کربلای ایران و اهالی ری میهمان پیکر مطهر قهرمان دلاور «علیرضا زیبرم» بود. میعادگاه همیشگی شهرری در میدان حضرت عبدالعظیم(ع) شاهد مردم ولایت‌مدار، شهیدپرور و قدردانی بود که پس از ۳۰ سال به استقبال فرزند رشید شهر آمده بودند.
کد خبر: ۷۰۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 26 January 2019

خبرگزاری فارس از شهر‌ری؛ محمد حسینی: میخواستم بنویسم شهیدی پس از سی سال مهمان شهرمان شد که دیدم درستش و باید نوشت شهر و کشور از آن دلیرمردانی است که صاحب این خانه هستند و  با خون خود این درخت نظام و انقلاب اسلامی را آبیاری و به ثمراتی چون استقلال، آزادی و امنیت رساندند.

کربلای ایران و اهالی ری میهمان پیکر مطهر قهرمان دلاور «علیرضا زیبرم» بود. میعادگاه همیشگی شهرری در میدان حضرت عبدالعظیم(ع) شاهد مردم ولایت‌مدار، شهیدپرور و قدردانی بود که پس از ۳۰ سال به استقبال فرزند رشید شهر آمده بودند.

مردم برای دقایق و ساعتی تا رسیدن پیکر شهید لحظه‌شماری می‌کردند و بی‌قرار بودند اما کسی نمی‌داند در دل مادر شهید در این سال‌ها چه گذشته و چه کشیده است؛ مادری که ۳۰ سال به هر بهانه و بی‌دلیل دلتنگ عزیزش می‌شد و برای تسکین خود فقط عکس فرزند خود را در آغوش می‌کشید و قبری نبود تا عقده دل بر سر بالین فرزندش خالی کند.

با پیدا شدن سر و‌‌ کله خودرویی که حامل فرزند برومند ایران بود صدای مارش نظامی به احترام این سردار رشید اسلام به صدا در آمد و همسایگان سیدالکریم برای بدرقه شایسته علیرضا آماده شدند. 

پیکر مطهر علیرضا زیبرم بر دستان پرتوان و ولایی مردم ری به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کرد.

 

خادمان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با چراغ‌های لاله‌ای و دود کردن اسپند به استقبال شهید آمده‌اند و مداحان اهل بیت(ع) هم در ایام فاطمیه(س) از گمنامی بی‌بی دوعالم نوا سر می‌دهند.

رهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ تهران از لحظات اول در این تشییع پیکر را همراهی می‌کرد و به ما گفت: آیات قرآن به ما می‌گوید هیچ حادثه‌ای بی‌دلیل نیست و وقتی پیکر این عزیز در آستانه چهل سالگی انقلاب می‌آید، یادآور هزینه‌های سنگینی است که برای عزت، آرامش و آسایش ما شده است و این تلنگر و گوشزدی برای همه کسانی است که از راه و هدف شهدا خارج شده‌اند.
وی ادامه داد: امثال شهید زیبرم قشر فرهیخته و تحصیل کرده زمان خود بودند که درس و هستی خود را رها کردند تا مردم و مسؤولان در کنار هم به آرمان‌های انقلاب پایبند باشند.

همه مدیون شهدا هستیم

در میان ازدحام مشتاقان شهدا آقای فرماندار ویژه ری را دیدیم که شهدا را به عنوان ظرفیت و سرمایه بزرگ نظام و انقلاب و محور انسجام و وحدت ملی عنوان کرد و گفت: هر جا نام شهید باشد همه از اختلافات عبور می‌کنند و به امنیت و عزت کشور فکر می‌کنند و همدلی کوچکترین ارمغان تشییع پیکر شهداست.

 

هدایت الله جمالی‌پور افزود: مسؤول و غیر مسؤول مدیون شهدا هستیم و نسبت به آن‌ها وظیفه داریم و باید بدانیم در جایگاهی که هستیم به برکت خون شهدا است که باید با خدمتی صادقانه در مسیر شهدا حرکت کنیم.

در شور و شعور حماسی شهدا وارد بازار قدیم شدیم و فریاد «یا حسین» و «یا زهرا» در سقف‌های قدیمی بازار طنین‌انداز شد.

کم‌کم گنبد و بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم(ع) نمایان شد و با اذن دخول وارد صحن عتیق شدیم و شهید را برای طواف در کربلای ایران وارد حرم کردند و به یاد سال‌ها خلوت و انس در کنار امامزادگان واجب التعظیم دور ضریح گردانیدند.

شهادت یکی از عناصر قدرت اسلام

سرهنگ علیرضا حیدرنیا جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه وقتی خدا در قرآن شهدا را در کنار انبیاء، صدیقین و صالحان قرار داده کفایت می‌کند و زبان ما در بیان مقام آن‌ها قاصر است، اینگونه گفت: شهادت یکی از عناصر و مؤلفه‌های قدرت مکتب اسلام است که باید به عنوان یک گفتمان در جامعه نسل جوان رایج شود و امام راحل(ره) هم در این زمینه فرمود‌، مکتبی که شهادت برای او سعادت است پیروز خواهد بود، از این رو بسیار در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مؤثر است که باید ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری و مؤلفه‌های معنوی را جدی گرفت.

وی تأکید کرد: مسؤولان باید بدانند که بر مسندهای مدیریتی که تکیه زدند همگی از آثار و برکت خون پاک و مقدس شهیدان است که تمام عناصر مادی و راحتی را رها کردند و برای حفظ جان، مال و نوامیس کشور به شهادت رسیدند.

 

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش یکی دیگر از مسؤولانی بود که با  حضور در این مراسم، تقدیر و تجلیل از شهدا را فرهنگی دانست که برای انسجام ملی، اتحاد مردم و تقدیری از ایثار امری نافع برای مسائل کلان کشور است که امیدوارم این همبستگی در تشییع پیکر شهدا و تقدیر از ایثارگران در همه‌ی زمینه‌های اجرایی، سیاسی و اجتماعی کشور تبلور پیدا کند. 

پیکر شهید والامقام علیرضا زیبرم بعد از بدرقه و وداع باشکوه مردم ری و طواف در حرم شریف حضرت عبدالعظیم(ع) در آرامگاه ابدی خویش در قطعه ۲۷ بهشت زهرا(س) در کنار دوستان شهیدش آرام گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار