فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز ۲، رد خون " از منظر خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان قم گرچه در مجموع اثری قابل قبول و ارزشمند به شمار می رود ، اما در قیاس با ماجرای نیمروز ۱، نتوانسته خاطرات خوش سینمادوستان را نسبت به تیم سازنده و به خصوص کارگردان تکرار کند.
کد خبر: ۷۱۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳ 06 February 2019

به گزارش تابناک قم، در دهه مبارک فجر و ایام برپایی جشنواره فیلم فجر در استان قم و در شبی که فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز2: رد خون" بر پرده نقره ای سینمای تربیت اکران شد، فرصتی دست داد تا نظرات و دیدگاه های تنی چند از خبرنگاران و اهالی رسانه قم در خصوص آخرین ساخته محمدحسین مهدویان جویا شویم که در ادامه چکیده این نظرات را ملاحظه می کنید؛

فیلمی قابل تقدیر اما ضعیف تر از ماجرای نیمروز 1

فخرالدین یوسف پور، مدیر سایت خبری تحلیلی تابناک قم ابراز داشت: "ماجرای نیمروز 2، رد خون" قصه همان گروه اطلاعاتی عملیاتی ماجرای نیمروز است که بعد از حدود هفت سال و در بحبوحه تصویب قطعنامه 598 متوجه تحرکاتی در نیروهای منافقین می شوند و با حمله منافقین به خاک ایران و شروع عملیات مرصاد، باقیمانده این گروه وارد معرکه جدیدی می‌شوند.

وی افزود: در این قسمت هم ما با یک قهرمان روبرو نیستم، چرا که اینجا گروه اطلاعاتی عملیاتی است که درگیر یک نزاع سخت امنیتی می‌شوند و به درگیری سخت می‌انجامد؛ به هر صورت تولید و اکران این فیلم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در جشنواره ای که نام و عنوان فجر را با خود یدک می کشد، اتفاق خوب و مبارکی است، با این وجود طبعاً این اثر نیز مثل دیگر آثار دارای نقاط قوت و ضعفی است.

این فعال رسانه ای همچنین ادامه داد: به نظر بنده، محمد حسین مهدویان، کارگردان این فیلم در مجموع در به تصویر کشیدن بخش کوچکی از جنایات منافین به ویژه در عملیات مرصاد موفق بوده اما این فیلم بر خلاف ماجرای نیمروز1 که ریتمی تند و درست داشت، دارای یک سری سکانس های اضافی و کسل کننده است که به وضوح در سالن سینما از ری اکشن تماشاچیان می توان آن را مشاهده کرد.

وی گفت: در یک کلام رد خون از ماجرای نیمروز 1 بسیار ضعیف تر است و لذا شخصاً معتقدم ای کاش مهدویان با رد خون، طعم شیرین و دلچسب ماجرای نیمروز1 را در کام و ذائقه مخاطب، این چنین تلخ نمی کرد!

ضعف مشهود فیلمنامه در عین ارتقای سطح کارگردانی

غلامحسین زاده با بیان این که بزرگترین نقطه ضعف فیلم مربوط به فیلمنامه آن است، گفت: با این حال، رد خون یک نمایش خوب و نزدیک به واقعیت از دهه شصت است، طراحی های صحنه و لباس عالی است و انگار درست مخاطب را به دهه 60 برده است. نکته حایز اهمیت دیگر هم این که کارگردانی مهدویان در این فیلم هم در حال رشد است اما مشکل اصلی این است که پاشنه آشیلی به نام فیلمنامه بسیاری از این نکات مثبت را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

همچنان خاطره بازی با ریتم تند و نفسگیر قسمت اول

محمد مهدی عنایت پور، خبرنگار و مسئول سایت شهر بیست نیز بیان داشت: قضاوت ما از فیلم بر مبنای دومعیار هست، به این معنا که اگر فیلم را در قیاس با سایر آثار سینمای ایران بسنجیم باید به شجاعت و جسارت مهدویان برای به تصویر کشیدن بخش هایی از جنایت‌های خون‌بار منافقین خداقوت بگوییم اما اگر این فیلم را در قیاس با ماجرای نیمروز 1 بسنجیم، با فیلمی مواجه هستیم که چندان در حد و اندازه شماره یک خود نیست.

وی افزود: این فیلم دارای تمرکز داستانی مثل ماجرای نیمروز یک نیست و به نوعی در تصویرسازی واقعه و خلق درام داستان، دچار مشکل است ، ضمن آن که به هیچ عنوان ریتم تند و نفس‌گیر ماجرای نیمروز یک را ندارد.

عنایت پور همچنین با اشاره به این که به نظر می‌رسد سطح کیفی بازی بازیگران به جز جواد عزتی که از ماجرای نیمروز یک هم بهتر ظاهر شده، نزول پیدا کرده است، اظهار داشت: فیلم جدید مهدویان در قیاس با سایر آثار جشنواره، اثر مطلوبی به شمار می رود اما در قیاس با ماجرای نیمروز یک ، چندان موفق ظاهر نشده است و لذا به نظرم اگر مهدویان مستندی درباره عملیات مرصاد می‌ساخت، به مراتب شاهد اثر بهتری می بودیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار