درحالی که سابقه مبارزات انقلابی آیت‌الله مصباح یزدی با رژیم شاهنشاهی در سال‌های گذشته همواره محل بحث و اختلاف منتقدان و موافقان او بوده، شبکه «پویا» (شبکه اختصاصی کودکان) به مناسبت سالروز تولد این چهره روحانی انیمیشنی درباره او پخش کرد.
کد خبر: ۷۱۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 02 February 2019
انتقاد از کارتون «آقا محمدتقی» در سالروز تولد مصباح‌یزدی/ مبارزات انقلابی آیت‌الله زیر سوال است
به گزارش «تابناک تهران»؛ این کارتون که۱۱ بهمن ماه در شبکه پویا پخش شد، به زندگی «یک پسر نازنین به اسم محمدتقی» می‌پردازد که در شهر یزد «هر روز در کوچه و خیابان زورگویی شاه به مردم را می‌دید و غصه می‌خورد.»

مطابق ادعای این کارتون او «یک روز به خودش قول داد باید خوب درس بخوانم تا بتوانم به بابا مامان و مردم کشورم کمک کنم و آنان را از دست این آدم‌های ظالم نجات دهم.»
 
این انیمیشن با اشاره به اینکه «آقامحمد تقی به قولش عمل کرد و به حوزه علمیه قم رفت» ادعا کرد که «یکی از معلمان خوب او امام خمینی بود... آقامحمد تقی عاشق امام خمینی شد و سال‌ها سر کلاس درس ایشان شرکت کرد تا چیز‌های بیشتری یاد بگیرد. آقامحمد تقی حرف‌های امام خمینی را خوب یاد می‌گرفت و روی کاغذ می‌نوشت و یواکشی به بقیه مردم می‌داد تا آنان هم حرف‌های امام را بخوانند و یاد بگیرند. گاهی هم برای مردم سخنرانی می‌کرد و از زورگویی‌های رضاشاه و پسرش برای مردم تعریف می‌کرد... این طور بود که مردم به دستور امام خمینی به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.»
 
انتقاد از کارتون «آقا محمدتقی» در سالروز تولد مصباح‌یزدی/ مبارزات انقلابی آیت‌الله زیر سوال است
 
به گزارش رویداد۲۴ روز گذشته شبکه کودک صداوسیما (پویا) به‌مناسبت سال‌روز تولد مصباح‌یزدی برنامه ویژه‌ای پخش کرده بود که در آن از سوابق مبارزاتی مصباح یزدی سخن گفته بود. منتقدان گفته‌اند آیت الله مصباح یزدی در مبارزات پیش از انقلاب حضور نداشته است.
 
پیش از این هم برنامه‌هایی برای تولد مرحوم عسگراولادی و حجت‌الاسلام قرائتی پخش شده بود.
 
منبع: روزنامه ایران
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار