با پیگیری های همکاران اداره منابع آب شهرستان آبیک و با صدور حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی بیش از 5000 متر مربع از اراضی حاشیه رودخانه های کهوانک، تازه آباد، صمغ آباد، بهجت آباد و آتانک در استان قزوین رفع تصرف شد.  
کد خبر: ۷۰۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 12 January 2019

 

 

به گزارش روابط تابناک قزوین، مهندس ملکی معاونت حفاظت و بهره برداری این شرکت ضمن تقدیر از تلاش همکاران جهت اجرای قانون عنوان نمود: شرکت آب منطقه ای قزوین تاکنون کلیه تصرفات صورت گرفته در گذشته را بصورت رودخانه به رودخانه شناسایی نموده و اخطارهای لازم به مالکین نیز در این خصوص ابلاغ و برای آن دسته از مالکین که توجهی به اخطار ها ننموده اند در محاکم قضایی تشکیل پرونده داده شده که احکام مربوطه بتدریج در حال صدور می باشند.

در ادامه مهندس ملکی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با پدیده زمین خواری و  به منظور حفاظت و صیانت از بستر و حریم رودخانه­ها به عنوان ثروت ملی (انفال) اظهار داشت: با اعمال تبصره های 3 و 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و ماده 9 لایحه قانونی رفع تجاوز از تأسیسات آب کشور، پس از اخذ احکام قضایی و با همکاری نیروهای انتظامی منطقه بیش از 5000 متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه ها در شهرستان آبیک رفع تصرف گردید.

وی افزود: با طرح شکایت در مراجع قضایی و پیگیری های بعمل آمده طی این اقدام کلیه مستحدثات و اعیانی های واقع در بستر و حریم رودخانه های کهوانک، تازه آباد، صمغ آباد، بهجت آباد و آتانک شهرستان آبیک که به صورت دیوار چینی، فنس کشی، غرس نهال، خاکریزی و انسداد مسیر جریان و ... انجام شده بود، شناسایی و پس از طی روال قانونی و اخذ احکام قضایی بازگشایی گردید.

برچسب ها: رودخانه ، زمین خواری ، آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار