رئیس شورای شهر تهران گفت: بر اساس ماده ۱۵۸ قانون برنامه ۵ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری موظف به اخذ عوارض از تردد خودروها در تونل‌های شهری شده است.
کد خبر: ۷۰۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 14 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ضمن اشاره به انتشار اخباری درباره پولی شدن تونل‌های شهری اظهار کرد: متأسفانه انتشار این خبر، تشویش اذهان عمومی بود چرا که هنوز تا این لحظه نه لایحه‌ای است و نه اینکه شورا و شهرداری در این زمینه برنامه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری در حال حاضر برنامه‌ای برای اخذ پول برای تردد خودروها از تونل‌های شهری ندارد که البته پولی شدن تونل‌ها مربوط به قانون برنامه دوم توسعه است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در ماده 158 برنامه 5ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری موظف است به‌منظور کاهش ازدحام ناشی از تردد وسایل نقلیه شخصی در بزرگراه‌ها، کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد بی‌مورد خودروهای شخصی و افزایش اقبال به وسایل حمل‌ونقل عمومی همچنین دریافت هزینه ساخت زیرساخت‌های حمل‌ونقل درون‌شهری از قبیل پل‌ها و تونل‌ها از استفاده‌کنندگان شخصی آنها، ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها و پیش‌بینی سازوکار اجرایی، لایحه اخذ هزینه‌های استفاده از این زیرساخت‌ها را، در سال اول برنامه به شورا و پس از تصویب به ایجاد سامانه قیمت‌گذاری بزرگراه‌ها، زیرساخت‌های حمل‌ونقل و محدوده طرح ترافیک تا پایان سال دوم برنامه اقدام کند و درآمد حاصل از این موضوع را به‌منظور توسعه حمل‌ونقل ریلی پاک استفاده کند.

هاشمی بیان کرد: ماده اشاره‌شده کاملاً روشن و شفاف است و برای تنویر افکار عمومی باید عنوان شود که در واقع پولی شدن تونل‌ها مربوط است به دوران مدیریت شهری گذشته و به دوره قالیباف برمی‌گردد.

وی در پایان گفت: در تبصره ماده 158 قانون برنامه 5ساله دوم شهرداری تهران آمده است "شهرداری باید نظام تعرفه ورود به محدوده طرح ترافیک را بر اساس زمان ماندگاری در محدوده و دفعات ورود اصلاح کند".

این اظهارات محسن هاشمی در حالیست که پیش از این وی گفته بود: "به شهروندان تهرانی این اطمینان را می‌دهم که شهرداری هیچ‌ برنامه‌ای برای اخذ عوارض در تونل‌های شهری تهران ندارد!".
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
آقای هاشمی عزیز آخه چقدر از مردم می خواهید پول بگیرید بابا جان به خدا حقوق ما کفاف قسط و خرج و کرایه منزل و قبض آب و برق و گاز و تلفون را نمی دهد .....
مگر خود شما از مردم نیستید نکنه شما از فضا آمده اید ما خبر نداریم
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اگر دنبال در آمد هستید بابا جان مالیات و عوازض را از دانه درشت ها بگیرید و پول های را که اختلاس کرده اند را باز گردانید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار