار دام داشتم و در یک سال 150 تن گوشت عرضه می‌کردم، امور پشتوانه‌ای برای بنده درست کردند و با حیله‌ها و تخلفات عجیب‌وغریب مسائل را پیش بردند، هم‌اکنون 10 اسطبل بنده درهایش بسته‌شده تا بتوانند گوشت وارد کشور می‌کنند.

نیاز به یک انقلاب اداری داریم/مسئولان خاطی مجازات شوند

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه تا انقلاب اداری صورت نپذیرد هرگز موفق به اصلاح نیستیم، گفت: مگر اینکه رهبر و یا رئیس‌جمهور در مقابل فساد اداری قیام کنند و افراد خاطی مجازات شوند؛ لابی‌ها قوی وجود دارد درحالی‌که ما نیاز به انقلاب اداری داریم، لزوم این انقلاب کشتار نیست بلکه اگر مسئول خاطی مجازات شود، مملکت بهشت می‌شود.

وی ادامه داد: در اسلام ولایت‌فقیه یک آیین عقلانی، علمی، فنی، عمومی و فطری است، بدان معنا که هر کاری دست فردی داده شود که شایسته‌تر است؛ در اوایل انقلاب قانونی بنا بود تصویب شود که خلاف بود، امام خمینی(ره) اعلام کردند که این قانون خلاف است، روزنامه‌ها و رسانه‌ها اعلام کردند که امام خمینی(ره) در امور دخالت می‌کند، ایشان فرمودند وظیفه ما حفظ مرزهای کشور و دین است، درحالی‌که نیمی از جهان کفر با دشمن بودند ولی ما یک وجب از مرزها را از دست ندادیم، همچنین بنده حافظ مرزهای دین هستم چراکه شاهدیم به اسم دین چه بر سر مردم آورده‌اند.

بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی جلوگیری از تحریف اسلام و دین بود

رحیم‌پور ازغدی افزود: در دوره انقلاب اسلامی دین و احکام الهی به‌هیچ‌عنوان تحریف نشد که جزو بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است؛ گفته‌هایی مبنی بر اینکه فتنه‌ای در آینده رخ می‌دهد مطرح‌شده است، ولی به عقیده بنده این امر محقق نمی‌شود، آمریکا بی‌حیایی به خرج می‌دهد که می‌گوید موشک و هواپیما نباید داشته باشیم و حرفش این است که میخواهند وقتی هواپیماهای آنها ما را بمباران می‌کنند، موشک‌های ایران مانع آن‌ها نشوند.

هر فردی به گفته‌های دشمن در مسئله برجام و FATF گوش دهد مردود است

هم‌رزم رهبری با بیان اینکه انگلستان، فرانسه و آمریکا دست‌نشانده صهیونیست‌ها هستند و شعارشان این است که افرادی بر سرکار آیند که عقده‌ای باشند، گفت: در مسئله FATFهرکس به گفته‌های دشمن عمل کرده و گوش بدهد مردود است، قرآن در رابطه به عدم رابطه با دشمن تأکید دارد، در برجام مگر چه اتفاقی افتاد؟ اروپا هم بنده صهیونیست است و می‌خواهند با این اقدامات نظام را متلاشی کنند.

تحریم‌ها زمینه توانمندی کشور را فراهم می‌کند

وی تصریح کرد: گرانی دلار و ارزانی پول ما از نعمات اسلامی است چراکه در محاصره اقتصادی و تحریم ما توانمند می‌شویم؛ از همین رو باید تأکید بر ساختار اداری از جانب مسئولان و مردم وجود داشته باشد.

واقعه گوهرشاد جزء بزرگترین جنایات پهلوی در خراسان بود

رحیم‌پور ازغدی واقعه گوهرشاد را جزء بزرگترین جنایات پهلوی در خراسان دانست و گفت: در زمان واقعه گوهرشاد کودکی چهارساله بودم، لیستی مقابل رضاشاه توسط استکبار قرار داده شد و گفتند باید این اقدامات را انجام دهی که کشف حجاب یکی از آن‌ها بود؛ هدف رضاخان تحریف اسلام بود و معتقد بود زن بی‌حجاب نماز بخواند و یا در وضو گرفتن شیوه‌های جدیدی اعمال شود، در این شرایط نبود اسلام از تحریف آن بهتر است.

هم‌رزم رهبری اذعان کرد: لابی‌ها می‌دانستند که اگر خراسان را آزاد بگذارند، خراسان افتخار می‌آفریند، افرادی همچون فرزند بنده و شهید مطهری در مشهد اجازه فعالیت نداشتند و افرادی که نوکر شاه بودند در سمت‌های مهم استان خراسان مشغول بودند، اکثر شخصیت‌های اثرگذار انقلابی در ایران از خراسان بودند و فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رضاشاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار