فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص):
کد خبر: ۷۰۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 13 January 2019

باید تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: شاید این تحریم‌ها به‌عنوان یک فرصت برای ما تلقی شود و باید آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و به‌طرف بومی‌سازی و اقتصاد مقاومتی برویم.

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از سپاه نیوز، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) درآیین آغاز عملیات اجرایی مترو اسلامشهر اظهار کرد: امروز سپاه در کنار دولت و همه مسئولین دلسوز نظام به‌عنوان یک پشتوانه امکانات و تجهیزات، توان مهندسی خود را در جهت توسعه و آبادانی کشور آرایش داده تا در فضاهایی که براساس نیازمندی‌ها اعلام شده بتوان خدمت کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و دشمنی دشمنان نسبت به نظام و انقلاب باید انسجام نیروهای انقلابی بیشتر شود چراکه دشمن با تمام امکانات خود به میدان آمده و معیشت و اقتصاد مردم را هدف قرار داده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه توان مهندسی سپاه که در عرصه‌های مختلف به نمایش درآمده حاصل همکاری مشترک میان سپاه با دولت‌ها بوده است، اظهار کرد: عرصه‌ای در مهندسی نیست که قله‌های آن توسط فرزندان ایران فتح نشده باشد؛ شاید این تحریم‌ها به‌عنوان یک فرصت برای ما تلقی شود و باید آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و به‌طرف بومی‌سازی،‌ ایرانی‌سازی و اقتصاد مقاومتی برویم.

وی افزود: در حوزه مترو مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با توجه به لزوم توسعه این بخش در خدمت مجموعه نظام است لذا به دلیل اهمیت آن، عمده ارز کشور سالیانه به خاطر تأمین تجهیزات مترو خارج می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی نیازمند یک عزم جدی است ، بیان کرد: باید به جوانان و نخبگان دانشگاهی ‌اعتماد کرد و هرکجا که این اتفاق افتاد نتیجه گرفته‌ایم.

محمد با بیان اینکه در بحث مترو عقب هستیم، ‌افزود: در پروژه مترو اسلامشهر 10/5 کیلومتر تونل به صورت دستی و مکانیزه به اجرا در می‌آید و نقش بسزایی در وضعیت حمل‌ونقل مردم در این منطقه دارد.

وی با تشریح جزئیات طرح مترو اسلامشهر گفت: زمان اجرای طرح 36 ماه پیش بینی شده و تمام تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیاء این است که در مدت مقرر به اجرا درآید.

محمد تأکید کرد: توان امروز قرارگاه 9 دستگاه TBM قطر بزرگ بالای 9 متر بوده که این خود یک آورده است که قیمت هر کدام بالغ بر 30 میلیون دلار بوده و اگر با ارز امروز بخواهیم یک دستگاه را تهیه کنیم باید اعتبار عظیمی از پروژه صرف هزینه آن شود ولی امروز با دارا بودن این توان و تجهیزات در اختیار توسعه شهری قرار دارد.

وی با ا شاره به فعالیت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء خاطرنشان کرد: امروز راندمان خوبی که از پروژه‌ها گرفته‌ایم به‌عنوان مثال 1125 متر حفاری در یک ماه توسط دستگاه TBM تونل تمام مقطع احداث شده و در کار شهری 650 متر در ماه است که در صورت پشتیبانی از این پروژه این طرح به‌سرعت قابل اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار