عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران ملزم شده است در راستای توسعه گردشگری و حذف موازی‌کاری نسبت به تشکیل سازمان گردشگری اقدام کند.
کد خبر: ۷۰۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 26 January 2019
تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران/ شهر ری باید شورای مستقل داشته باشد

به گزارش «تابناک تهران»؛ اسد خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس،‌ در خصوص اعتراضی که به بند 2 ماده یک لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار داشت: متأسفانه در این بند مفهوم شهروند را تهرانی نوشته‌اند ولی تهران بالاجبار دو شهر دیگر قدیمی مانند تجریش و شهرری را ضمیمه خود دارد.

وی افزود: اگر حق ما رعایت نشده و شورا نداریم هویت ما که نباید پایمال شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرری قبل از تهران وجود داشته است و در دوره ایران باستان نیز این شهر موجود بوده و قدمت آن از تهران نیز بیشتر است ولی اگر می‌خواهیم تهران را بزرگ کنیم نباید هویت و حقوق ری و تجریش را از بین ببریم.

خلیل‌آبادی گفت: بر اساس قانون هر شهرستانی که فرمانداری دارد باید شورای شهر نیز داشته باشد ولی به دلیل درگیری‌های سیاسی که در گذشته اتفاق افتاده این حق از شهرستان ری سلب شده است.

وی گفت: همه اعضای شورا از اهالی ری رأی گرفته‌اند و باید نسبت به هویت آن حساس باشند.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: ما اگر بافت‌های فرسوده را بازسازی می‌کنیم توجه به هویت‌های محلی داریم که از بین نرود و چطور هویت شهرری با آن قدمت را نادیده می‌گیریم.

خلیل‌آبادی در ادامه به تشکیل سازمان گردشگری بر اساس برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار داشت: در این برنامه آمده است که شهرداری باید در حوزه توسعه گردشگری ورود کند.

وی افزود: ما هر ساله هزینه‌هایی را در حوزه گردشگری انجام می‌دهیم و تشکیل سازمان شهرداری هزینه‌های جدیدی را برای شهرداری تهران نخواهد داشت بلکه موجب حذف موازی‌‌کاری و یکپارچه‌سازی می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تشکیل سازمان گردشگری یکی از نقاط قوت برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران است، گفت: قرار شد شهرداری هر چه زودتر لایحه تشکیل سازمان گردشگری را بیاورد و پس از تصویب اجرا شود.

خلیل‌آبادی با تأکید بر اینکه هیچ هزینه جدیدی با تشکیل سازمان گردشگری برای شهرداری تهران ایجاد نمی‌شود، گفت: شهرداری با توجه به نیروهای متخصص و زیادی دارد این نیروها می‌تواند در این سازمان مشغول شوند و تسهیل‌گری در حوزه گردشگری داشته باشیم و درآمد ثابت برای شهرداری تهران ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار