شهرداری بومهن، شهرک اوزون تپه را فاقد کاربری مسکونی می‌داند و خدمات اولیه را به این منطقه نمی‌دهد و اکنون این منطقه علی‌رغم جمعیتی بسیاری که دارد برای روزهای متوالی در خاموشی مطلق به سر می‌برد.
کد خبر: ۷۰۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 13 January 2019
اینجا مردم شهروند نیستند/ شهرک «اوزون تپه» در تاریکی+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، منطقه‌ای جدا مانده در بومهن به نام شهرک امام رضا (ع) یا اوزون تپه سابقه که در قلب شهر بومهن واقع شده طی ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی روبه‌رو شده که باعث نارضایتی و مشکلات زیادی برای ساکنین شده است.

از روز ۸ تا ۱۴ آذرماه سال جاری به مدت ۷ شبانه‌روز، ۶۰۰ خانوار ساکن شهرک امام رضا (ع) بدون برق شبانه‌روز را طی کردند که با حضور مسؤولین و رایزنی‌های به عمل آمده با نصب ترانس ۳۵۰ (کاوا) برق متصل شد.

در آن برهه زمانی شهروندان و نمایندگان این شهرک تعهدنامه‌ای را امضا کردند که در صورت ادامه استفاده بیش‌ازحد از برق و سوختن ترانس، ساکنین خود تجهیزات را خریداری و نصب کنند.

متأسفانه از چهارشنبه هفته گذشته ترانس نصب شده بازهم سوخت و ۶۰۰ خانواده با فرزندان خود که اکثراً محصل و در فصل امتحانات هستند، در تاریکی و سرما زندگی می‌کنند و بسیاری نیز از تحصیل بازماندند.

ساکنین این منطقه که طی ۲۷ تا ۳۰ سال گذشته در این منطقه ساکن شدند و به دلیل اینکه این منطقه جزو اراضی بنیاد مستضعفین بود، فاقد هرگونه خدماتی بودند که پس از رایزنی‌ها و جلساتی که شهرداری با بنیاد مستضعفین برگزار کرد این منطقه تحویل شهرداری و در طرح تفصیلی به فضای سبز تبدیل شد.

به همین دلیل شهرداری این منطقه را جزیی از شهر نمی‌داند و منطقه مسکونی فوق را فاقد کاربری مسکونی می‌داند و خدمات اولیه به این منطقه داده نمی‌شود.

 

طی ۴ شبانه‌روز گذشته ساکنین بازهم با نفت و یا چوب گرمایش منازل خود را تأمین می‌کردند که امیدوار هستند با حضور مسؤولین و نمایندگان این مشکل رفع شود.

علیرضا احمدوند رئیس اداره برق شهرستان پردیس در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: متأسفانه بازهم ترانس این شهرک براثر استفاده بیش‌از اندازه و ظرفیت سوخت که این اتفاق طی دو ماه گذشته برای دومین بار رخ‌داده است.

وی افزود: مقرر گردید ساکنین انشعابات غیرمجاز را قطع و استفاده از هیترهای برقی را محدود کنند که متأسفانه این اقدامات انجام نشد و ترانس این منطقه بازهم از کار افتاد.رئیس اداره برق شهرستان پردیس گفت: در زمانی که ترانس در این منطقه نصب می‌شد طی نشستی که با نمایندگان شهرک داشتیم متعهد شدند، در صورت تکرار این مسئله هزینه ترانس توسط ساکنین پرداخت شود.

 

احمدوند ادامه داد: نیمی از ساکنین این شهرک برق غیرمجاز مصرف می‌کنند که در این تعهدنامه مقرر شد ساکنین فاقد کنتور نسبت به تهیه و خریداری انشعابات اقدام کنند اما این اتفاق نیز رخ نداد.

رئیس اداره برق شهرستان پردیس تصریح کرد: ساکنین ۱ تا ۲ هفته رعایت مصرف بهینه را داشتند اما باز با عدم رعایت الگو مصرف، چهارمین ترانس این منطقه طی سال‌های اخیر از دور خارج و خسارت بسیاری به اداره برق وارد شد.

وی در خصوص تعامل با ساکنین منطقه که اکثر آن‌ها اکثراً از قشر ضعیف و مستضعف جامعه هستند برای یک تقسیط هزینه خریداری کنتور، اظهار کرد: بیش از نیمی از ساکنین این شهرک فاقد کنتور برق هستند، ما در سال ۸۸ به حدود ۲۰۰ واحد در این منطقه کنتورهای اقساطی ۲۰۰ هزارتومانی را با پیش‌پرداخت ۴۰ هزار تومان پرداخت واگذار کردیم اما از آن سال تاکنون مابقی اقساط را پرداخت نکردند.

احمدوند تصریح کرد: زمانی که ساکنین هزینه کنتور ۲۰۰ هزارتومانی را با ۴۰ هزار تومان پیش‌قسط پرداخت نکردند، طبیعی است کنتور دو میلیون تومانی را تقسیط کردن اشتباه و غیرمنطقی است.

رئیس اداره برق شهرستان پردیس بیان داشت: مطمئناً ساکنین برای بازپرداخت اقساط اقدام نخواهند کرد زیرا تا به امروز به‌صورت غیرمجاز برق مصرف می‌کردند و هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند و برخی از ساکنینی که دارای کنتور بودند مبالغ قبوض را پرداخت نمی‌کردند که با قطع کردن انشعابات به‌صورت غیرمجاز برق منازل خود را متصل می‌کردند.

وی افزود: برای نصب ترانس ۴۰۰ (کاوا) نیاز به یکصد میلیون تومان هزینه است تا دیگر شاهد سوختن ترانس نباشیم اما این هزینه را نمی‌توانیم برای انشعابات غیرمجاز پرداخت کنیم.

احمدوند ادامه داد: قدم اول خریداری انشعاب توسط ساکنین است و در صورت تحقق این کار هرچه ترانس نیاز باشد برای منطقه نصب خواهیم کرد.

رئیس اداره برق شهرستان پردیس اظهار کرد: امروز توجیهی برای نصب ترانس جدید وجود ندارد و همچنین به دلیل متعهد شدن نمایندگان ساکنین این شهرک ما نمی‌توانیم ترانس جدیدی را با هزینه دولتی نصب کنیم.

 

نکته اینجاست در این برهه زمانی، فصل زمستان، فصل امتحانات و... کودکان چه گناهی دارند که باید در این سرما و تاریکی از تحصیل بازبمانند.

طی مدت قطعی اخیر برق ۶ عضو یک خانواده براثر گازگرفتگی در این منطقه عزم بیمارستان شدند که پدر خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص این اتفاق اظهار کرد: به دلیل تاریکی هوا و نداشتن برق طی روزهای اخیر متوجه خارج شدن لوله خروجی آبگرمکن نشدیم.

وی گفت: متأسفانه خانواده بنده که سه دختر و یک پسر ۱ تا ۱۱ ساله به همراه همسرم عازم بیمارستان شدند که خوشبختانه الان در سلامتی به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرک امام رضا (ع) بومهن فاقد امکانات اولیه ازجمله آب، برق، گاز، راه، مسیرهای ارتباطی و... است و امیدواریم مسؤولین به فکر مردم و ساکنین باشند تا دوباره شاهد اتفاق دلخراشی برای شهروندان نباشیم هرچند مسؤولان ما ساکن این منطقه را شهروند نمی‌دانند.

انتهای پیام/الف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار