حسین محب اهری بازیگر سینما تئاتر و تلویزیونی که ساعاتی پیش درگذشت، متولد تهران بود.
کد خبر: ۷۰۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 16 January 2019

حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت تلویزیون، تئاتر و سینمای کشورمان بامداد امروز چهارشنبه (۲۶ دی ماه) دار فانی را وداع گفت. 

حسین محب‌اهری متولد سال ۱۳۳۰ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از مدرسه عالی ادبیات و زبان‌های خارجی بود. از سال ۱۳۵۰ به عکاسی تجربی و بازی در تئاتر پرداخت؛ در سال ۱۳۵۴ یک دوره آموزش بازیگری را در کارگاه نمایش زیر نظر آربی اوانسیان گذراند و با ایفای نقش کوچکی در فیلم «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده وارد سینما شد.

محب اهری که بود؟

او طی این سال‌ها در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته که از آن جمله می‌توان به «محموله»، «سفر جادویی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «کاکادو»، «وقتی همه خوابیم»، «خوابم می‌آد»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ»، «سه بیگانه» و… اشاره کرد.

 

محب اهری همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی همچون «محله برو بیا»، «سربداران»، «محله بهداشت»، «بوعلی سینا»، «باجناق‌ها»، «مختارنامه»، «تبریز در مه»، «پایتخت ۲»، «خوب، بد، زشت»، «دردسرهای عظیم ۲»، «معمای شاه»، «بیمار استاندارد»، «علی‌البدل»، «شب عید» و … به ایفای نقش پرداخته است.

او این روزها برای ایفای نقش در نمایش «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی  برای گروه سنی کودک و نوجوان بود.

حسین محب اهری که بود؟

حسین محب اهری خاطرات بسیاری را در تلویزیون و سینمای ایران به خصوص برای دهه شصتی‌ها رقم زد.

محب اهری را بیشتر با نقش های خاطره انگیز و به یاد ماندنی او در برنامه های کودک و نوجوان مثل «مبصر چهارساله کلاس»، «محله بهداشت» و «چاق و لاغر» یا در فیلم های دیگری مثل «سربداران»، «باجناق ها»، «شاخه طوبی» و «تبریز مه آلود» می شناسیم. هرچه هست او نقش پررنگی در خاطرات خوب همه ما دارد.

حسین محب اهری که بود؟ + تصاویر و فیلم

محب اهری بازیگری را از سال ۱۳۵۰ در تئاتر شروع کرد، اما به طور رسمی در ۱۳۶۵ با ایفای نقش کوچکی در فیلم سینمایی «رابطه» به کارگردانی پوران درخشنده شناخته شد. سری جدید برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» از فعالیت‌های محب اهری در سال ۱۳۹۷ است.

حسین محب اهری که بود؟
در سال ۷۹ حسین محب اهری با احساس تورم شدید و درد در ناحیه گلویش مواجه می‌شود که بر اثر تشخیص اشتباه به عفونت گلو، درمان با آنتی بیوتیک را شروع می‌کند و از مسیر درست درمان دور می‌شود.

 

اواخر سال بعد با وخیم‌تر شدن وضعیت جسمانی اش به چندین پزشک مراجعه می‌کند و «سرطان غدد لنفاوی» تشخیص داده می‌شود.

نوروز سال ۱۳۸۱ تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و به قول خودش در این عمل از زیر گوش تا زیر گردن یک غده بزرگ را درآورده بودند.

حسین محب اهری که بود؟ + تصاویر و فیلم

سپس شیمی درمانی می‌شود و بهبود می‌یابد. او این بیماری را در تغییر دیدگاهش به زندگی موثر می‌داند و می‌گوید: «لحظات برایم باارزش شد و فهمیدم زمان عمر کوتاه است و نگاهم طور دیگری به زندگی شد. فهمیدم که من تا به حال خیلی نگاهم سطحی‌تر بوده و از همه چیز راحت رد می‌شدم. پس از آن دیدم به زندگی و کار عمیق شد.»

۹ سال بعد غدد سرطانی دوباره در بدنش ریشه دواندند و تومور این بار در ریه ها، گردن و پا دیده شد.

حسین محب اهری که بود؟

 

با عمل جراحی مجدد تومور را از کشاله رانش خارج کردند و دوباره تحت شیمی درمانی قرار گرفت و بهبود یافت. او زمانی گفته بود که به عنوان یک هنرمند پرسابقه از لحاظ مالی حمایت نشده، برای درمان سرطانش در هزینه ها دچار مشکل شده است و حتی پول آمپول هایش را ندارد. اما در تمام این مدت حسین محب اهری روحیه اش را نباخت و به فعالیت‌های هنری خود ادامه داد.

حسین محب اهری که بود؟ + تصاویر و فیلم

دی ماه امسال محمدحسین رنجبران به نمایندگی از رئیس سازمان صدا و سیما به عیادت این هنرمند رفت. محب اهری در این دیدار خاطراتی از همکاری خود با رسانه ملی را تعریف کرد.

سر انجام، این هنرمند کشورمان بامداد امروز در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: حسین محب اهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار