معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مورد وضعیت دفاتر خدمات الکترونیک توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۷۱۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ 06 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ غلامرضا گلپایگانی در مورد وضعیت عملکردی دفاتر خدمات الکترونیک که مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و اعضای شورای شهر است، گفت: ده سال از عمر دفاتر خدمات الکترونیک می‌گذرد و این دفاتر با مصوبه شورای شهر سوم، با هدف تسهیل، ارتقاء کیفیت، سبک سازی امورات شهرسازی در مناطق، تخصصی کردن موضوعات،ایجاد اشتغال و برون سپاری ایجاد شدند.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک شهر بخشی از امورات شهرسازی را برعهده دارند، تصریح کرد: با این حال مردم از اتلاف وقت در جریان پیگیری اموراتشان همچون صدور پروانه گلایه مند هستند، به گونه‌ای که می‌گویند در گذشته برای دریافت پروانه فقط به مناطق مراجعه می‌کردند اما حالا باید علاوه بر مراجعه به مناطق، به دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز مراجعه کنند.

وی افزود: اهدافی را که برای راه‌اندازی دفاتر در نظر گرفته شده بود، تقریباً هیچ کدامش محقق نشده است و این واقعیت است که هم مردم و هم شهرداری و هم شورا از این رویه دفاتر راضی نیستند.

گلپایگانی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا شرایط را بهبود ببخشیم، افزود: آسیب شناسی در مورد فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک انجام شده است اما بخش عمده‌ای از آسیب، متوجه بودن یا نبودن دفاتر نیست بلکه به ساختار و فرآیند صدور پروانه مربوط است چراکه ساختار و چرخه معیوب به دست هر کسی سپرده شود معیوب می‌شود، هرچند که دفاتر می‌توانستند با توجه به اهداف تأسیس، به اصلاح فرایندها کمک کنند اما نکردند.

وی با بیان اینکه در معاونت معماری وشهرسازی با هماهنگی ذی نفعان در مورد اصلاح ساختار و فرآیندهای صدور پروانه و پایان کار اقداماتی انجام شده تا کارها ارزان‌تر، سریع‌تر و با اتکا به توان مهندسی انجام شود؛ گفت: دفاتر الکترونیک یک ظرفیت شکل گرفته شده است و باید دفاتر را بررسی کنیم تا اگر در جهت تحقق اهداف عملکرد مؤثری داشتند از توان آنها استفاده کنیم و اگر عملکردشان غیر از این باشد باید نسبت به اصلاح و بازسازی ساختار اقدام کنیم تا به سمت تحقق اهداف مدیریت شهری سوق داده شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار