محله فتح در منطقه ۹ تهران با ۸۶ نفر به عنوان کم جمعیت‌ترین محله شهر و تهرانپارس غربی با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱۲۵هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله پایتخت است.
کد خبر: ۷۰۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 09 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به این وبگاه به آدرس data.tehran.ir از اطلاعات آماری شهر که در دسته‌بندی‌های تفکیک شده با نمودار، جداول و توضیحاتی همراه است به‌سادگی استفاده کنند.

طبق آمار منتشر شده در سایت دادهنمای تهران، محله تهرانپارس غربی در منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر 125 هزار نفر پرجمعیت‌ترین محله و شلوغ‌تر از شهرهای بزرگ و قدیمی مثل بندر انزلی، لاهیجان و چابهار است.

محله مسعودیه در منطقه 15 و جنت آباد جنوبی در منطقه پنج به ترتیب پس از تهرانپارس غربی پرجمعیت‌ترین و همچنین محله بوستان ولایت در منطقه 19 و کوهسار در منطقه یک نیز بعد از فتح، کم جمعیت‌ترین محلات شهر تهران هستند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در سایت داده نما در تهران بیش از 8 میلیون و 600هزار نفر زندگی می‌کنند که منطقه چهار با داشتن جمعیتی بالغ بر 920 هزار نفر، پرجمعیت‌ترین و منطقه 9 با داشتن حدود 174 هزار نفر کم جمعیت‌ترین منطقه شهر تهران محسوب می‌شوند.

همچنین متراکم‌ترین منطقه تهران به لحاظ جمعیت، منطقه 10 با آمار 399 نفر بر هر هکتار محسوب می‌شود. منطقه 22 نیز با آمار 30 نفر بر هر هکتار کم تراکم‌ترین منطقه تهران است. وجود بافت ریزدانه در منطقه 10 و زمین‌های عریض در منطقه 22 نشان دهنده و دلیل حجم بالا و کم تراکم در این دو منطقه است.

گفتنی است سازمان فاوای شهرداری تهران، سایت «داده نما» را در دوره جدید مدیریت شهری با هدف دسترسی آزاد شهروندان به داده‌های شهر، راه اندازی و در آن اقدام به رونمایی از آمار و اطلاعات مختلفی در حوزه‌هایی مثل ارتباطات، امور قضایی، انرژی، آموزش، بازارهای مالی، جمعیت و نیروی انسانی، حمل و نقل و انبارداری، آب و هوا، صنعت و معدن، عمران شهری و... کرده است. اطلاعات این سایت به‌مرور در حال به‌روزرسانی و تکمیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار