عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری با انتقاد از اینکه از نظر فرهنگی کار بسیاری انجام نشده است، گفت: رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند چراکه با آن هجمه‌ای که علیه ایران و منابع آن سیاه‌نمایی می‌شود باید گردشگران را به ایران دعوت کنیم تا این آثار بحران را خنثی کنند.
کد خبر: ۷۰۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 16 January 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری گفت: طبق مطالعاتی که در حوزه گردشگری داشتم، کتابی در این زمینه با عنوان "اکوتوریسم مفهومی نو در جغرافیای گردشگری" چاپ کردم، در این کتاب سند اکوتوریسم 60 کشور را با یکدیگر مقایسه کردم و آنها را با امکاناتی که از نظر اقلیم و تنوع طبیعت در ایران بود مقایسه کردم؛ در ایران تنوع فوق‌العاده است، در برخی مقاطع سال اختلاف دما در داخل کشور تا 60 درجه است که در کمتر کشوری اتفاق می‌افتد.

دولت در حوزه گردشگری باید تسهیل‌گر بوده و موانع را بردارد تا با ایجاد زمینه‌های لازم و ورود بخش خصوصی در این کار کمک کننده باشد و تورگردان نباشد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه دریاچه‌ها، غارها، گل‌فشان‌ها، گنبدهای نمکی، ارتفاعات، دره‌ها، رودخانه‌ها و آبشارها همگی به عنوان یک مجموعه عظیمی از نعمت‌های خدادادی در اختیار ما قرار دارد که متاسفانه هنوز نتوانستیم زمینه بهره‌برداری لازم را از آنها انجام دهیم، این موارد در دنیا بسیار طالب دارد.

بهره‌برداری متناسب با نعمت‌های خدادادی در کشور صورت نگرفت

وی ادامه داد: تنوع بسیاری در جوامع عشایری وجود دارد که اگر به آنها توجه شود و سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد می‌توان ادعا کرد که به اندازه نفت می‌توانند درآمد توریستی ایجاد کنند؛ از نظر فرهنگی ظرفیت و امکانات بالقوه‌ای در اختیار داریم اما متناسب با این همه نعمت بهره‌برداری نکردیم.

برای ورود گردشگر خارجی امنیت ایجاد شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز گفته شده که در افق 1404 باید 20 میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم تصریح کرد: این موضوع با تعارف حل نمی‌شود بلکه باید زمینه‌سازی و امنیت ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: درحال‌حاضر 7 میلیون ایرانی در خارج از کشور هستند که از این تعداد 99.9 درصد آنها افراد سالمی هستند که طالب برگشت به ایرانند. اینها منابع و دانش دارند اما احساس امنیت نمی‌کنند بنابراین باید ساز و کاری ایجاد کرد که زمینه ورود آنها به کشور فراهم شود و باید به دنبال این باشیم تا گردشگران دیگر کشورها نیز از امکانات ایران استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: درحال‌حاضر هر گردشگری که به ایران آمده زمانی که از ایران برگشته خود او یک مُبلغ شده است. بنابراین باید کمی در زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی و کار شود یعنی در بوم‌گردی و هتل‌ها، سیستم حمل و نقل، هتلینگ و پذیرایی و همچنین تربیت نیرو کارهای اساسی صورت گیرد.

در حوزه فرهنگی در زمینه گردشگری کار بسیاری انجام نشده است

وی با انتقاد از اینکه از نظر فرهنگی کار بسیاری انجام نشده است، گفت: رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند چراکه با آن هجمه‌ای که علیه ایران و منابع آن سیاه‌نمایی می‌شود باید گردشگران را به ایران دعوت کنیم تا این آثار بحران را خنثی کنند.

اکبری عنوان کرد: در مسابقات فوتبال المپیک بسیاری از ایرانیان از کشورهای دیگر آمدند تا تیم ملی ایران را تشویق کنند. این مسائل نشان می‌دهد که در ایران ریشه دارند، خاستگاه آنان اینجاست بنابراین باید به این گونه مسائل احترام گذاشته و توجه شود.

دولت باید در حوزه گردشگری تسهیل‌گر باشد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس و دولت چه کمکی می‌تواند در زمینه گردشگری داشته باشد گفت: دولت نباید خودش این کار را مدیریت کند بلکه باید تسهیل‌گر باشد و موانع را بردارد تا با ایجاد زمینه‌های لازم و ورود بخش خصوصی در این کار کمک کننده باشد و تورگردان نباشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید الزاماتی در این زمینه پیش‌بینی شود و بخش خصوصی نیز هدایت شود تا خود را تجهیز کند؛ در بخش گردشگری باید توجه به تنوع منابع و جوامع محلی و بومی شود، مجلس نیز باید با وضع قوانین زمینه را برای حضور و فعال‌سازی بخش خصوصی و ورود گردشگر تسهیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار