زنی که به خاطر بیماری سرطانش، شوهر و دو فرزندش را کشته بود، در شعبه دوم دادگاه کیفری استان البرز محاکمه و به سه بار قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۷۱۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 04 February 2019

ماجرای این جنایت پیش از ظهر ۲۴ بهمن سال ۹۵ زمانی فاش شد که مردی با پلیس کرج تماس گرفت و خبر داد زنی با خانه‌اش تماس گرفته و کمک خواسته و نشانی خانه‌ای دو کوچه پایین‌تر در محله ماهدشت را داده و تلفن را قطع کرده است. بعداز آن هر چه تماس گرفته تا از ماجرا سر در بیاورد، آن زن پاسخ نداده است. بنابراین به آن ساختمان رفته و توانسته آپارتمان مورد نظر را پیدا کند، اما با صحنه عجیبی روبه‌رو شده بود.سه نفردرآن خانه به قتل رسیده و زن میانسالی هم زخمی شده بود.

با این تماس ماموران همراه قاضی ابراهیم مرادی، کشیک قتل دادسرای جنایی کرج برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شده و با اجساد قربانیان که پدر ۶۰ساله خانواده و دختر۲۲ و پسر ۳۰ساله‌اش بودند رو به رو شدند. مادر زخمی خانواده هم به بیمارستان منتقل شد و با تلاش پزشکان از مرگ نجات یافت. بررسی‌های اولیه بازپرس جنایی و تیم تحقیق نشان ‌داد سه عضو خانواده ساعاتی از مرگشان می‌گذرد. هیچ وسیله‌ای از خانه سرقت نشده و احتمال این‌که آنها قربانی سرقت شده باشند، رد شد. بنابراین ماموران به مادر خانواده مشکوک شدند. او در جریان تحقیقات سرانجام به قتل اعضای خانواده‌اش اعتراف کرد و گفت چون بیماری سرطان داشتم آنها را کشتم و می‌خواستم جان خود را هم بگیرم که نشد و زنده ماندم.

متهم بعد از بازسازی صحنه قتل در حالی روانه زندان شد که پزشکی قانونی سلامت روانی او را تایید کرده بود.

پرونده وی با صدور جلب به دادرسی به اتهام مباشرت در سه فقره قتل به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان البرز ارسال شد‌. با گذشت نزدیک به دو سال از این جنایت خانوادگی، زن میانسال از زندان به شعبه دوم کیفری استان البرز منتقل شد و از سوی قاضی محمد‌حسینی رازلیقی و مطهری قاضی مستشار شعبه مورد محاکمه قرار گرفت. در این جلسه، نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای عامل این جنایت خانوادگی در خواست مجازات قانونی کرد‌. این در حالی بود که خانواده شوهرش به عنوان اولیای دم برای او درخواست قصاص کردند.

سپس زن میانسال که عامل این جنایت خانوادگی بود، در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت و گفت: ما خانواده خوبی بودیم و مشکل زیادی نداشتیم. دو ماه قبل از جنایت متوجه شدم به سرطان مبتلا شده‌ام و این بیماری آن‌قدر در وجودم ریشه دوانده که به‌زودی فوت می‌کنم. همین ماجرا شوک بزرگی برایم بود و نمی‌توانستم بیماری‌ام را به خانواده‌ام بگویم. می‌ترسیدم بعد از مرگ سرنوشت تلخ و سختی برای آنها رقم بخورد. راز بیماری را پنهان نگه داشتم و تصمیم گرفتم آنها را هم بکشم تا از مرگم دچار ناراحتی و مشکل نشوند.

وی افزود: چند بار داروی بیهوشی خریدم تا با آن جان همگی‌مان را بگیرم که نشد. سرانجام شب حادثه دارو‌ها را داخل آب ریختم و به سه عضو خانواده‌ام دادم که نوشیدند. آن شب دختر و پسرم پس از خوردن آن بیهوش شدند. اما نیمه‌های شب متوجه شدم شوهرم هنوز بیهوش نشده است.

متهم به قتل ادامه داد: روز بعد با ضربه‌های چاقوی آشپزخانه، آنها را به قتل رساندم. وقتی به خود آمدم پشیمان شدم، همین‌طوری شماره‌ای را گرفتم و درخواست کمک کردم، بعد هم با چاقو ضربه‌هایی به خودم زدم تا بمیرم که زخمی شدم ولی زنده ماندم. ای‌کاش من هم می‌مردم. زودتر اعدامم کنید تا بمیرم و نزد شوهر و دو فرزندم بروم. تحمل دوری از آنها برایم سخت است.

عامل این جنایت خانوادگی بعد از آخرین دفاع با تجدید قرار قانونی روانه زندان شد‌.

در ادامه قاضی محمد‌حسینی رازلیقی و محمد مطهری قاضی مستشار شعبه دوم کیفری استان البرز وارد شور شدند و این زن را به خاطر قتل سه عضو خانواده‌اش به سه بار قصاص محکوم کردند.

 

 

منبع خبر: رکنا

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ستاک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
سه بار اعدام میش.د. بدون بررسی جنون؟؟ این زن مادر فرزندی سی سالهداشته است و همسرش 60 ساله بوده
باید بررسی کنید چطور دچار جنون شده

ایا دچار اسکیزوفرنی پیرسالی بوده
قانون نباید و نمی تواند
به میل شخصی اعمال شود.
بررسی لازم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار