مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرقی استان تهران از اقساط ۴۰ ماهه ویژه متقاضیان انشعاب فاضلاب پیشوا در ایام الله دهه فجر خبر داد. ...
کد خبر: ۷۱۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ 04 February 2019

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبشرقی استان تهران از اقساط ۴۰ ماهه ویژه متقاضیان انشعاب فاضلاب پیشوا در ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش ندای پیشوا، نشست بررسی مشکلات شبکه جمع آوری فاضلاب شهری پیشوا با حضور حسین عباسی فرماندار، علیرضا کارگری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران، یعقوبی معاون برنامه ریزی واداری مالی فرماندار، حکمت امیری شهردار، علی اکبر مهدیزاده رئیس و اعضای شورای شهر، یگان زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست، زینی وند رئیس شبکه بهداشت و شکرزاده رئیس آب و فاضلاب شهری پیشوا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران در این جلسه به گزارش سازمان WHO در مردادماه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش در دنیا به ازای هر ده نفر فقط سه نفر به آب سالم دسترسی دارند و در همین گزارش آمده که بین ۹۱ تا ۹۸ درصد مردم ایران اعم از جوامع روستایی، شهری و عشایری به آب سالم دسترسی آسان دارند.

وی با اشاره به شدت روند شهرنشینی بعد از دوران جنگ تحمیلی، گفت: به دلیل تراکم بالای جمعیت در شهرها، دیگر روش های سنتی دفع فاضلاب، پاسخگوی نیازهای زیست محیطی امروز نیست.

مدیر آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران با بیان اینکه در شهر تهران ۷۲درصد طرح شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده است، افزود: این در حالی است که طبق آمارهای موجود به صورت میانگین ۴۸درصد جمعیت شهری کشور از تاسیسات مدرن شبکه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های استان تهران از میانگین کشوری عقب هستیم، گفت: در ۱۵ شهرستان های استان تهران، ۱۲ درصد مردم تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند.

کارگری به شرایط خاک در برخی نقاط پیشوا اشاره و اظهار کرد: با توجه به نیاز منطقه، فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر پیشوا در عرض کمتر از دو سال افتتاح و خطوط اصلی و فرعی آن اجرا شد، این در حالی است که برای احداث تصفیه خانه فاضلاب بازه زمانی پنج ساله در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در پایان سال ۹۹ چیزی به عنوان نصب انشعاب فاضلاب در پیشوا نخواهیم داشت، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ کیلومتر اجرای شبکه اضطراری داریم که ده کیلومتر آن در حال انجام است و بنا داریم ۱۵ کیلومتر را در سال ۹۸ و ۱۰ کیلومتر باقیمانده را در سال ۹۹ تکمیل کنیم.

مدیر آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح تمام همت خود را به کار می گیریم، افزود: با وجود مشکلات زیست محیطی و بهداشتی و منابع محدود آبی و تولید ۱۱ هزارمترمکعب پساب در شبانه روز از طریق تصفیه خانه پیشوا، نمی توانیم نسبت به اجرای این طرح بی تفاوت باشیم.

وی گفت: براساس شرایط اقتصادی مردم، انشعاب فاضلاب با اقساط ۳۶ ماهه به فروش می رسد و در ایام الله دهه فجر نیز این میزان را به ۴۰ قسط افزایش داده ایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار