اتهام زنی اماراتی ها ادامه دارد؛
رسانه‌های اماراتی همچنان با پافشاری روی اتهاماتی که به ستاره‌های دو ملیتی قطر وارد کرده اند در تازه‌ترین حرکت با استناد به اسناد منتشر شده خواستار رسیدگی به این ماجرا شدند.
کد خبر: ۷۱۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 03 February 2019
به گزارش «تابناک تهران»؛ روزنامه الاتحاد در ادامه اتهاماتی که رسانه‌های اماراتی از روز بعد از شکست مقابل قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به دشمن دیپلماتیک خود وارد کردند، این بار با اشاره به اسناد به دست آمده از تخلف محرز عنابی‌ها در اعطای تابعیت به برخی بازیکنان خود پرده برداشت.

در گزارش روزنامه الاتحاد آمده است: «کمیته انضباطی‌ای اف سی درخواست کرده است تا بسامالروای و المعز علی با حضور در این نشست به دفاع از خود در مقابل اتهامات بپردازند. در ابتدا فدراسیون فوتبال قطر اکتفا به پاسخ رسمی در مقابل شکایت امارات کرد اما این پاسخ در قبال مستندات ارائه شده چندان قابل قبول نبوده است».

بنا به ادعای مطرح شده صبح روز جمعه گذشته جلسه‌ای در هتل فرمونت بابل البحر جلساتی برگزار و ای اف سی تصمیماتی در خصوص این پرونده اتخاذ کرده است. علاوه بر این تصمیمات حقایق و مستندات جدیدی به پرونده تابعیت قطری ارائه شده تا پرونده تکمیل شود.تاکید شده که تقلب صورت گرفته است و فدراسیون فوتبال قطر شرافت و عدالت در فوتبال را زیر سئوال برده است.

ای اف سی در حالی از دریافت پرونده شکایت امارات را دریافت کرده است که در این پرونده برگه‌هایی است که به طور رسمی از سودان و عراق صادر شده و اثبات می‌کرد که اجداد و پدر مادر بسام الرآوی و المعز علی متولد عراق و سودان هستند و هیچ ارتباطی با قطر و غرابت خونی از خانواده‌های قطری در آنها وجود ندارد. براساس این مستندات فدراسیون قطر مجوز کار و بازی را صادر و به فیفا ارائه داده است.

الاتحاد مدعی شده فدراسیون قطر با هزینه میلیارد دلاری در حال جمع آوری بازیکنان دو ملیتی در سراسر دنیا در آکادمی اسپایر است تا با پرورش آنها نسلی جدیدی را به فوتبال خود معرفی کند. این استعدادها در حالی راهی دوحه می‌شوند که تبعیت قطر را دریافت می‌کنند تا بتوانند مجوز بازی برای این کشور را دریافت کنند.

الاتحاد با اشاره به اینکه فدراسیون امارات از قطر به ای اف سی در روز پنجشنبه شکایت کرده است. در این شکایت که روز قبل از فینال بود آمده است با توجه به اینکه عنابی‌ها به دلیل استفاده از ۱۸ بازیکن با تابعیت از ۹ کشور که ۱۰ نفر از آنها زیر ۲۳ سال هستند حضورش در این تورنمنت عادلانه نبوده است. در این پرونده تاکید روی تقلب صورت گرفت چون به ادعای اماراتی‌ها بازیکن دو ملیتی باید زیر ۲۳ سال باشند نه بزرگسال.

روزنامه اماراتی در افشاگری از پرونده تقلب قطر در جام ملت‌ها به بندهای جنجالی قانون تابعیت در فیفا اشاره و نوشت: «این بازیکنان باید کمتر از ۲۳ سال باشند طبق ماده ۷ از قانون فیفا که به قضیه تابعیت بازیکنان دلالت می‌کند. اولاً اینکه باید ۵ سال از اقامت شان در کشور دوم بگذرد و سن آنها از ۱۸ سال نیز گذشته باشد. تا با این شرایط بتوانند در تیم زیر ۲۳ سال آن کشور بازی کرده باشند. این حالت تابعیت هم به شرطی است که یکی از اجداد پدر یا مادر در کشور ثانوی به دنیا آمده بشد یا اقوامی نزدیک داشته باشند که با این شرایط فیفا با تابعیت موافقتمی کند».

روزنامه الاتحاد در گزارش منتشر شده اسناد خود را نیز منتشر کرد که از کشورهای عراق و سودان به دست آورده است. در ادامه این گزارش آورده است: «فساد بزرگی صورت گرفته است. فدراسیون قطر به بازیکنان شناسنامه مستقیم ارائه داده چون گواهی تولد در دوحه صادر و شناسنامه صادر کرد. با وجود اینکه پدر و مادر آنها در کشورهای خود متولد شده اند. اسناد ۹ برگی به دست آمده نشان می‌دهد این شناسنامه‌ها تقلبی هستند چون هر دو بازیکن در عراق و سودان متولد شده اند».

کنفدراسیون فوتبال آسیا این شکایت‌ها را به کمیته انضباطی ارائه داده است تا با حضور دو بازیکن و شنیدن دفاعیات بسام و المعزعلی در این خصوص تصمیم گیری کند. اما فدراسیون قطر با وقت کشی در این خصوص سعی دارد با دخالت وکلای اروپایی مقابل این شکایت بایستد. اما در نشستی که عصر دیروز برگزار شد حالا همه در انتظار پاسخ نهایی به شکایت امارات و حکمی هستند که صادر خواهد شد.
الاتحاد در خصوص روند صدور حکم نوشت: «قرار انضباطی صادر و در اختیار کمیته انضباطی قرار می‌گیرد. نتیجه نهایی بعد از نشست برگزار شده تا ۳۶ ساعت به طرفین اعلام می‌شود تا اگر اعتراضی وجود داشت پرونده به CAS ارسال شود». این روزنامه اماراتی مدعی شد اگر کمیته انضباطی تقلب را تایید کند قهرمانی از قطر بازپس گرفته می‌شود تا به ژاپن برسد.

هدف اماراتی‌ها از ابتدای پیگیری این شکایت نه تنها برای حضور در فینال بلکه برای بردن آبروی دشمن دیپلماتیک این روزهای این کشور است. هدف واقعی این شکایت برملا کردن تقلب قطری‌ها در تابعیت دادن به بازیکنان همین طور تقلب در راه به دست آوردن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ است. اثبات دروغ و تقلب قطری‌ها در حال حاضر هدف اول امارات بیان شده چون این موضوع برای آنها از قهرمانی جام ملت‌ها ارزشمند تر قلمداد شده است.

بر طبق مستندات موثقی که الاتحاد به آنها دست پیدا کرده ممکن است پرده از یک مافیای بزرگ در فوتبال جهان برداشته شود. این مافیا با ارائه مدارک جدید به استعدادهای ناب سعی در فروش آنها به کشورهایی مثل قطر دارد. الاتحاد در تایید این اتهام خود مدعی شد تمام مستندات دو ستاره قطر در جام ملت‌ها کاملاً مشخص می‌کند که یک گروه بسیار حرفه ای زمینه تبعیت آنها را فراهم کرده است و این کار یک یا چند نفر نیست.

 

منبع: ورزش سه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار