عضو شورای اسلامی تهران، ری، تجریش و شمیرانات گفت: آثار تاریخی ری بدلیل توسعه شهری، نبود امکانات و بی توجهی مسئولان در معرض تخریب قرار دارند و این موضوع واکنش شدید افکار عمومی را بر انگیخته است.
کد خبر: ۷۰۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 29 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ حسن خلیل آبادی دوشنبه شب در بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه در نگهداری مراکز گردشگری جنوب پایتخت ضعیف عمل کرده ایم، اظهار داشت: مسئولان و افکار عمومی باید نسبت به آثار فرهنگی و تاریخی حساس باشند.
وی تصریح کرد: حفر تونل مترو موجب خشکی چشمه علی شده و از طرف دیگر کارخانه سیمان تهران تهران در حال بلعیدن میراث تاریخی بی بی شهربانو است، ضمن اینکه فاضلاب تهران نیز مانع ورود گردشگران به منطقه شده است.
خلیل آبادی ادامه داد: طرح توسعه حرم عبدالعظیم (ع) موجب تخریب دهها مرکز تارخی، خانه های قدیمی و سازه های ارزش تاریخی شده است.
وی بیان کرد: در تصویب طرح هادی در روستاها به طبیعت گردی، بوم گردی و گردشگری روستاهای ری نیز توجهی نمی شود و لازم است برای تمامی این مشکلات چاره اندیشی شود.
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی تهران با بیان اینکه بخش خصوصی در توسعه گردشگری نقش مهم و موثری دارد، تصریح کرد: باید سرمایه گذاران را به سمت پتانسیل و ظرفیت های گردشگری ری سوق دهیم و در این زمینه کوتاهی نکنیم.
وی گفت: باید در حوزه گردشگری، صنایع دستی و تولید محصولات روستایی مانند لبنیات و گوشت، محصولات کشاورزی و داروهای گیاهی برنامه مدونی تدوین کنیم.
خلیل آبادی به بازدید خود از روستای علی آباد قیصریه ری اشاره کرد و گفت: حمام، برج و قلعه این روستا دچار آسیب جدی شده که با استفاده از بودجه روستاهای فاقد دهیاری باید به این امر توجه شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
از دیگر آثار تاریخی می توان به حرم مطهر امام راحل، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع)، بقعه ابن بابویه، مدفن بزرگان و مشاهیر، برج نقاره خانه، برج اینانج (گورستان سلطنتی)، کاروانسرای شاه عباسی، کاروانسرای کنارگرد، مسجد افضلیه، قلعه قاچاقاچ؛ متعلق به دوران صفوی، دژ رشکان، برج طغرل؛ برج پادشاه اول سلجوقیان، بقعه جوانمرد قصاب، ˈاستودان گبرهاˈ متعلق به سه هزار سال پیش، امامزاده بی بی زبیده(س)، زندان هارون و ... اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار