کد خبر: ۷۰۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 29 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ بسیاری از پرونده‌هایی که به حادثه قتل ختم می‌شود ریشه در کنترل نکردن خشم دارد. در یکی از پرونده‌هایی که روز گذشته در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد پدر خانواده پس از مشاجره با دختر معلولش بر سر خرید لپ تاپ او را به قتل رساند که روز گذشته متهم پای میز محاکمه قرار گرفت.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، بیست و پنجم شهریور‌ماه امسال، مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک دختر ۱۳‌ساله به نام زهرا در بیمارستان بهارلو باخبر و راهی محل شدند.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی، پدر زهرا که در محل حضور داشت به مأموران گفت: «روز گذشته وقتی از سرکار به خانه برگشتم، دیدم دخترم در خانه تنهاست و روی زمین افتاده است. بلافاصله او را به بیمارستان رساندم، اما فوت کرد.» تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه بنا به نظریه پزشکی قانونی که علت فوت را فشار بر عناصر حیاتی گردن اعلام کرده بود، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و پدر مقتول به عنوان اولین مظنون پرونده بازداشت شد. او در بازجویی‌ها ابتدا سعی داشت پلیس را گمراه کند تا اینکه چند روز بعد از حادثه به قتل دخترش اعتراف کرد و گفت: «دخترم معلول بود و در این ۱۳‌سال من وهمسرم برای نگهداری او هر کاری از دستمان برمی‌آمد دریغ نکردیم، اما او همیشه گلایه می‌کرد و توقعات زیادی داشت. روز حادثه سر همین موضوع با او بحثم شد و از عصبانیت با جعبه آهنی دستمال کاغذی به سرش کوبیدم. او بیهوش روی زمین افتاد که بلافاصله او را به بیمارستان رساندم، اما کار از کار گذشته بود.»
بعد از اقرار مرد میانسال به قتل غیر عمد دخترش وی بار دیگر بنا به اعلام گزارش پزشکی قانونی مورد تحقیق قرار گرفت تا اینکه بالاخره لب به اعتراف گشود و بعد از اقرار به قتل عمد و بازسازی صحنه جرم، پرونده کامل و به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد. به این ترتیب صبح دیروز متهم در همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی محاکمه شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه، مادر مقتول که اعلام گذشت کرده بود در جایگاه قرار گرفت و گفت: «در این ۱۳‌سال من و شوهرم برای درمان زهرا خیلی هزینه کردیم، اما بی‌فایده بود. از طرفی زندگی ما تحت تأثیر دخترمان قرار گرفته بود و صاحب فرزند دیگری نشده بودیم. او دختر نوجوانی بود و به خاطر معلولیتش خیلی اذیت می‌شد به همین دلیل وقتی خودش را با دوستانش مقایسه می‌کرد انتظارات زیادی داشت که در توان ما نبود. شوهرم زهرا را دوست داشت و مطمئنم مرگ زهرا ناخواسته اتفاق افتاده است به همین دلیل از شوهرم شکایتی ندارم.» در ادامه پدر مقتول که با قرار وثیقه آزاد بود در جایگاه قرار گرفت و گفت: «کارمند راه‌آهن هستم و ۲۴‌سال سابقه کار دارم. با همسر و تنها فرزندم در خانه سازمانی زندگی می‌کردیم. در این سال‌ها من و همسرم برای درمان و مراقبت از زهرا از خواسته‌هایمان گذشتیم و خرج او کردیم. خب پدر و مادر بودیم و گله‌ای نداشتیم، اما زهرا هر چه بزرگتر می‌شد توقعاتش زیاد می‌شد که در توان ما نبود.» متهم ادامه داد: «شب کار بودم و روز حادثه از سرکار به خانه برگشتم تا کمی استراحت کنم. سراغ موبایلم رفتم که زهرا گفت: هنوز به خانه نرسیده‌ای سراغ گوشی رفتی! جوابش را ندادم و کمی صبحانه آماده کردم و روی زمین نشستم. به زهرا گفتم پزشک توصیه کرده کمی بیشتر ورزش کنی و باید به حرف دکتر گوش کنی. بعد به او گفتم حالا که قرار است به دبیرستان بروی باید بیشتر حجابت را حفظ کنی. زهرا با شنیدن حرف‌هایم عصبانی شد و دوباره شروع به گلایه کرد و گفت: تا حالا برایش هیچ کاری انجام ندادیم. بعد از من خواست تا برایش لپ‌تاپ بخرم. من که از حرف‌های او دلگیر شدم گفتم برای خرید لپ تاپ پول ندارم و نمی‌توانم آنرا تهیه کنم. سپس از شدت عصبانیت ظرف دستمال کاغذی را روی سرش کوبیدم و سپس او را خفه کردم.» متهم در آخرین دفاعش گفت: «باور کنید قصد قتل نداشتم و آن روز خیلی عصبانی و ناراحت بودم به همین دلیل متوجه رفتارم نبودم. پشیمانم و از خداوند طلب مغفرت می‌کنم.»
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
منبع: روزنامه جوان

برچسب ها: حوادث
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار