کد خبر: ۷۰۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 27 January 2019

شهروندان 300 میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکارند

به گزارش «تابناک تهران»؛ محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در یکصدو نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در دفاع از دو فوریت محاسبه بدهی عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک با نرخ0.8درصد افزود: امسال تعداد قابل توجهی از خودروها به دلیل عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک بدهکار شدند که با احتساب نرخ 0.8 درصد (در صورت داشتن اعتبار در حساب کاربری) این رقم به 300 میلیارد تومان رسید.
وی خاطرنشان کرد: تعداد بسیاری از شهروندان نمی دانستند که در صورت پرداخت نکردن عوارض بدهی در حساب آنها ثبت می شود، نسبت به پرداخت آن اقدام نکردند که در نهایت پس از ارسال پیامک برای این افراد، تعداد زیادی از شهروندان مراجعه و اعلام کردند از این روند آگاهی نداشتند.
معاون شهردار تهران یادآور شد: بنابراین تصمیم گرفته شد به جای حساب بدهی با نرخ 0.1صد (افزایش 25 درصد نرخ) با همان نرخ 0.8 درصد محاسبه شود.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب قبض هایی مانند قبوض عوارض نوسازی برای شهروندان ارسال خواهد شد تا هر کس تا پایان سال 97 نسبت به پرداخت بدهی اقدام کند بدهی انها با نرخ 0،8 درصد محاسبه شود.
پورسیدآقایی افزود: پیش بینی می شود با این اقدام بخش قابل توجهی از مطالبات شهرداری در این زمینه وصول شود.
حسن رسولی در مخالفت با دو فوریت این لایحه پیشنهاد داد با یک فوریت آن موافقت شود تا پس از بررسی کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حمل و نقل این موضوع بررسی و سپس ‌در جلسه علنی روز سه شنبه بررسی شود.
در نهایت پیروز حناچی شهردار تهران که در جلسه شورا حضور داشت دو فوریت این طرح را پس گرفت و پیشنهاد داد یک فوریت آن به بررسی گذاشته شود که در نهایت اعضای شورا با یک فوریت ان موافقت کردند.

* عضو شورای شهر در مورد ارایه بودجه 98 شهرداری تذکر داد 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص تاخیر در ارائه بودجه 98 شهرداری تدکر داد. 
مجید فراهانی روز یکشنبه در یکصدو نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس ماده 67 قانون شهرداری ها، شهرداری موظف است تا پایان دی ماه هر سال لایحه بودجه سال آینده را به شورای شهر ارائه دهد و شورا قبل از اسفند آن را بررسی و تصویب کند. 
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه 7 روز از آخرین مهلت شهرداری گذشته بنابراین باید هرچه سریعتر این لایحه به شورا ارائه شود. 
فراهانی با بیان اینکه بودجه مدیریت مالی و عملکرد یکساله شهرداری را مشخص می کند و ابزاری برای اقدام شهرداری و سازمان ها و موسسات وابسته است تصریح کرد: در لایحه بودجه 97 به روند تبعیض بودجه شهروند ساکن مناطق شمالی و مناطق جنوبی پایان داده شود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار