مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با دریافت تسهیلات اشتغال از این نهاد در زمینه تولید نهال برای 2 نفر به صورت مستمر و برای 60 نفر به صورت مقطعی کارآفرینی کرد.
کد خبر: ۷۰۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 12 January 2019

فرزند مددجوی تحت حمایت که متولد خوزستان و ساکن شهرستان مهریز است، گفت: سال 81 کلاس چهارم ابتدایی بودم که همراه مادر و خواهر و برادرهایم از خوزستان به یزد آمدیم و دوره دبیرستان و دانشگاه را در اینجا گذراندم.
وی بابیان اینکه فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه یزد است، افزود: وقتی وارد دانشگاه شدم، درک این موضوع که مادرم باید به‌تنهایی چهار بچه را بزرگ کند خیلی سخت بود، بنابراین برای کمک به مادر، شب‌ها در کارخانه موکت کار می‌کردم و صبح برای تحصیل به دانشگاه می‌رفتم.
سعید ادامه داد: هم‌زمان با کار در کارخانه در زمینه تولید نهال هم تجربه کسب می‌کردم و با توجه به علاقه‌ای که به این کار داشتم پس از فارغ‌التحصیلی کار تولید نهال را به صورت مبتدی از سال 89 شروع کردم.
این کارآفرین یزدی افزود: پس از گذراندن خدمت سربازی برای ارائه پیشنهاد طرح تولید نهال پسته و گرفتن مشاوره‌های لازم در مورد آینده شغلی به کمیته امداد مهریز مراجعه کردم، کارشناسان این نهاد پس از بررسی و ارزیابی این طرح با اعطای وام موافقت کردند، سال 92، 10 میلیون تومان و سال 93، 25 میلیون تومان وام دریافت کردم و طرح تولید نهال را توسعه دادم.
وی گفت: هم‌اکنون دو نفر به صورت روزانه در زمین مشغول کار هستند و در سه ماه آخر هر سال نیز برای پر کردن گلدان‌های نهال پسته 60 نفر در این زمین مشغول کار می‌شوند.
سعید در ادامه به بازار فروش نهال‌ها اشاره کرد و ادامه داد: نهال‌های تولیدی یک و دوساله برای فروش به نقاط مختلف کشور ازجمله تبریز، ارومیه، مشهد، زاهدان، تهران، اصفهان، قزوین، ورامین و میاندوآب صادر می‌شود.
وی که در سال 96 زندگی مشترک خود را با دختری از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آغاز کرده است افزود: تعداد پایه نهال‌ها 200 هزار اصله بوده است و سالانه 50 تا 60 هزار نهال به مجموعه نهال‌های تولیدی افزوده می‌شود.
این کارآفرین موفق بابیان اینکه ماهانه پنج میلیون تومان برای اجاره زمین پرداخت می‌کند، تصریح کرد: هم‌اکنون 600 هزار اصله نهال دارد و قیمت فروش هر نهال بین 900 تا 1500 تومان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار