فرماندار فیروزکوه گفت: علی‌رغم اینکه بیش از نیمی از ثروت کشور در استان تهران تولید می‌شود، سهم سرانه شهروندان استان در مقایسه با سایر استان‌ها پایین‌تر است.
کد خبر: ۷۰۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 26 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ مهدی یوسفی جمارانی فرماندار فیروزکوه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بودجه این شهرستان و عدم تأمین اعتبارات شهرستان فیروزکوه گفت: بحث تخصیص اعتبارات با مصوبات متفاوت است، براساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی شهرستان و استان، برای برخی از طرح‌ها اعتباراتی در نظر گرفته شده است که سالانه برمبنای آن اعتبارات، تخصیص بودجه هم انجام می‌شود.تهران یکی از استان‌های محروم است

یوسفی جمارانی در ادامه افزود: به دلیل مشکلات مالی که دولت با آن مواجه است، صد در صد اعتبارات در نظر گرفته شده محقق نمی‌شود و این مساله مشکلاتی را برای اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب شهرستان فیروزکوه در اکثر بخش‌های این شهرستان تحقق پیدا کرده است گفت: در بعضی از پروژه‌ها مانند احداث راه سمنان به فیروزکوه و سمنان به گرمسار بودجه مصوب به طور کامل محقق نشده است.

فرماندار فیروزکوه ضمن ارائه پیشنهاداتی برای اتمام راه سمنان به فیروزکوه گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که دولت با آن مواجه است، پیشنهاد ما به شورای برنامه‌ریزی استان، مشارکت بخش خصوصی برای اتمام این پروژه بوده است که پیمانکاران با سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه می‌توانند هزینه‌های خود را از محل عوارض حاصل از عبور و مرور آن بزرگراه تامین کنند.

وی درباره‌ی عدم گازرسانی به مناطق روستایی و بخش‌های محروم استان تهران گفت: متاسفانه در دولت‌های گذشته با مشکلاتی در سیاست‌گذاری طرح‌های گازرسانی مواجه بودیم و توزیع اعتبارات در قوانین بودجه، توزیع عادلانه‌ای نبوده است.

فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه استان تهران در همه‌ی زمینه‌ها، از استان‌های محروم کشور است؛ اظهار کرد: علی‌رغم اینکه بیش از نیمی از ثروت کشور در استان تهران تولید می‌شود، و یک‌پنجم جمعیت کشور در استان تهران، سکونت دارند، سهم سرانه شهروندان استان تهران در مقایسه با سایر استان‌ها از همه پایین‌تر است.

یوسفی جمارانی با بیان اینکه تصحیح بودجه تخصیص داده شده در سال ۹۸ برای شهرستان فیروزکوه در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده است، گفت: این موضوع توسط استانداران قبلی و فعلی به بحث گذاشته شده و به هیات وزیران و رئیس‌جمهور هم منتقل شده است.

وی در خصوص علت تاخیر در گازرسانی به برخی از مناطق روستایی شهرستان فیروزکوه گفت: متاسفانه جمعیت شهرستان فیروزکوه در مقایسه با وسعت جغرافیایی آن پایین است؛ به طوری‌که سرانه جمعیتی این شهرستان تقریبا در هر کیلومتر مربع چهارده نفر است، این قضیه باعث می‌شود که دولت برای صدور و احداث هر انشعاب گاز، به‌خصوص در روستا‌های پشت‌کوه شهرستان ناچار باشد هزینه‌ای بالغ بر صد میلیون تومان پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه معمولا سرانه‌ای که وزارت نفت برای گازرسانی اختصاص می‌دهد، بسیار پایین‌تر از این صدمیلیون تومان است، گفت: این مبلغ از سوی وزارت نفت حدود شش میلیون تومان در نظر گرفته شده که طبیعتا با این بودجه عملیات گازرسانی به تمام مناطق روستایی شهرستان فیروزکوه امکان‌پذیر و عملیاتی نیست.

یوسفی جمارانی افزود: علی‌رغم همه‌ی این مسائل و مشکلات، با پیگیری‌هایی که توسط استانداری و نمایندگان مجلس بویژه نماینده فعلی شهرستان انجام شده، این مسئله مورد تفاهم و توافق قرار گرفته و وزارت نفت اعتبارات لازم را برای این کار درنظر گرفته است، ان‌شالله تا پایان سال ۹۸ تمامی روستا‌های شهرستان فیروزکوه از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار فیروزکوه در ادامه افزود: روستا‌های شهرستان فیروزکوه در قالب خوشه‌های گازرسانی گروه بندی شده و پیمانکاران در حال انتخاب هستند. تخصیص بخشی از اعتبارات در سال ۹۷ و بخش دیگر اعتبارات در سال ۹۸ انجام می‌شود.

وی درباره تدابیر فرمانداری فیروزکوه برای مدیریت و مواجهه با شرایط آب و هوایی زمستان، گفت: در شهرستان فیروزکوه خوشبختانه شاهد بارش‌های خوبی بودیم؛ قبل از شروع بارش‌ها پروسه مدیریت بحران به ریاست فرمانداری در سطح شهرستان برگزار شد و تمام دستگاه‌های اجرایی که در امر امداد رسانی و خدمات رسانی مشغول بودند؛ مکلف به اجرای اقدامات زیرساختی و پاکسازی مسیر تردد جاده‌های اصلی و محور‌های دیگر شهرستان شدند.

یوسفی جمارانی افزود: سوخت رسانی و کمک به مسافرانی که در راه مانده بودند از دیگر وظایف محوله بوده است. تمامی این وظایف به دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابلاغ شد و بر مبنای آن در زمان بارش‌ها هر کدام از دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند.

یوسفی جمارانی در پایان خاطرنشان کرد: الحمدالله ما مشکل خاصی برای مقابله با شرایط آب و هوایی نداشته‌ایم، قطعی موقت برق در کمتر از یک ساعت، برطرف شد و توانستیم تمام جاده‌ها را در طول بارش‌ها و سرمای شدید و یخبندان پس از آن باز نگه داریم؛ خوشبختانه در این زمینه شهروندان شاهد مشکل خاصی نبودند.

انتهای پیام/

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار