کد خبر: ۷۱۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 02 February 2019

شهاب پاک‌نگر | بی قانون

به نظر شما چه فشاری بیشتر از همه باعث می‌شود که جوانان ازدواج کنند؟! درست حدس زده‌اید فشار اطرافیان. به‌طور کلی، بستگان و وابستگان سببی و نسبیِ یک جوان مجرد علاقه زیادی به خوردن شیرینیِ اضافی دارند و برای همین سعی می‌کنند به هر نحوی که شده شما را شوهر/زن بدهند. در ادامه به چند الگوی رایج این تیپ رفتار اشاره خواهیم کرد:

الف) پدر و مادر یک جوان مجرد، هیچ آرزویی به جز دیدن فرزندان‌شان در لباس عروسی ندارند. البته این تا قبل از عروسی است، بعدش هیچ آرزویی به جز دیدن نوه‌های‌شان ندارند، بعدش هیچ آرزویی به جز دیدن عروسی نوه‌های‌شان ندارند و... پدر مادر نشدی بفهمی چی می‌گم!

ب) اگر یک آدم بیکار و علاف و مایه ننگ خانواده را دیدید اصلا نگران نباشید، زن بگیرد درست می‌شود. این نظر من نیست، نظر خانواده یک جوان مجرد با مشخصات بالاست. آن‌ها فکر می‌کنند ازدواج یک چوب جادویی است که گوساله را تبدیل به انیشتین می‌کند.

ج) یک جوان مجرد همیشه در مهمانی‌ها، در حالی که شخص سوال کننده، سرش را به صورت پاندولی دارد به نشانه تاسف تکان می‌دهد، با این سوال مواجه می‌شود «هنوز ازدواج نکردی؟!». می‌دانم دوست دارید همان پاندول را در حلق سوال‌کننده فرو کنید و بگویید به شما چه ربطی دارد ولی باید بگویم این یک رسم قدیمی بین خانواده‌های ایرانی است که باید حتما سرشان را در زندگی شما فرو کنند.

د) در حال حاضر اکثر جوانان شرایط مالی مناسبی برای ازدواج ندارند، اما همیشه در فامیل شخصی هست که بگوید «ببین من اول ازدواج هیچی نداشتم! نه خونه، نه ماشین، بی‌پول بودم ولی رفتم زن گرفتم! برو ازدواج کن از هیچی نترس!». نکته جالب این است که این شخص الان هم نه خانه دارد، نه ماشین نه پول و یک خروار هم بدهی بالا آورده است ولی از نترس‌های خوب روزگار است.

ه‍) ازدواج چیز عجیبی است، شما در مهمانی‌ها با موجی از افراد متاهل مواجه می‌شوید که از ازدواج‌شان ناراضی‌اند و هر جوان مجردی را می‌بینند می‌گویند «خوش به حالت!» ولی درعین حال به شما توصیه می‌کنند حتما ازدواج کنید. اگر از آن‌ها بپرسید «فازت چیه؟!» به شما می‌گویند «به هرحال نمی‌شه ازدواج نکرد که!»

و) یکی دیگر از هشدارهای رایجی که یک جوان مجرد، در خصوص ازدواج، از طرف دوست و فامیل با آن مواجه می‌شود، عبارت «دیر می‌شه‌ ها!» است. بعد که از طرف می‌پرسید «دقیقا چی دیر‌ می‌شه؟!» به شما جواب می‌دهند «کلا دیر می‌شه! بابا دست بجنبون دیگه!» حالا هرچقدر شما بگویید که جنبابندن دست هیچ ربطی به پیدا کردن همسر مناسب ندارد و یک مساله کاملا شخصی است، به گوش‌شان نمی‌رود که نمی‌رود.

ز) یک هشدار رایج دیگر در زمینه ازدواج «تمومش کن بره دیگه!» است. یعنی طرف یک جوری با کلافگی به شما این عبارت را می‌گوید که انگار ازدواج نکردن شما باعث اختلال در زندگی او شده است. بهترین روش مقابله با این افراد این است که بگویید «همه چی حله، فقط 40 میلیون کم دارم، داری دستی بهم بدی سه ساله بهت بر می‌گردونم» در اینجا آن شخص می‌فهمد در زندگی کارهای مهم‌تری هم دارد و نباید سرش را تا گردن در زندگی شما وارد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار