کد خبر: ۷۰۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 21 January 2019

دکتر سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت و درمان و هیات همراه در سفر یک روز امروز از چندین طرح بهداشتی و درمانی در مازندران بازدید خواهند کرد.
در این سفر یک روزه سرپرست وزارت بهداشت و درمان و هیات از مرکز خدمات جامع سلامت آموزش حاج مصطفی آشوری شهر میاندورود، طرح‌های مرکز آموزشی درمانی بوعلی سینا ساری و مرکز سرطان کودکان ماهک (خیران) توسعه اورژانس و کلینیک ویژه و از نظام ارجاع پزشک خانواده، نسخه نویسی و نسخه پیچ الکترونیک در مرکز اوجاق سر بابلسر بازدید خواهد کرد.
همچنین نمکی پیش از ظهر امروز نشست با هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بررسی روند اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده خواهد داشت.
مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی سورک توسط خیر مصطفی آشوری در زمینی به مساحت سه هزار و ۱۹۲ متر مربع و با هزینه ۹ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال ساخته شده است.

** نسبت به مالیات پزشکان معترض هستیم/کمبود دارو در کشور نداریم

دکتر سعید نمکی همچنین در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت سورک در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به طرح مالیات بر درآمد پزشکان و جلوگیری از فرار مالیاتی این قشر گفت: همکاران طبیب زحمات زیادی می کشند و جامعه پزشکی صادقانه در کنار مردم حضور دارند و درباره مالیات معتقد هستیم اجحاف است اگر بخواهیم جامعه پزشکی را در ازای خدمت، ادب کنیم. معترض این بحث هستیم و مجلس نیز باید با نگاه قدرشناسانه نسبت به این مقوله نگاه داشته باشند.
وی در عین حال تصریح کرد: ممکن است فرار مالیاتی را در بخش های مختلف داشته باشیم اما معتقدم پزشکان به روزتر از دیگر اقشار در پرداخت مالیات هستند و اگر قرار است درباره فرارمالیاتی پروژه ای دنبال شود باید نسبت به همه اقشار مکانیزم‌هایی تهیه شود.
سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجر و فراگیرشدن طرح پزشک خانواده، سیستم اجرا و تهیه پرونده الکترونیک سلامت را از برنامه های حائز اهمیت خواند و افزود: مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم اجرا و تهیه پرونده الکترونیک سلامت، پیشرو بوده است.
این مقام مسوول افزود: مصمم هستیم طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان به جامانده های قانونی از برنامه پنجم اجرایی کنیم.
وی همچنین درادامه با اشاره به اینکه کارهای خوبی در مازندران صورت گرفته است تصریح کرد: مازندران و گلستان اولین پایگاه‌هایی هستند که طرح پزشک خانواده در آن اجرایی می شود.
نمکی با اشاره به بازدید از مراکز جامع سلامت شهری در سورک از آن به عنوان مرکز جامع آموزشی و پزشکی در امور خانواده یاد کرد و افزود: این مرکز به عنوان مرکز جامع سیستم پزشک خانواده، پرونده الکترونیک در استان قلمداد می شود و به اجرای این پروژه در مازندران امیدوار هستیم.
وی ، بااشاره به طرح اجرای پزشک خانواده گفت؛ این طرح دارای ردیف اعتباری مستقل است
وی بیان کرد: ممکن است از منابع این پروژه بهره برداری درست نشده باشد اما پزشک خانواده را جزء لاینکف نظام سلامت می شناسیم و دروازه بان نظام سلامت هستند و هرگونه هزینه درباره توسعه آن نوعی سرمایه گذاری است.
سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: استقرار سیستم پزشک خانواده هزینه ها را در نظام سلامت منطقی تر می کند. این طرح در سراسر کشور اجرا می شود و قطعا تا آغاز دولت بعدی و اواخر سال آینده ۸۰ درصد کشور تحت پوشش طرح پزشک خانواده خواهند آمد.
وی درباره کمبود دارویی نیز با رد این مسئله گفت: به مردم بشارت می دهیم در زمینه داروی مهم هیچ کمبودی نداریم و مردم موارد را به سازمان غذا و دارو خبر دهند و نگرانی در این بخش وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار