نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در حوزه گردشگری هنوز نتوانستیم خوب عمل کنیم خاطر نشان کرد: نتوانستیم از ظرفیت‌هایی مثل تنوع فرهنگی، اقلیم و میراث تاریخی و تاریخ بلندی که در کشور وجود دارد، چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ فرهنگی، زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا گردشگران بتوانند در کشور حضور پیدا کنند چرا که حضور گردشگر به معنی فعال شدن همه بخش‌های خدماتی و تولیدی است و این یک درآمد سبز با حداقل عارضه است.
کد خبر: ۷۰۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 17 January 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری  با اشاره به اینکه بازیابی هویت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است گفت: بازیابی هویت و اینکه این حکومت بر اساس مشارکت مردم عینیت پیدا کرده و مردم با آراء خود می‌توانند در مدیریت کشور نقش داشته باشند همگی از دستاورهای انقلاب اسلامی است. به طور میانگین بعد از انقلاب، سالی یک بار انتخابات برگزار می‌شود که باعث رشد سیاسی مردم می‌شود و می‌توانند تاثیر رای خود را در فرایند مدیریت کشور احساس کنند، این دستاورد کمی نیست.

آثار ایثار و فداکاری در هر جای کشور ملموس است چراکه تعداد عظیمی از ایثارگران و آزادگان و همچنین خانواده‌های شهدا ثمره انقلاب است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مجموعه کشورهایی که در اطراف ایران وجود دارد، به نظر می‌رسد این یک مزیت نسبی قابل توجه و یک شاخص مهمی باشد. به شعارهایی مثل استقلال از ابتدا پایبند بودیم، این استقلال نیز هزینه دارد به طوری که امروزه می‌بینیم که همه تبلیغاتی که علیه جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی و رسانه‌های صهیونیستی وجود دارد ناشی از این قضیه است که جمهوری اسلامی بر استقلال و استحکام تمامیت ارضی خود تاکید داشته و پایداری می‌کند.

در حوزه تولید در امنیت غذایی موفق بودیم

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آثار ایثار و فداکاری در هر جای کشور ملموس است چراکه تعداد عظیمی از ایثارگران و آزادگان و همچنین خانواده‌های شهدا ثمره انقلاب است. خاستگاه قالب دست اندرکاران و ارکان نظام از ایثارگران است.

اکبری تصریح کرد: کارنامه 3 سال اخیر تامین امنیت غذایی نشان می‌دهد توانسته‌ایم در راستای تولید گندم و جلوگیری از واردات عملکرد مناسبی داشته باشیم درحالیکه در گذشته در یک سال 7 میلیون تن گندم را وارد می‌کردیم اما در حال حاضر توانستیم نیازهای خود را تامین کنیم و در بازارهای بین‌المللی بسیار اثرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه بندهای 6 و 7 اقتصاد مقاومتی تاکید بر تامین امنیت غذایی دارد افزود: به دلیل رشد برداشت از نیشکر و چغندر درسال جاری توانستیم به حدی برسیم که نیاز به واردات شکر نداشته باشیم؛ همچنین رشدی که از برداشت نیشکر، چغندر، کلزا و دانه‌های روغنی دیگر و ... داشتیم در اقتصاد بسیار تاثیرگذار خواهند بود، همه این موارد نتیجه مدیریت و تجاربی است که در سال‌های گذشته بدست آوردیم.

دچار کاستی و نواقص در مدیریت آب هستیم

وی با بیان اینکه در برخی قسمت‌ها کاستی‌هایی وجود دارد گفت: در مدیریت آب نتوانستیم آن طور که لازم بوده توجه کنیم؛ در برخی جاها هزینه‌ها و عیال‌واری دولت، قدرت حرکت را گرفته و شتاب لازم را ندارد؛ در بسیاری قسمت‌ها دخل و خرج دولت با هم نمی‌خواند به طوری‌که هر چه بدست می‌آورد باید صرف هزینه‌های جاری کند و این موضوع باعث شده تا به بحث توسعه و رشد و تعادل مناطق نپردازد.

اکبری افزود: استقرار برخی صنایع که آب‌بر بودند در فلات مرکزی ایران و توسعه صنایع زیردست آن در همان مناطق، از اشتباهاتی بوده که صورت گرفته و به دنبال آن استقرار جمعیت نیز در فلات مرکزی صورت گرفته است که اشتباه دیگری است. به جای اینکه آنها را به شمال و جنوب ببریم، متاسفانه در مراکز کشور سامان پیدا کردند که یکی از چالش‌های جدی است و نیاز به باز تعریف و باز توزیع دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: دستاورد دیگر در ابعاد علم و نیروی‌های دانش‌پایه است که کشور رشد قابل توجهی داشته است. توسعه دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی باعث شده تا امروزه تعداد فارغ‌التحصیلان در مقاطع مختلف تحصیلی قابل توجه باشد همچنین در مباحث پژوهشی در جامعه بین‌الملل رشد خوبی داشتیم.

رشد جمعیت به همراه رشد تکنولوژی بسیار قابل توجه است

اکبری با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون جمعیت کشور بیش از 2 برابر شده تصریح کرد: این رشد نیازهای متفاوتی دارد و باید تامین شود. با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و صنعت IT که اکنون در همه جا تاثیرگذار است و از ابعاد توسعه به شمار می‌رود، در ایران نیز رشد مناسب خود را داشته است.

حضور گردشگر به معنی فعال شدن بخش های تولیدی و خدماتی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در حوزه گردشگری هنوز نتوانستیم خوب عمل کنیم خاطر نشان کرد: نتوانستیم از ظرفیت‌هایی مثل تنوع فرهنگی، اقلیم و میراث تاریخی و تاریخ بلندی که در کشور وجود دارد، چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ فرهنگی، زمینه‌های لازم را فراهم کنیم تا گردشگران بتوانند در کشور حضور پیدا کنند چرا که حضور گردشگر به معنی فعال شدن همه بخش‌های خدماتی و تولیدی است و این یک درآمد سبز با حداقل عارضه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار