رئیس اتاق اصناف شهرستان بهارستان با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار و ۶۹۳ واحد صنفی در این شهرستان گفت: از این آمار ۷ هزار و ۲۹۳ واحد صنفی فاقد پروانه کسب است.
کد خبر: ۷۰۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 14 January 2019
تهران| 35 درصد واحدهای صنفی در بهارستان فاقد پروانه کسب است

به گزارش «تابناک تهران»؛ جعفر درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهارستان، با اشاره به روند رو به گسترش فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب و تأثیر آن بر فضای کسب و کار واحدهای صنفی قانونمند اظهار داشت: واحدهای بدون پروانه، واحدهای بدون مجوز، واحدهای زیرپله‌ای و اسامی و القابی از این دست همه یک معنا دارد و اینکه برخی افراد بدون تبعیت از قانون وارد بازار کسب و کار شده‌اند، علاوه بر آسیب‌های احتمالی به هم صنفی‌های‌ خود برای مصرف‌کننده نیز مخاطراتی به همراه دارد.

وی با اشاره به فعالیت صنوف بدون مجوز در بهارستان بیان کرد: این دست از صنوف آسیب‌هایی از جنس ایجاد رقابت نابرابر و ناسالم در بازار، کاهش کیفیت تولیدات، بی‌اعتمادی مشتری به کالای داخلی و عدم پرداخت مالیات را ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بهارستان افزود: طبق تعریف قانون نظام صنفی کشور هر واحد اقتصادی که فعالیت آن در محل ثابت یا وسیله‌ سیار باشد و توسط فرد یا افراد صنفی با اخذ پروانه کسب دایر شده باشد واحد صنفی‌ شناخته می‌شود و هر فرد صنفی که فروشنده و یا سازنده و یا تولیدکننده کالا باشد و یا محصولات و یا خدمتی را برای استفاده مشتریان عرضه کند مکلف است ‌با الصاق برچسب روی کالا و همچنین با نصب تابلو در مدخل محل کسب ارزش واحد کالا، خدمت یا‌ دستمزد را به طور روشن مشخص کند.

درویشی با اشاره به فعالیت 22 هزار و 693 واحد صنفی در شهرستان بهارستان تصریح کرد: از این آمار 15 هزار و 400 واحد صنفی دارای پروانه کسب  و 7 هزار و 293 واحد صنفی نیز فاقد پروانه کسب هستند.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری  822 واحدهای صنفی نیز در شهرستان بهارستان به دلیل رکود بازار یا تغییر شغل پروانه کسب خود را ابطال کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار