معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران پس از بررسی طرح‌های برگزیده، اثر منتخب را اجرا می‌کند
کد خبر: ۷۰۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 27 January 2019

اجرای طرح برگزیده پلاسکو نو

11اثر برگزیده از بین 81اثر ارسالی به مسابقه طراحی «پلاسکو نو» پس از بازنگری در معاونت شهرسازی و معمای شهرداری تهران اجرایی خواهد شد. از بین این 11اثر یک طرح رتبه نخست، 2 طرح مشترکا رتبه دوم و یک طرح هم رتبه سوم را از سوی هیأت داوران مسابقه طراحی پلاسکونو کسب کرده است.

به گزارش «تابناک تهران»؛ عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مراسم اختتامیه «نمایشگاه طرح‌های پلاسکو نو» که دیروز در سالن ملک‌الشعرای باغ موزه قصر برگزار شد، در این‌باره گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران پس از بررسی و بازنگری نهایی، در نهایت یکی از این طرح‌ها را اجرایی خواهد کرد. این مدیر ارشد شهری در ادامه سخنانش با اشاره به معیار‌های یک شهر خوب، گفت: یکی از این حکم‌ها و معیارها، امنیت است؛ بخشی که به برگزاری این مسابقه و واقعه تلخ پلاسکو مربوط می‌شود، به ناامنی شهر بر می‌گردد؛ مسئولیتی که درخصوص بازبینی و بررسی ضوابط و مقررات ملاک عمل شهرداری تهران، مستقیما متوجه این نهاد است.

اما حکم دیگری که در مورد شهر خوب وجود دارد و آیات قرآن نیز بر آن تأکید می‌کند، این است که ما برای آبادانی و عمران زمین، مأمور شده‌ایم. یعنی اگر این دو حکم و اتفاقاتی را که در پلاسکو رخ داد کنار هم بگذاریم و آنها را به هم ارتباط دهیم، می‌بینیم که نباید آبادانی زمین را با تصرف و بارگذاری بیهوده و غیرمنطقی روی زمین اشتباه بگیریم. گلپایگانی اظهار کرد: عمران و آبادانی زمین این است که همواره کارها باید مطابق با منطق مهندسی و کارشناسی و همچنین با توجه به عبرتی که از اتفاقات ناگوار در گذشته گرفته‌ایم، پیش بروند و اجرا شوند. به هر صورت بعد از حادثه تلخ پلاسکو که منجر به شهادت جمعی از آتش‌نشانان عزیز و جریحه‌دار شدن احساسات جامعه شد، مجموعه شهرداری تهران به‌ویژه معاونت شهرسازی و معماری مسیری را پیش گرفتند و تا جایی که در توانشان و حیطه اختیاراتشان است، از بروز اتفاقات اینچنینی در آینده جلوگیری کنند. در واقع این حادثه ناگوار به یک فرصتی تبدیل شد که بتوانیم از آن در جهت امن کردن شهر استفاده کنیم.

نمایشگاه طرح‌های پلاسکو نو که صبح یکشنبه ۳۰ دی از سوی معاونت شهرسازی معماری شهرداری تهران و با مشارکت بنیاد مستضعفان، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری پایتخت و با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برپا شده بود، عصر دیروز با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، مدیران کل معاونت شهرسازی و معماری و معاونان شهرسازی و معماری مناطق، نمایندگانی از سازمان آتش‌نشانی و جمعی دیگر از مسئولان به‌کار خود پایان داد.

newspaper.hamshahri

 
برچسب ها: پلاسکو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار