حکم قصاص مرد جوان که متهم است برادرش را کشته در دیوان عالی کشور شکسته شد تا وی بار دیگر از خود دفاع کند.
کد خبر: ۷۱۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 06 February 2019

راز جسد سلاخی شده در آتش سوزی خانه متروکه تهرانسر / جمشید 2 بار دستگیر شد + عکس

به گزارش «تابناک تهران»؛ ششم آبان ماه سال 86 به کلانتری تهرانسر خبر رسید در یک خانه متروکه آتش سوزی رخ داده است. ماموران کلانتری به همراه آتش نشانان راهی محل شدند. ماموران پلیس بعد از خاموش شدن آتش به بررسی پرداختند و با جنازه نیمه سوخته مرد 38 سالهای به نام جمال روبه رو شدند که شواهد نشان می داد با ضربه های متعدد چاقو کشته شده است.

جنازه این مرد به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به تحقیق پرداخت.

در بررسی ها روشن شد جمال آن روز سوپرمارکتش را ترک کرده و به خانه متروکه رفته بود که قربانی جنایت آتشین شد.اظهارات پسرنوجوان قربانی اما تحقیقات را وار مرحله تازه ای کرد. این پسر به پلیس گفت: پدرم و عمویم جمشید همیشه با هم اختلاف داشتند. همان روز عمویم را در حالی که یک کیسه مشکی و یک قبضه چاقو در دست داشت مقابل سوپرمارکت پدرم دیدم. اما از ترسم بلافاصله فرارکردم و به خانه رفتم. به دنبال اظهارات پسرنوجوان جمشید بازداشت شد ولی خودش را بی گناه خواند.

وقتی مدرکی علیه این متهم به دست نیامد برای وی قرار منع تیب صادر شد .اما با اعتراض اولیای دم به این قرار پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. اظهارات پسر قربانی و شاگرد سوپرمارکت جمال باعث شد تا جمشید با گذشت سالها از جنایت بار دیگر بازداشت شود .وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد باقر قربان زاده و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه فرزندان قربانی که حالا به سن قانونی رسیده اند برای عمویشان حکم قصاص خواستند. سپس جمشید روبه روی قضات ایستاد و خودش را بی گناه خواند. وی گفت: قبول دارم با برادرم اختلاف داشتم ولی من نمی توانستم او را بکشم و سپس جنازه اش را به آتش بکشم. دروغگویی های برادرزاده ام باعث شد تا من در این پرونده گرفتار شوم.

در پایان جلسه هیات قضایی پرونده را لوث تشخیص و حکم به برگزاری مراسم قسامه صادر کرد. به این ترتیب اولیای دم 50 نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کرده و سوگند خوردند که جمشید قاتل جمال است. جمشید به قصاص محکوم شد اما این حکم دیروز در دیوان عالی کشور شکسته شد تا وی بار دیگر از خود دفاع کند.

رکنا

برچسب ها: قتل تجاوز حوادث
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار