یک روانشناس گفت: طلاق عاطفی یکی از پیامد‌های تداوم خشونت خانگی است که در آن زوجین به دلایل مختلف، چاره‌ای جز ادامه زندگی ندارند.
کد خبر: ۷۱۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴ 01 February 2019

نسیم نجفی روانشناس و مشاور خانواده اظهار کرد: طلاق عاطفی یکی از پیامد‌های تداوم خشونت خانگی است که در آن زوجین به دلایل مختلف، چاره‌ای جز ادامه زندگی ندارند.

وی با بیان اینکه گاهی قربانیان خشونت، احساس شرم می‌کنند که خشونت خانگی را گزارش دهند و انگ (برچسب) کتک خوردن به آنان زده شود، افزود: این افراد به همین علت به مراکز مشاوره مراجعه نمی‌کنند، اگر در زمان خشونت خانگی طلاق امکان پذیر نباشد، باید در جهت کاهش آسیب حرکت کرد.
نجفی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های مداخلات روانشناختی در همسرآزاری این است که زوج‌های ایرانی ممکن است مشاوره را دنبال نکنند.

وی با بیان اینکه افراد خودشیفته و دارای اختلال شخصیتی ممکن است نیازی به مشاوره و تغییر رفتار احساس نکنند که این مسأله می‌تواند چرخه خشونت خانگی را فعال نگاه دارد، ادامه داد: خشونت خانگی از غفلت و خشونت کلامی آغاز می‌شود و به خشونت جسمی می‌رسد.

نجفی با بیان اینکه افسردگی شایع‌ترین نشانه و پیامد خشونت خانگی است، تصریح کرد: برخی ویژگی‌های شخصیتی مانند شخصیت وابسته، پرخاشگر و منفعل نیز می‌تواند زنان را در معرض خشونت خانگی قرار دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار