عکسبرداری از اجناس هایپر استارها ممنوع!

به گزارش «تابناک تهران»؛ مشتریان بیشـتر با دو هدف  از اجناس مراکز خرید از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون هایپر استار عکسبرداری می‌کنند. دلیل اول اینکه امکان دارد همراه خانواده به این مراکز نیامده باشند و بخواهند با عکس گرفتن از جنس و ارسال آن برای خانواده، اطمینان حاصل کنند انتخاب درستی برای خرید انجام داده‌اند. دلیل بعدی می‌تواند به منظور ثبت تخلف در تاریخ مصرف جنس یا مواردی از این دست و ارائه آن به مراجعی مثل تعزیرات باشد اما این روزها وقتی با این دو قصد، تصمیم به عکسبرداری از اجناس می‌گیرند با ممانعت از سوی مسئولان این مجموعه‌ها مواجه می‌شوند.

یکی از مسئولین تعزیرات در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص علت ممانعت از عکسبرداری از اجناس در هایپر استارها عنوان کرد: «برای اعلام مشکلات کالاها، شهروندان می‌توانند با 124 تماس بگیرند و نیروها و گشت‌ها در کمترین زمان ممکن به موارد شکایت رسیدگی می‌کنند.»

این مقام مسئول در روابط عمومی تعزیزات خاطرنشان کرد: «اجازه امکان و یا عدم امکان عکاسی از کالاها وظیفه تعزیزات نیست.»

وی با تاکید بر این‌که ما طبق ضابطه رفتار می‌کنیم بیان داشت: «قانون می‌گوید چنانچه کالایی برچسب نداشته و استانداردهای لازم را دارا نباشد تعزیرات به این موضوع ورود پیدا کند. خط‌کشی ما قانون است و اگر دستورالعملی قانون دارد آن زمان می‌توانیم ورود پیدا کنیم. در غیر این صورت نمی‌توانیم به مجموعه‌ای بگوئیم که امکان عکاسی بدهد. ممکن است فردی نخواهد از محصولش کپی برداری صورت بگیرد.»

در پس این توضیحات از سوی تعزیزات این سوال مطرح می‌شود تا زمانی‌که شاکی سندی برای ارائه نداشته باشد چگونه می‌تواند از تخلف صورت گرفته شکایت کند و ادعای خود را به اثبات برساند؟ راحت‌ترین راه حل در شرایط فعلی و با پیشرفت تکنولوژی این است که فرد از تخلفی که ادعا دارد در تولید یا ساخت یک جنس صورت گرفته عکس یا فیلم بگیرد و برای مراجع مربوطه ارسال کند که این راه با ممانعت مواجه شده است! و قانون هم در این خصوص، طبق گفته مسئولان تعزیرات، سکوت کرده است.