رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: 343 مصوبه از سال 1395 تا سال جاری در جلسات مربوط به اقتصاد مقاومتی در استان ایلام به تصویب رسیده که از این تعداد 246 مصوبه اجرا شده است.
کد خبر: ۷۰۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 10 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛  رحمت الله قیصوری  در نشست اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تعداد مصوبات اجرا نشده 9 فقره، تعداد مصوبات در دست اقدام 88 مورد، تعداد کل واحدهای تولیدی مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی برای بررسی82 فقره، رفع مشکل برای واحدهای تولیدی به تعداد 53 فقره، 6 مورد واحد تولیدی مشکل دار و 23 واحد تولیدی که رفع مشکل آنها در دست اقدام است، در این جلسات مطرح شده است.

وی افزود: در جلسات اقتصاد مقاومتی تاکنون بررسی وضعیت و رفع مشکل 82 واحد مطرح شده است که شامل واحدهای صنعتی، معدنی و گردشگری به تعداد50 واحد، گردشگری به تعداد 13 فقره، کشاورزی 14 و سایر طرح ها پنج مورد بوده است.

قیصوری یادآور شد: در جلسات اقتصاد مقاومتی مواردی چون تصویب برنامه های اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی، گزارش دستگاه های اجرایی از برنامه های اقتصاد مقاومتی، بررسی واحدهای تولیدی مشکل دار، بررسی چگونگی برطرف کردن مشکلات زیربنایی (آب ، برق ، ارتباطات ، گاز و...) واحدهای تولیدی، طرح ، بررسی و رفع مشکلات بانکی ، بیمه ای ، مالیاتی مربوط به واحدهای تولیدی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص عمده فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: در حوزه صنعت و معدن پیگیری تسریع در تکمیل و راه‌اندازی هشت طرح بزرگ نیمه صنعتی، فعال‌سازی چهار معدن غیرفعال، برگزاری مستمر جلسات کارشناسی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، توسعه و تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی، پیگیری احیاء واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال صورت گرفته است.

وی در خصوص طرح های مورد پیگیری بخش کشاورزی در جلسات اقتصاد مقاومتی هم افزود: در این نشست ها تسریع در احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی، دشت عباس، عین خوش و فکه، پیگیری طرح‌های کوچک تأمین آب و ایستگاه‌های پمپاژ، توسعه باغات پسته، کاشت کلزا و توسعه محصولات گلخانه‌ای، پیگیری تسریع در اجرای سامانه گرمسیری، مهار آب‌های مرزی، توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی درقفس پیگیری شد.

وی پیگیری احداث و تکمیل سدهای دویرج، کنگیر، سیکان، چناره، میمه، گاوی و سد شهدای ایلام، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فعالیت‌های مربوط به توسعه گردشگری، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از یک شرکت به 9 شرکت، پیگیری توسعه زیرساخت‌ها؛ از جمله توسعه و تکمیل و بهسازی راه‌ها، برق‌رسانی، گازرسانی، آب‌رسانی، تأسیسات فاضلاب به روستاها، شهرها و صنایع، پیگیری راه‌آهن، توسعه فرودگاه از دیگر طرح های مطروحه در جلسات اقتصاد مقاومتی استان ایلام بوده است.

به گفته وی تعداد بنگاه های خارج شده از رکود استان ایلام 95 مورد است که 42 مورد آن طرح های معدن و 53 مورد طرح های حوزه کشاورزی است و کل واحدهای فعال استان یک هزار و 103 مورد است که سهم صنعت و معدن 327 طرح و کشاورزی 776 طرح است.

وی مجموع تعداد واحدهای غیرفعال استان ایلام را 607 مورد ذکر کرد که 157 مورد را صنعت و معدن و 450 مورد را کشاورزی ذکر کرد و مجموع واحدهای فعال با ظرفیت پایین را 463 طرح در قالب 51 پروژه حوزه صنعت و معدن و 412 طرح کشاورزی برشمرد.

قیصوری تعداد کل واحدهای تولیدی را 2 هزار و 173 مورد عنوان کرد که 535 فقره را طرح های بخش صنعت و معدن و یک هزار و 638 مورد را حوزه کشاورزی شامل شده است و مجموع میزان اشتغال ایجادشده از محل واحدهای خارج شده از رکود در استان 795 نفر است که 483 در بخش صنعت و معدن و312 در قسمت کشاورزی مشغول به کار هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار