معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: اکران فیلم های جشنواره بین‌المللی فجر به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی کشور، امسال برای دانش آموزان ایلامی رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ 28 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالحسین رحمتی اظهار داشت : امسال از مجموع 14 فیلم پنج فیلم سیمرغ پروانه ها برای دانش آموزان ایلام اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: این فیلم ها در پنج سانس مختلف در مجموع با ظرفیت یک هزار نفر برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استان خواهد بود.

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مراکز استان‌ها از 12 تا 18 بهمن ماه انجام و در مجموع 14 فیلم در سینما فرهنگ ایلام اکران خواهد شد.

رحمتی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته هر روز فیلم ها در چهار سانس در ساعت های 14:30، 17، 19:30 و 22 در سینما فرهنگ شهر ایلام برای عموم مردم اکران می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بهای بلیت فیلم های امسال را 80 هزار ریال عنوان کرد و گفت: فیلم سرخ پوست با هنرمندی نوید محمدزاده از هنرمندان اهل استان ایلام از جمله فیلم های اکران شده در ایلام است.

وی هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد فضای اکران فیلم‌ های فاخر تولید ملی در استان ها و بهره ‌مندی اقشار مختلف و علاقمندان به حوزه فیلم و ایجاد فضای سینمایی عنوان کرد.

رحمتی یادآور شد: با توجه به تخریب سینما قدس ایلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری را به سینما تبدیل کرده و از شهریور سال 1394 تاکنون روزانه بصورت مستمر فیلم های سینمایی روز ایران در این مکان اکران عمومی شده و شمار زیادی از مردم به تماشای این فیلم ها می نشینند.

فیلم های راه یافته به جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال از روز 12 بهمن همزمان با تهران در بسیاری از مراکز استان های کشور نیز اکران می شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار