شهردار تهران گفت: منطقه یک به دلیل وجود ساختمان های بلندمرتبه و حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله وضعیت ناپایدار دارد و یکی از مناطق پرخطر است.
کد خبر: ۷۰۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ 26 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، پیروز حناچی در آیین تکریم اسماعیل بدریان سرپرست سابق شهرداری منطقه یک و معارفه سید حمید موسوی شهردار جدید این منطقه اظهار داشت: در کوچه های باریک این منطقه امکان مانور تجهیزات امدادی نیست و باید مردم را برای مقابله با بحران های احتمالی آماده کرد.
وی دو مشکل اصلی شهرداری تهران را نبود منابع پایدار و بدنه سنگین شهرداری ذکر و گفت: مردم از نظام مدیریت شهری انتظار دارند مصلحت بلندمدت آنها را به درستی تشخیص دهد و در اجرای آن پافشاری کند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید عدالت و ایمنی برای شهروندان را فراهم کند اضافه کرد: در حادثه پلاسکو به این نتیجه رسیدیم که آمادگی نظام امداد و نجات ما برای ساختمان های متعارف است و برای ساختمان های غیرمتعارف نیازمند تجهیزات بیشتر و نقشه راه هستیم.
شهردار تهران تاکید کرد: انتصاب در شهرداری با نگاه به داخل مجموعه و با تاکید بر دو اصل سلامت و تخصص انجام می شود تا همه کارمندان بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.
وی اظهار امیدواری کرد؛ شهردار جدید منطقه یک با استفاده از خلاقانه ترین امکانات، این منطقه را مدیریت کند و طبیعت بکر آن را حفظ و امکانات ایمنی و امدادی ان را نیز توسعه دهد.
وی از زحمات اسماعیل بدریان در مدت تصدی به عنوان سرپرست شهرداری منطقه یک تقدیر کرد و گفت: منطقه یک از جمله مناطقی بود که حضور در مراسم تکریم و معارفه شهردار آن را لازم دانستم و در زمان محدودی که وجود داشت با استفاده از مترو توانستم به موقع حضور یابم و با توجه به جلسه بعدی نیز با مترو خواهم رفت.

*سرمایه گذاری در شمال تهران از مسکونی به سمت گردشگری خواهد رفت
در ادامه این مراسم سید حمید موسوی شهردار جدید منطقه یک تهران گفت: شمال تهران در رویکرد جدید مدیریتی خود از سرمایه گذاری در سکونت به سمت سرمایه گذاری در گردشگری و خدمات رسانی پیش خواهد رفت. 
وی اظهار داشت: حراست از ویژگی های طبیعی و تاریخی این منطقه، بهبود نظام ترافیک، حفظ توازن کالبدی منطقه، تغییر رویکرد سرمایه گذاری از مسکن به گردشگری وخدماتی، حفظ ارزش های بافت روستایی منطقه مانند محله های چیذر و درکه، رفع اغتشاشات بصری، فعال سازی کمیته ایمنی و مناسب سازی در سطح منطقه از اهداف دوره جدید مدیریت شهری در منطقه خواهد بود.
موسوی افزود: شمال تهران دارای 3 امامزاده (ع)متبرک، هزار شهید و 500 جانباز است که دارای امکانات زیست محیطی، رود دره ها و منابع طبیعی بسیاری است که می تواند در اختیار همه شهروندان قر ار بگیرد .
وی خاطرنشان کرد: این منطقه دارای 61 هکتار پهنه دیپلماتیک و دارای قطعات بزرگ دانه با قابلیت های بالقوه است که امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت های آن به صورت بهینه استفاده کنیم.
در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه یک سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات و مسئولان منطقه حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار