گاهی یک مشاجره لفظی ساده یا یک کشمکش عادی بین دو نفر یا دو دوست منجر به حوادث تلخ و ناگواری می‌شود که یکی از طرفین به قتل می‌رسد و دیگری در جایگاه قاتل قرار می‌گیرد. بررسی اعترافات متهمان اینگونه پرونده‌ها نشان می‌دهد که این افراد آستانه تحمل پایینی دارند و آموزش‌های لازم برای کنترل خشم و مدیریت مشاجرات و کشمکش‌های خود را ندیده‌اند. مردی که به خاطر قتل دوست صمیمی اش به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود در یک مشاجره لفظی ساده و تعصبی که روی نامزد قبلی‌اش داشته است، مرتکب قتل می‌شود.
کد خبر: ۷۰۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 29 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ اول بهمن‌سال قبل بود قاضی دشتبان، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از قتل مرد جوانی در خانه‌اش با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در محل حادثه که خانه قدیمی چند طبقه‌ای در حوالی کیانشهر در جنوب تهران بود با جسد مرد جوانی به نام شادمهر که با اصابت دو ضربه چاقو به قتل رسیده بود روبه‌رو شدند.
نخستین بررسی‌ها حکایت از این داشت مقتول که خیاط است در خانه‌اش به صورت مجردی زندگی می‌کرده است که چند روز قبل به طرز مرموزی به قتل رسیده و امروز اهالی ساختمان با استشمام بوی تعفن موضوع را به مأموران اطلاع می‌دهند و مأموران کلانتری هم جسد شادمهر را در خانه‌اش کشف می‌کنند. یکی از همسایه‌ها گفت: شادمهر مدتی بود در این خانه تنها زندگی می‌کرد. گاهی دوستانش به خانه او رفت و آمد داشتند. چند روزی از او بی‌خبر بودیم تا اینکه امروز بوی بدی از خانه‌اش بیرون می‌آمد به طوریکه تمام ساختمان را فراگرفته بود و به همین دلیل موضوع را به پلیس خبر دادیم که مأموران در خانه او را تخریب کردند و با جسد شادمهر روبه‌رو شدند.
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز کردند تا اینکه مردی به اداره پلیس آمد و راز قتل مرد خیاط را بر ملا کردند. وی گفت: چند شب قبل یکی از دوستانم مرا در مهمانی شبانه‌ای دعوت کرد. آن شب پس از مصرف مشروبات الکلی یکی از مهمان‌ها به نام ایمان مدعی شد که چند شب قبل یکی از دوستانش را که خیاط است با دو ضربه چاقو به قتل رسانده است. من خیلی کنجکاو شدم و حرف‌های او را جدی گرفتم و موضوع را پیگیری کردم تا اینکه فهمیدم مرد خیاطی به نام شادمهر از دوستان ایمان به قتل رسیده است.
بدین ترتیب مأموران ایمان را به عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار دادند و در نهایت در ۲۵‌بهمن‌ماه همان سال وی را بازداشت کردند. متهم ابتدا در بازجویی‌ها قتل دوستش را انکار کرد و مدعی شد که برای خودنمایی در حالت مستی گفته است که دوستش را به قتل رسانده است. در حالی که همه دلایل و مدارک حکایت از این داشت، قاتل ایمان است مأموران وی را مورد بازجویی تخصصی قرار دادند و متهم در نهایت به قتل مرد خیاط اعتراف کرد. وی در توضیح ماجرا گفت: من و مقتول دوست صمیمی بودیم و به همین دلیل با هم خیلی رفت و آمد داشتم. مدتی قبل من با نامزدم که شهرستانی بود اختلاف پیدا کردم و از هم جدا شدیم، اما من او را خیلی دوست داشتم و به دنبال بهانه‌ای بودم که دوباره او را عقد کنم. شادمهر که از موضوع جدایی من و نامزدم خبر داشت همیشه اصرار می‌کرد که او را با نامزد قبلی‌ام آشنا کنم. من به او هشدار داده بودم، اما او دست بردار نبود تا اینکه شب حادثه به خانه‌اش رفتم و دوباره همین موضوع را پیش کشید. من خیلی عصبانی شدم و با چاقویی که همراه داشتم دو ضربه به او زدم. شادمهر خونین نقش بر زمین شد و من هم از آنجا فرار کردم. وی ادامه داد: من خیلی عذاب وجدان داشتم و شب مهمانی هم برای اینکه از عذاب وجدان رهایی یابم موضوع را به دوستانم گفتم. همزمان با ادامه تحقیقات، متهم صحنه قتل را بازسازی کرد و قاضی دشتبان پس از تحقیقات تکمیلی کیفرخواست متهم را به جرم قتل عمد صادر کرد. بدین ترتیب متهم به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران به جرم قتل مرد خیاط محاکمه می‌شود.
منبع: روزنامه جوان

برچسب ها: قتل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار