معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: صحنه‌سازی یک عده از افراد فرصت‌طلب جهت تعدی به بیش از 20 هکتار زمین دولتی از طریق سامانه سجام گزارش شد و بلافاصله از این زمین‌خواری جلوگیری به عمل آمد .
کد خبر: ۷۰۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 16 January 2019

«محمدحسین رحیمی زاده» در این رابطه اظهار كرد: چند نفر افراد فرصت‌طلب و سود جو با صحنه‌سازی شروع به ارتکاب تصرف بیش از 20 هکتار زمین متعلق به دولت كرده بودند که با گزارش دیده‌بان پیشگیری از طریق سامانه سجام، مراتب به دادسرا منعکس و بلافاصله نسبت به جلوگیری از تصرف توسط یگان حفاظت سازمان مربوطه اقدام شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، موارد متعددی چاه‌های آب غیرمجاز در حال ارتکاب جرم شناسایی و برخورد قانونی شد که همه از طریق دیده‌بانان پیشگیری گزارش شده بود و از طریق سامانه به مراجع قانونی جهت بررسی و برخورد ارجاع شده بود .

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: یکی از سامانه‌های طراحی شده در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی ) است که جهت پیشگیری از وقوع جرائم و حضور به موقع با کسب اطلاعات مردمی ایجاد شده است .

وی یادآور شد: در طرح دیده‌بان پیشگیری، اشخاصی به صورت داوطلب بعد از گزینش، به عنوان گزارش دهنده ای که هویت وی محفوظ است اطلاعات خود را راجع به برخی از مسائل به صورت مستند در سامانه ثبت می نمایند تا در زمان مناسب که امکان جلوگیری از وقوع جرم یا ادامه ارتکاب وجود داشته باشد فرایند ارجاع به مقامات مسئول به صورت سیستمی انجام گیرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار